Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاکيد بر همبستگي و پيوستگي اصحاب رسانه براي عبور از مشکلات، گفت: توجه به «هويت حرفه‌اي و صنفي، اقتصاد رسانه و توليد محتواي تخصصي و اثرگذار» از جمله راهبردهاي اصلي معاونت مطبوعاتي است.
به گزارش روابط‌عمومي معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني، محمد خدادي در ديدار با جمعي از اعضاي شوراي عالي تشکل‌هاي مطبوعاتي کشور که در سالن نشست‌هاي موسسه فرهنگي- مطبوعاتي نشرآوران برگزار شد، شرايط پيچيده و مشکلات جاري بر فعاليت‌هاي رسانه‌اي کشور را مهم‌ترين دليل خود براي پذيرش اين مسئوليت عنوان کرد و افزود: اعتقادم بر اين است که بايد فعالان صنف رسانه در اين مسئوليت خدمت‌گذاري کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مطبوعاتي با تاکيد بر اينکه رسانه‌ها در برهه‌هاي مختلف به ياري کشور شتافته‌اند، از آنها به عنوان خط مقدم حضور در همه عرصه هاي سخت براي مبارزه با مشکلات، بحران‌ها و حساسيت‌ها در مقاطع مختلف ياد کرد و گفت: رسانه‌ها، شريان‌هاي حرکت و تحول در کشور را زنده نگه داشته‌اند؛ در دفاع و مقاومت و ديگر بزنگاه‌هاي بين‌المللي و ملي و در عرصه‌هاي مختلف سياسي- اجتماعي- اقتصادي و... همواره مهم‌ترين نقش را ايفا کرده‌اند.
خدادي با بيان اينکه مشکلات حاکم بر فعاليت‌هاي رسانه‌اي تنها از طريق فعاليت روزآمد و کارآمد صنف قابل رفع است، گفت: مساله اين است که ما رسانه‌نگاران وظيفه خدمت‌رساني به تمام صنوف را به‌خوبي انجام مي‌دهيم غير از خود صنف رسانه!
وي در ادامه با اشاره به اينکه هم‌اکنون بالغ بر 10هزار نفر داراي مجوز رسانه، مدعي تخصص در اين صنف هستند و اين درحالي است که غالب افراد هزينه خيلي از کالاها را غير از محصول رسانه‌اي پرداخت مي‌کنند، افزود: متاسفانه حرفه ما به جاي مهارت به شغلي فراگير تبديل شده و هويت از آن گرفته شده است.
خدادي توجه به «هويت حرفه‌اي و صنفي، اقتصاد رسانه و توليد محتواي تخصصي و اثرگذار» را از جمله راهبردهاي اصلي خود عنوان کرد و در تشريح مشکلات اقتصادي رسانه‌ها، با اشاره به اينکه مشکل رسانه‌هاي کشور بي توجهي تاريخي به نقش و اثر اقتصاد رسانه در استمرار حرکت رسانه بوده است، گفت: بنگاه‌هاي اقتصادي کشور بايد به سهم و نقش رسانه‌ها توجه بيشتري داشته باشند چراکه آن‌ها در بدترين شرايط، بيشترين نياز را به رسانه‌ها دارند.
وي افزود: رسانه بستر انتقال اطلاعات براي ايجاد ارتباط منجر به اثرگذاري و شريک‌سازي است بنابراين بايد براي اقناع و اثرگذاري در مخاطبان به رسانه‌ها سهم و نقش بيشتري داده شود.
معاون مطبوعاتي همچنين در تشريح راهبرد ديگر مورد تاکيد خود به تخصصي شدن رسانه‌ها به‌عنوان يکي از راه‌کارهاي لازم در توسعه اقتصادي رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: در سياست‌گذاري‌ها به گسترش رسانه‌ها در حوزه‌هاي تخصصي توجه ويژه‌اي خواهد شد. او در پايان ضمن تاکيد بر ايجاد ارتباط مستمر و منظم با اهالي رسانه، بر هم‌افزايي فکري اصحاب رسانه و تشکل‌هاي رسانه‌اي براي حل مسائل حاکم بر فعاليت‌هاي رسانه‌اي تاکيد کرد.
در ابتداي اين ديدار، مديران برخي رسانه‌ها و انجمن‌هاي صنفي به بيان برخي دغدغه‌ها و موضوعات مدنظر از جمله مشکل کاغذ مطبوعات، طرح ترافيک خبرنگاران، نحوه تخصيص يارانه‌هاي حمايتي، مسائل حقوقي و قضايي و توزيع مطبوعات پرداختند.
مديران و نمايندگان انجمن صنفي مديران رسانه، انجمن مديران رسانه‌هاي غير دولتي، انجمن صنفي نشريات تخصصي کشاورزي و صنايع غذايي کشور و انجمن صنفي مديران نشريات ايران، از جمله حاضرين در اين نشست بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رسانه های فلسطینی، محمد جابر(ابوشجاع) پس از ساعت ها مقاومت و مبارزه با نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه «نورشمس» به شهادت رسید و به برادر شهیدش «محمود جابر» پیوست.

نظامیان رژیم صهیونیستی از پنجشنبه شب با یورش به اردوگاه نور شمس در کرانه باختری، مناطقی از آن را محاصره کردند.

مبارزان فلسطینی در این مدت به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداخته و شماری از آن ها را زخمی کردند.

براساس آخرین گزارش رسانه های فلسطینی در درگیری های چند ساعت گذشته در اردوگاه نورشمس پنج مبارز فلسطینی شهید و ۱۰ فلسطینی دیگر دستگیر شدند.

محمد جابر فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سال ها از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین تحت پیگرد بود.

کد خبر 845586 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس
  • لغو ناگهانی همایش حمایت از فلسطین در دانشگاه فرانسه
  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • دورهمی بزرگان فوتبال ایران در کمپ تیم ملی
  • نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینمای ایران تعیین شد
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد