Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@01:52:47 GMT

ساقه طلایی محبوب برای سومین بار گران شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۵۴۷۱

ساقه طلایی محبوب برای سومین بار گران شد

به گزارش صبحانه، افراد میانسال به خاطر دارند در دهه های گذشته بیسکوییتی به اسم «دیجستیو» در ایران تولید می‌شد که بعدها، معروف به «دایجستیو» شد و به خاطر استفاده از برخی مواد ویژگی‌های ضداسیدی داشت. از قدیمی‌ترین دایجستیو های موجود در کشورمان، ساقه طلایی تولید شده در کمپانی مشهور مینو است؛ بیسکوییتی که سال‌هاست تغییر خاصی را تجربه نکرده؛ نه طعم نه بسته‌بندی و نه اندازه‌ اما فروش و اقبال زیادی به آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اما طی سالهای اخیر و با گسترش شبکه های اجتماعی، موجی از طنزهای اسخته شده در خصوص بیسکوییت ساقه طلایی قابل مشاهده است بویژه آنکه چندی پیش خبر کم شدن یک عدد از بیسکویت‌های ساقه‌ طلایی در فضای مجازی جنجال برانگیز شده بود که شرکت مینو با ارسال توضیحات و مستنداتی، این مسئله را رد کرد.   اما ماجرا از آنجا دوباره جنجالی شد که  به تازگی مدیر عامل گروه صنعتی مینو اعلام کرده با کسانی که علیه «ساقه طلایی» سیاه‌نمایی می‌کنند برخورد خواهد کرد و همین تذکر، باعث ایجاد موج جدیدی از جملات و مطالب طنزآلود شده است.   با توجه به این ماجراها، صبحانه در آذرماه سال قبل نسبت به بررسی آخرین اتفاقاتی که برای این بیسکویت دوست داشتنی و مشهور رخ داده، اقدام کرد که مهمترین سند در این زمینه، افزایش 2 باره قیمت آن ظرف چند هفته بود. بر این اساس، نامه 15 آبان شرکت سهامی مینو نشان می داد بیسکویت ساقه طلایی پذیرایی 700 گرمی، از قیمت 7 هزار تومان به 8 هزار و 500 تومان افزایش قیمت پیدا کرده و سایر نمونه های ساقه طلایی نیز با گرانی مواجه شده اند.   اما همین شرکت در 19 آذرماه سال گذشته با ارسال نامه جدیدی اعلام کرده که بیسکویت مذکور با اخذ مجوز از انجمن شیرینی و رایزنی با اداره کل صنایع زنجان، گران شده  و از قیمت 8 هزار و 500 تومان به 10 هزار تومان رسیده است.   همچنین ساقه طلایی با شهد خرما نیز در بسته بدی 200 گرمی، از 2 هزار تومان به 2 هزار و 500 تومان تغییر قیمت یافته بود در حالی که در آبان ماه، قیمت آن از 1 هزار و 500 تومان به 2 هزار تومان رسیده اما مجددا 4 هفته بعد، گرانی جدیدی را تجربه کرده است.   چنین تورمی با در نظر گرفتن قیمت ساقه طلایی 200 گرمی با شهد خرما که تا پیش از 15 آبان، قیمت مصوب آن 1500 تومان بوده و در اواخر آذرماه به 2500 تومان رسیده، نشان می داد حدود 65 درصد روی قیمت آن رفته که رقم قابل توجه و تاملی محسوب می شد.

اما در ادامه این روند افزایش قیمت بیسکویت مشهور و دوست داشتنی کشورمان، شرکت مینو در ابلاغیه جدید خود در تاریخ 20 فروردین ماه 98 خبر داده که با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه، بسته بندی و تاثیر آن بر بهای تمام شده محصولات این شرکت، قیمت برخی محصولات افزایش یافته که با تایید انجمن شیرینی و شکلات، اعمال شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ساقه طلایی افزایش قیمت گران فروشی بیسکوییت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟

قیمت طلای جهانی امروز و در شروع معاملات این هفته بازار جهانی طلا نزولی شد. بر این اساس برخی از سکه‌بازان با اشاره به نزول قیمت طلا پیش‌بینی می‌کنند که امروز جناح افزایشی بازار سکه از سوی بازار طلا حمایت نخواهد شد.البته تحلیل‌گران فنی معتقدند بازار بلاتکلیف است.

به گزارش اقتصادنیوز، سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته شاهد افت‌وخیز قیمت سکه امامی بودند. آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد این فلز گران‌بهای داخلی دیروز تا کف کانال ۴۳ میلیون تومان پایین آمد؛ اما در این محدوده حمایت شد و به سمت پله‌های میانی حرکت کرد.

به‌این‌ترتیب عصر یکشنبه هر قطعه سکه امامی با ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شد. همچنین حباب سکه هم با افزایش دوباره به ۷ میلیون رسید. این در حالی است که روز شنبه حباب سکه در حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت.

البته در معاملات پشت خطی یکشنبه‌شب بنا بر ادعای دسته‌ای از معامله‌گران روند صعودی سکه ادامه پیدا کرد و این فلز زردرنگ داخلی به نیمه کانال یاد شده رسید.

با این‌حال بازارهای جهانی در شب گذشته بازگشایی شدند و قیمت اونس طلا و نفت وست تگزاس اینترمدیت مسیر کاهش را دنبال کردند.

بر همین اساس نرخ طلای جهانی در زمان تدوین این گزارش ریزش قابل‌توجهی را ثبت کرده بود و با ۲۳۷۰ دلار به فروش رسید که نسبت به دیروز تقریباً ۲۲ دلار پایین آمده بود؛ بنابراین برخی از سکه بازان با اشاره به نزول قیمت طلا پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری جناح افزایشی بازار سکه از سوی بازار طلا حمایت نخواهد شد.

البته دیروز یک خبر در مورد احتمال احیای مذاکرات برجام و مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا در بین دسته‌ای از معامله‌گران دست‌به‌دست می‌شد؛ خبری که البته ایرنا رسانه وابسته به دولت به نقل از یک منبع آگاه این ادعا را رد کرده است.

در مجموع تحلیل‌گران فنی معتقدند بازار بلاتکلیف است و این را در نوسان دلار و سکه در یک محدوده مشخص می‌توان مشاهده کرد. البته نکته بازار این است که برخی‌ها با محاسبه دلار نهفته در سکه عرضه شده مرکز مبادله معتقدند فروش سکه با این نرخ به بازار سیگنال می‌دهد.

فنی‌های بازار می‌گویند امروز مرز ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای جناح افزایشی مهم است و در صورتی که بالای آن ماندگار شود احتمال ورود خریداران به بازار وجود دارد. بااین‌حال برخی دیگر می‌گویند با ریزش قیمت طلا احتمالاً سکه دوباره به سمت کف کانال ۴۳ میلیون تومان حرکت کند و عقب‌نشینی از این مرز را تست خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال / نیمار در صدر
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات هافبک‌ها در تاریخ فوتبال / کوتینیو در صدر
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت