Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادل حرباوی سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: آب شرب روستاهای سیل زده و مردم ساکن در اردوگاه های خوزستان توسط تانکر و بسته های آب بندی تامین می شود.

او گفت: تاکنون 205 هزار بطری آب بسته بندی شده میان روستاهای سیل زده توزیع شده استغ،همچنین 45 تانکر سیار آبرسانی وظیفه تامین آب شرب این نقاط سیل زده را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان افزود: روستاهای شوشتر، شوش، اهواز، باوی، اندیمشک، شادگان، دشت آزادگان و هویزه بیش از سایر شهرستان های خوزستان در سیلاب اخیر خسارت و قطعی آب داشته اند.

حرباوی بیان کرد: سیلاب های اخیر خوزستان سبب وارد آمدن خسارات سنگینی به تاسیسات آبرسانی روستایی شد، که برای جبران این خسارت ها به یکهزار و 260 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او ادامه داد: تصفیه خانه ها، ابنیه، تابلو برق، خطوط انتقال، شبکه توزیع آب، اتاق پمپاژ، ترانس های برق، الکتروموتورهای پمپاژ آب خام، اسکله های آب خام و فیلتر های شنی از جمله واحدها و تاسیسات خسارت دیده این شرکت در خوزستان هستند که تاکنون هیچ اعتباری برای جبران خسارات وارد شده تخصیص نیافته است.

حرباوی توضیح داد: جا به جایی سطح الکتروپمپ های ایستگاه های برداشت آب خام حاشیه رودخانه ها، تهیه و نصب الکتروپمپ های جدید و کفکش، احداث سیل بند، ذخیره سازی آب شرب در مخازن موجود در تاسیسات آبرسانی و مدیریت مصرف، آبرسانی به روستاها از طریق تانکرهای سیار، توزیع بطری آب بسته بندی و نظارت مستمر بر تامین و توزیع آب شرب بهداشتی و افزایش نظارت کیفی از جمله اقدامات انجام شده توسط مجموعه آبفا روستایی در ایام وقوع سیلاب بوده است.

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: 64 تیم اتفاقات آب، تعمیرات و نگهداری با جا به جایی و ارتفاع سطح الکتروپمپ های آبرسانی، از قطعی آب شرب چندین ساعته تعداد زیادی از روستاهای در مسیر رودخانه های مارون، دز، کرخه و کارون جلوگیری کردند.

او با اشاره به نیازهای شرکت آبفا روستایی برای آبرسانی به روستاهای دچار بحران و در معرض خطر افزود: تهیه 300 مخزن ذخیره 500 هزار لیتری پلی اتیلن برای استقرار در سطح روستاهای فاقد آب و کمپ های استقرار سیل زدگان و تهیه 60 دستگاه تانکر سیار برای آبرسانی به روستاها بخشی از نیازهای فوری برای آبرسانی به مناطق است.

حرباویدر پایان گفت: تهیه 10 دستگاه قایق، 500 هزار بطری آب بسته بندی و احداث 30 اسکله آبگیر شناور برای جایگزینی ایستگاه های پمپاژ موجود در حاشیه رودخانه ها از جمله مهمترین نیازهای آبفا روستایی خوزستان در وضعیت بحرانی کنونی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیلاب خوزستان آبفار آب و فاضلاب روستایی برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : با تلاش اکیپ های نگهداری و تعمیرات شهرستان خوی در بخش های تابعه، اتفاقات شبکه توزیع و خطوط انتقال اصلی آب روستاهای عزت آباد، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد رفع و جریان آب مشترکین این روستاها برقرار شد .

تقی پاشایی اظهار داشت: در پی گزارش سامانه ۱۲۲ مبنی بر ترکیدگی لوله شبکه توزیع آب روستاهای عزت آباد ، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد در 5 نقطه ، اکیپ های اتفاقات به محل‌های اعلام شده اعزام و با تلاش بی وقفه ، اتفاقات به وقوع پیوسته رفع و آب پایدار در شبکه جریان یافت.

وی افزود: در راستای تغییر و بهبود استاندارد های خدمات آبرسانی به روستاها، شرکت آب و فاضلاب در تلاش است بر اساس وظیفه ذاتی خود با تمام توان و ظرفیت، سطح خدمات رسانی به روستاها را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت از جمله اصلاح و رفع حوادث شبکه و خطوط انتقال آب روستایی، به سطح مطلوبی برساند.

پاشایی با بیان اینکه تحقق ارتقای سطح خدمات رسانی به روستاها نیازمند زمان و توان و تجهیزات مضاعفی است، اظهار کرد: با توجه به اولویت شرکت آب و فاضلاب که رفع دغدغه های مردم در بخش آب روستایی است، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این دغدغه ها اقدام می‌شود.

  با رفع اتفاق های روستاهای مذکور بیش از 4 هزار نفر از آب پایدار و بهداشتی برخوردار شدند.

دیگر خبرها

  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد