Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@18:05:37 GMT

۳۷ قلم اشیای تاریخی در استان ایلام کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۵۷۶۳

۳۷ قلم اشیای تاریخی در استان ایلام کشف شد

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام از کشف قدیمی‌ترین آثار باستانی مربوط به دوره ایلخانیان در ایلام خبر داد. ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

عبدالمالک شنبه زاده در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم  در ایلام، 37 قلم آثار و اشیاء تاریخی مربوط به دوره ایلخانیان در مهران  کشف و شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین باند قاچاق عتیقه در کهگیلویه و بویراحمد متلاشی شداستقبال 15 هزار نفری از نمایش عتیقه‌های کاشانیعتیقه‌جات 3 هزار ساله در گلستان کشف شد

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام گفت: این آثار که مربوط به دوره ایلخانیان« دوره قرون میانی اسلامی» بوده در یک اقدام ضربتی توسط یگان حفاظت فیزیکی میراث فرهنگی و با همکاری نیروی انتظامی از حفاران غیر مجاز کشف و عوامل حفار غیرمجاز بعد از تشکیل پرونده تحویل مراجع ذیصلاح قضایی شده اند.

شنبه زاده افزود: ثمن‌های‌مردمی حفاظت از میراث فرهنگی در استان ایلام مهمترین نقش را به در حفاظت از میراث فرهنگی را عهده دار و در راستای حفظ و حراست از میراث فرهنگی بهترین نقش را داشته و کشفیات اخیر نیز از جمله حساسیت این ثمن‌ها در شهرستان مهران بوده است.

وی به حفاران غیرمجاز و کسانیکه در صدد تخریب و سرقت اشیای باستانی هستند هشدار داد: چشمان بیدار مردم و نیروهای انتظامی نگهبان و آثار تاریخی استان ایلام بوده و نقشه شوم حفاران را با شکست مواجه می‌کنند.

انتهای پیام/ ع

R7718/P/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

سرهنگ زینالی گفت: در جریان بازرسی عوامل فرماندهی انتظامی مراغه از منزلی شخصی در روستای  گل‌تپه علاوه بر یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه تاریخی چند قلم اشیای تاریخی نیز کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از کشف اشیای تاریخی عوامل یگان حفاظت شهرستان مراغه بلافاصله در محل حاضر شده و طی تفحص یک عدد مجسمه سفالی، مجسمه فلزی تاریخی، کتیبه گچی نقوش‌دار و یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی را کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

سرهنگ زینالی گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه