Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس به کلیات طرح اقدام متقابل برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی رای مثبت دادند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه شنبه) به طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا رای مثبت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وکلای ملت پس از بحث و تبادل نظر با ۲۰۴ رای موافق، ۲ رای مخالف و بدون هیچ رای ممتنعی از مجموع ۲۵۶ نماینده حاضر در صحن پارلمان به این طرح را به تصویب رساندند.

جزئیات این طرح در نشست‌های آینده خانه ملت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

متن کامل این طرح به شرح ذیل است:

ماده (۱)

به منظور اقدام متقابل در برابر تصمیم و یا اقدام ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و از آنجا که این رژیم برخلاف اصول مسلم حقوق بین‌الملل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که مطابق اصل یکصد و پنجاهم قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی دفاعی ایران شناخته می‌شود سازمان تروریستی خارجی اعلام نموده است. به موجب این قانون نیرو‌های فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) و سازمان‌ها و یا نهاد‌های تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه کمک اعم از نظامی اطلاعاتی، مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به این نیرو‌ها همکاری در اقدام تروریستی محسوب می‌گردد.

ماده (۲)

دولت جمهوری اسلامی ایران مؤظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیرو‌های آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع براساس این قانون به عمل آورد.

ماده (۳)

دولت جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح مؤظفند در زمان مقتضی با اقدامات پیشگیرانه و دفاع پیش‌دستانه به گونه‌ای عمل کنند که نیرو‌های آمریکایی نتوانند از هرگونه و امانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

ماده (۴)

ستاد کل نیرو‌های مسلح مکلف است با همکاری وزارت اطلاعات و بهره‌گیری از امکانات و توانایی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر واحد‌های اطلاعاتی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران فهرست و اسامی فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) و سازمان‌ها و نهاد‌هایی که تحت اختیار این فرماندهی می‌باشند و از تروریست‌ها حمایت و پشتیبانی می‌نمایند را برای تعقیب قضایی اعلام نموده و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت سه ماه از تصویب این قانون سازوکاری را ایجاد نماید که براساس آن اسامی اعلام شده را به عنوان یک سازما و افراد تروریستی تحت تعقیب و مجازات قضایی براساس قانون مجازات اسلامی قرار دهد.

ماده (۵)

دولت مؤظف است از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری می‌کنند و از این جهت در معرض آسیب قرار می‌گیرند حمایت حقوقی، مادی و معنوی نماید.

ماده (۶)

ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مؤظفند با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی، سیاسی و دیپلماسی دفاعی خود برای تعطیلی پایگاه‌های آمریکایی در منطقه تلاش نموده و بهره‌مندی نیرو‌های آمریکایی از تأسیسات، تجهیزات، منابع مالی و سایر کمک‌های احتمالی کشور‌های منطقه را خاتمه دهند.

ماده (۷)

کلیه کشور‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر نحوی از تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبعیت یا حمایت نمایند در هنگام اجرای آن تصمیم کمک کنند مشمول عمل متقابل جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند و هر گونه محرومیت و محدودیت علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارکنان و تأسیسات و تجهیزات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هر نقطه دنیا اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب و مشمول عمل متقابل می‌گردد.

ماده (۸)

کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶.۷.۱۸ مجلس شورای اسلامی همچنین کلیه مؤسسات و شرکـت‌های دولتی، عمومی، غیر دولتی، مؤسسات مالی، بانک ها، بیمه‌ها و شرکت‌های خصوصی مکلف به همکاری و ارائه خدمات به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اشخاص حقیقی و حقوقی شاغل، وابسته یا مرتبط بوده و چنانچه به استناد تحریم‌های خارجی یا بین‌المللی از همکاری و ارائه خدمات خودداری نمایند مجرم و مستوجب مجازات تعزیری درجه ۵ قانون مجازات اسلامی می‌گردند.

ماده (۹)

دولت جمهوری اسلامی ایران مؤظف است ضمن اعتراض و اقدام حقوقی به تصمیم غیرقانونی ایالات متحده آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراجع بین‌المللی، از طریق مراودات دو جانبه و چند جانبه یا کشور‌ها و رایزنی با مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی‌اثر کردن اقدام آمریکا در نقض مصونیت حاکمیتی ارکان دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

ماده (۱۰)

سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است منابع مورد نیاز برای اجرای این قانون را سالیانه در بودجه سنواتی دستگاه‌های مجری این قانون پیش‌بینی و تخصیص صددرصد را صادر نماید.

ماده (۱۱)

دولت و کلیه دستگاه‌های مشمول این قانون مؤظف هستند هر چهار ماه یکبار گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای طرح در مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

ماده (۱۲)

کلیه تکالیف مرتبط با نیرو‌های مسلح مقرر در این قانون براساس تدابیر فرماندهی کل قوا قابل اجرا می‌باشد.

ماده (۱۳)

این قانون از زمان تصویب لازم‌الاجرا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» با تعامل ارتش و سپاه محقق شد

وزیر دفاع در پیامی تاکید کرد: همکاری و مشارکت ارتش با سایر نیرو‌های مسلح به ویژه تعامل مثال‌زدنی با سپاه منجر به خلق صحنه‌های بدیع و باشکوهی گشت که نمونه بارز و موفق آن در اجرای کامل و بی نقص عملیات «وعده صادق» محقق گردید. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین‌ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

29 فروردین یاد آور حماسه‌آفرینی ارتش قهرمان و دلاور جمهوری اسلامی ایران است، که با حکمت، ژرف‌نگری و درایت بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در یکی از مقاطع حساس تاریخی انقلاب و کشور نام‌گذاری گردید.

از همان آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتش غیور و مکتبی به عنوان بازویی نیرومند برای دفاع از کیان میهن عزیزمان همراه با مردم سلحشور ایران در بزنگاه‌های مهم، تاریخ‌ساز گردید. مبارزه با بحران‌آفرینی منافقین، اشرار و ضد انقلاب، حضور مستمر، کوبنده و غرورآمیز در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین تلاش خستگی‌ناپذیر برای آبادانی کشور پس از دفاع مقدس و امداد و کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از بلایای طبیعی و دفاع از حدود و ثغور مرز‌ها تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های مجاهدانه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران است که در حقیقت تبلور و مصداق بارز شجره طیبه است.

امروز، ارتش پرتوان و کارآمد ایران با اتکا به فناوری‌های نوظهور و دستاورد‌های بزرگ، در عرصه‌های دفاعی- امنیتی تبدیل به نماد خودکفایی و خودباوری گردیده است و سهم بزرگی از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مرهون تلاش‌های بی وقفه و شبانه‌روزی دلاورمردان ارتش در نیرو‌های چهارگانه زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی می‌باشد که با نقش‌آفرینی‌های سرنوشت‌ساز و راهبردی خود تمامیت ارضی کشور را از گزند دشمنان و بدخواهان حفظ نموده‌اند.

همکاری و مشارکت ارتش با سایر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به ویژه تعامل مثال‌زدنی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به خلق صحنه‌های بدیع و باشکوهی گشت که نمونه بارز و موفق آن در اجرای کامل و بی نقص عملیات «وعده صادق» محقق گردید.

اینجانب با ادای احترام به ساحت پاک شهیدان گرانقدر، جانبازان و ایثارگران عزیز انقلاب اسلامی و تقدیر و گرامیداشت مقام ایشان، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی را به ارتشیان و آحاد نیرو‌های مسلح سرافراز و  ملت شریف، فهیم و بصیر ایران تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیقات بیشتر در روند پیشرفت‌های نظامی و تقویت بنیه بازدارندگی کشور را در سایه عنایات حضرت امام عصر ارواحنا له الفدا و تحت زعامت داهیانه و فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ
  • پاسخ کوبنده ایران اسلامی در برابر هر تهدید دشمنان
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در سنندج + فیلم
  • رئیس پیشین ام‌آی۶: افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی اقدامی بیهوده است
  • عملیات «وعده صادق» با تعامل ارتش و سپاه محقق شد
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • کلیات «طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی» تصویب شد