Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@05:54:15 GMT

ظریف: در مورد ادلب نگرانی جدی داریم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۴۷۶۶

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان، با بیان اینکه یکی از این تعهدات خلع سلاح گروه‌های تروریستی در این منطقه و خارج کردن آنها از ادلب است، تصریح کرد: گروه تروریستی النصره برای مردم ادلب و مردم نقاط اطراف این منطقه، یک تهدید جدی است و ما کشورهای عضو آستانه موظف هستیم که به تعهدات خود در این زمینه عمل کنیم و من در سفر به ترکیه این موضوع را دنبال می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد کشورمان، با بیان این که در مورد همکاری‌های اقتصادی، گفت‌وگوهای خوبی بین مقامات دو کشور ایران و سوریه انجام شده و تصمیمات خوبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور در حوزه‌های دولتی و خصوصی اتخاذ شده است، اظهار کرد: در مورد بحث ترانزیت بین ایران، سوریه و عراق نیز بحث‌های خوبی در جریان سفر آقای روحانی به عراق و همچنین سفر آقای عادل عبدالمهدی به ایران صورت گرفت و ما امیدواریم این اقدامات در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه و منافع مردم منطقه به خصوص ایران، سوریه و عراق باشد.

ظریف در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره دیدار وی با بشار اسد نیز گفت: گفت‌وگوی خیلی خوبی با جناب رئیس جمهور اسد داشتیم. درباره مسائل منطقه‌ای و همچنین چگونگی ادامه پیش بردن مذاکرات در روند صلح آستانه و همکاری دوجانبه میان ایران و سوریه گفت‌وگو کردیم؛ ما همیشه در کنار مردم سوریه بوده‌ایم و به همکاری با دولت و مردم سوریه ادامه می‌دهیم تا شرایط اقتصادی را در اینجا (سوریه) و ایران بهبود ببخشیم و فکر می‌کنم از طریق همکاری شرایط زندگی را برای هر دو ملت ارتقا ببخشیم.

وی افزود: ما همچنین باید باهم در سطوح مختلف بین‌المللی در روند صلح آستانه همکاری کنیم و همچنین درباره پیش‌برد شرایط و حل‌وفصل سیاسی در سوریه مذاکره خواهیم کرد.

ظریف در ادامه گفت: من همچنین با همتای خود، ولید معلم درباره این که چطور بتوانیم در روند آستانه پروسه سیاسی را پیش ببریم و اینکه در کمیته قانونی مذاکرات صلح آستانه چه اتفاقی باید بیافتد، گفت‌وگوی بسیار خوبی داشتم. بنابراین به کار کردن بر روی این مسئله هم با سوریه و هم با شرکای دیگر خود در روسیه و ترکیه که گروه آستانه را با ما تشکیل می‌دهند و هم با دیگران امیدوارم تا شرایط مردم سوریه و صلح و امنیت خاورمیانه احیا شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بارندگی‌های مناسب در سال آبی جاری سبب شده که ذخیره آب در سدهای استان نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد و سد آیت‌الله صالحی مازندرانی هم در آستانه سرریز قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، حیدر داوودیان امروز با بیان این‌که بارش‌های پاییز و زمستان پارسال و روزهای اخیر در مازندران اثر مطلوبی بر ذخیره آب در سدهای این استان داشت، اظهار کرد: مجموع ذخیره آب سدهای استان در حال حاضر به ۲۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در پایان نخستین هفته سال ۱۴۰۲ مجموع ذخیره آب سدهای استان ۱۴۹ میلیون مترمکعب بود که این میزان در پایان هفته نخست امسال به ۲۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: ذخیره آب سد شهید رجایی ساری اکنون ۶۳ میلیون متر مکعب معادل ۳۹ درصد حجم مخزن این سد است. اما پارسال در چنین زمانی ۳۸ میلیون متر مکعب در مخزن این سد وجود داشت.

داوودیان از نزدیک شدن تراز آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی –البرز- به سرریز خبر داد و گفت: بارندگی‌های خوب در بالادست سد آیت‌الله صالحی مازندرانی سوادکوه شمالی سبب شده میزان ذخیره آب این سد به ۱۳۳ میلیون مترمکعب برسد که معادل ۹۴ درصد ظرفیت مخزن آن است. پارسال در همین زمان ذخیره آب سد البرز ۸۶ میلیون مترمکعب بود. با توجه به بارندگی‌هایی که برای فصل جاری پیش‌بینی شده انتظار می‌رود که شاهد سرریز این سد باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به بارندگی‌های ثبت شده در مازندران طی سال آبی جاری اظهار کرد: از یکم مهر ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۴۱۰ میلیمتر بارندگی در مازندران داشتیم که ۴ درصد افزایش نسبت به دوره درازمدت را نشان می‌دهد.

داوودیان اظهار کرد: همین بارش‌ها و همچنین ذوب شدن ذخایر برفی بالادست سبب شده آورد رودخانه‌های استان نیز طی این بازه زمانی به یک میلیارد و ۱۵ میلیون متر مکعب برسد. البته در این شاخص هنوز نسبت به دوره درازمدت عقب‌ماندگی داریم و کاهش ۲۰ درصدی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به ثبت این اعداد و ارقام امیدواریم با مشارکت کشاورزان امسال شرایط تأمین آب کشاورزی در استان بهتر از سه سال گذشته باشد و شاهد جهش تولیدات کشاورزی استان باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • اسکای‌ نیوز : استرالیا به‌دنبال منع ورود شهروندان ایران و عراق است