Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: با توجه به اینکه راه اندازی گلخانه ها نقش موثری در صرفه جویی و افزایش بهره وری آب در حوزه کشاورزی دارد باید روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان ایجاد گلخانه در مناطق مختلف کشور، آسان شود.

به گزارش ایرنا محمد علی طهماسبی، سه‎شنبه در همایش نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در شیراز، افزود: یکی از راه‌های توسعه گلخانه ها امکان جذب سرمایه گذاری به صورت خُرد و کلان است و باید به این موضوع نیز بیش از پیش اهتمام داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، برنامه ریزی منسجم را برای افزایش شمار گلخانه ها ضروری دانست و گفت: این برنامه ریزی باید مبتنی بر کارشناسی و ارزیابی های اصولی باشد تا به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابیم.
طهماسبی اضافه کرد: برخی از قوانینی که پیشتر در مورد چگونگی توسعه گلخانه ها وضع شده، کارشناسی شده نیست و می توان گفت، مانعی برای این توسعه است و باید در آنها بازنگری و اصلاح صورت گیرد.
وی، اظهار داشت: استان فارس در زمینه ایجاد گلخانه ها در کشور پیشگام است و می تواند الگویی مناسب برای سایر استان ها در این حوزه باشد.

** 503 هکتار گلخانه در فارس وجود دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس نیز در این همایش گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، این استان باید از هفت هزار هکتار کشت گلخانه ای برخوردار باشد که از این میزان تا کنون بیش از 503 هکتار محقق شده است و در سال 98 این رقم به بیش از 600 هکتار خواهد رسید.
برنامه ششم توسعه برای سال های 1395 تا 1399 تدوین شده است.
ید الله رحمانی افزود: با وجود ظرفیت ها و قابلیت های خوبی که در استان فارس وجود دارد اما هنوز نتوانسته ایم جایگاه مناسبی در تولیدات محصولات گلخانه ای داشته باشیم و باید در این حوزه فعالیت های چشمگیری انجام شود تا این استان از جایگاه واقعی خود در کشور برخوردار شود.
وی اضافه کرد: به رغم خشکسالی های متوالی که در چند سال اخیر استان فارس با آن مواجه بود اما این استان در سال 97 در زمینه تولید محصولات باغی با بیش از سه میلیون تن محصول، مقام نخست کشور را از آن خود کرد.
رحمانی افزود: در مجموع فارس در سال 97 با تولید 11میلیون تن محصول در بخش کشاورزی، رتبه دوم کشور را کسب کرد.
ع.پ /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي توسعه گلخانه ها پرداخت تسهيلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان سمنان از چندین پروژه بخش کشاورزی بازدید کرد و بازدید از قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر یکی از برنامه‌های وزیر در استان سمنان بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مهدی‌شهر، محمدعلی نیکبخت که در قالب سفر دوم استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده بود با حضور در شهرستان مهدی‌شهر از طرح قطب دامپروری این شهرستان بازدید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه بازدید محمدعلی نیکبخت از مجتمع پرواربندی دام سبک مهدی شهر گفت: این واحد در مساحت 25 هکتار و دارای ظرفیت 25 هزار رأس دام سبک پرواری است.

محمدرضا قاسمی با بیان اینکه این طرح از سال گذشته شروع به فعالیت کرده است گفت: تاکنون در حدود 100 میلیارد ریال برای مجوزها، طرح، مشاوره طرح، تسطیح زمین و همچنین خرید منابع آبی سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر را 723 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: کل سرمایه‌گذاری انجام شده 823 میلیارد ریال بوده و تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قاسمی گفت: با بهره‌برداری از این واحد برای 50 نفر به صورت مستقیم و 850 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

گفتنی است در حال حاضر برای اجرای این طرح سه فاز تعریف شده است که یک بخش آن مطالعات اولیه درباره ایجاد قطب دامپروری در حوزه شهرستان مهدی‌شهر است.

بخش دیگر احداث و راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی نژاد خاص سنگسری است که جهاد دانشگاهی متولی آن است و در فاز سوم یا فاز تکمیلی مطالعات برای کل پهنه جغرافیایی شهرستان با ایجاد 5 مجتمع دامی و تشکیل زنجیره تولید از واحدهای تولیدی خوراک دام گرفته تا واحدهای پرورش و نگهداری و بعد واحدهای کشتارگاهی و قطعه‌بندی و بازاریابی فروش برای گوشت و همچنین شیر و سایر فرآورده‌ها و محصولات آن با تأکید بر فرآورده‌های سنتی حوزه شهرستان مهدی‌شهر و تجاری‌سازی و بازاریابی و فروش پیش‌بینی شده است.

از دیگر تحولاتی که با ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدی‌شهر به وجود می‌آید ایجاد ظرفیت‌های دیگر در بخش تولید گوشت قرمز و شیر است و م متناسب با امکانات زیربنایی به‌ویژه آب مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحدهای ظرفیت‌های جدید در تولید دام سبک شهرستان ایجاد شده تا وضعیت موجود به سطح قابل قبولی ارتقا یابد.

گفتنی است وزیر جهاد کشاورزی پس از بازدید از  قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر از نمایشگاه توانمندی‌های عشایری استان بازدید کرد و با تولیدکنندگان و تشکل‌ها و تعاونی‌های عشایری و کشاورزی کشاورزی این استان گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/361/.

دیگر خبرها

  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان