Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عسکری در مراسم افتتاحیه شبکه‌های بین‌المللی «ایران‌پرس» و «العالم سوری» تأکید کرد: امیدواریم شبکه العالم سوری تقویت‌کننده جبهه مقاومت و تلاش در جهت دست‌یابی سوریه به آرمان‌های بلندش باشد. ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم آغاز به کار رسمی خبرگزاری بین‌المللی «ایران‌پرس» و راه اندازی چند پروژه معاونت برون‌مرزی همچون "العالم سوری" امروز سه‌شنبه بیست و هفتم فروردین‌ماه با حضور مدیران ارشد سازمان صداوسیما در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالعلی علی عسکری رئیس صداوسیما، حجت الاسلام محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما و رضا علیدادی معاون فنی به همراه جمعی از کارمندان و اهالی رسانه‌های خارجی از حاضران در این مراسم بودند.  

پیمان جبلی معاون برون‌مرزی رسانه‌ملی درباره راه‌اندازی و پخش آزمایشی شبکه العالم سوریه به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: می‌دانید که پیروزی جبهه مقاومت در سوریه علی‌رغم همه محاسباتی که به هر حال دشمنان مقاومت در رأس آن‌ها آمریکا، اسرائیل، متحدان‌شان مخصوصاً کشورهای مرتجع عربی داشتند، رقم خورد. اتفاقی که شاید کمتر کسی پیش‌‍‌بینی می‌کرد و بیشتر منتظر بودند که بعد از چند ماه یا چند سال مقاومت زمین بخورد و دولت سوریه سرنگون بشود. اما این اتفاق به کوری چشم آن‌ها اتفاق نیفتاد و جبهه حق{جبهه مقاومت} پیروز شد. این صلابت و پایداری که الگوی بلامنازعی به شمار می‌رود بایستی بسط و گسترش پیدا کند. به همین‌خاطر در تثبیت این افتخار و موفقیت در حوزه‌های فرهنگی به این نتیجه رسیدیم که بایستی کارهای ویژه‌ای صورت بگیرد.

جبلی: "سیما" و "برون‌مرزی" مکمل آنتن یکدیگر هستندپیمان جبلی: لزوم استقلال معاونت برون‌مرزی با حمایت نهادهای بالادستی و جدیت صداوسیما

وی تأکید کرد: ما به عنوان رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی موظف بودیم که نقش کوچکی در این راستا ایفا کنیم. شبکه العالم سوریه با این رویکرد از چند ماه پیش پخش آزمایشی خودش را شروع کرد. به این دلیل نامش را العالم سوریه گذاشتیم که "العالم" در طول سال‌های فعالیتش در منطقه، این شبکه را به عنوان تریبون رسانه‌های ایران ویژه مخاطبین عرب‌زبان می‌شناسند و تاکنون توفیقات بسیار بزرگی کسب کرده است. العالم همان‌ اندازه که در عراق، لبنان و کشورهای منطقه‌ای شناخته است در کشور سوریه هم "العالم" را می‌شناسند. لذا از عنوان "العالم" استفاده کردیم. از طرفی سوریه نیازمند شبکه‌ای مستقل بوده تا توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پیروزی‌های جبهه مقاومت را به رخ جهانیان بکشانیم. حتی ظرفیت‌هایی که در آینده در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی که کشور سوریه بدست می‌آورد نیاز به برجسته‌سازی دارد که این شبکه راه‌اندازی شد.

او همچنین به عنوان اولین سخنران مراسم افتتاحیه تصریح کرد: ما قربانی تصویرسازی غلط کشورهای غربی هستیم و ایران پرس قرار است تصویرسازی صحیح از واقعیت‌های کشور و منطقه و کشورهای مستقل را ارائه کند که توسط رسانه‌های دنیا منعکس نمی‌شود. ما امروز می‌خواهیم تصویر واقعیت‌های جمهوری اسلامی را در آستانه چهل ساله دوم انقلاب به دنیا عرضه کنیم. ایران پرس با بیش از یک سال فعالیت آموزشی با هدف ارائه تصویر درست به کشورهای دنیا تأسیس شده است. این اولین خبرگزاری تصویری کشور است و ما در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، دفاعی و… تصاویر را تا اطلاع ثانوی به صورت رایگان در قالب گزارش‌های خبری بدون خبرنگار در اختیار رسانه‌های خبری دنیا و رسانه‌های داوطلب قرار می‌دهیم.

جبلی همچنین از فعالیت رسمی شبکه‌ای برای آفریقایی‌ها سخن گفت و بیان کرد: رسانه جمهوری اسلامی با شبکه «هوسا تی‌وی»، بعد از یک سال فعالیت آموزشی پخش رسمی و 24 ساعته خود را شروع می‌کند و امیدوارم شاهد پخش ماهواره‌ای این شبکه هم باشیم. این شبکه ناظر بر استعدادها و فرصت‌ها در آفریقاست.

نگاه رئیس رسانه ملی به معرفی چهره های مردمی در تلویزیون/علی عسکری: کار صداوسیما برای چهل سالگی انقلاب، دشمن را ناامید کردعلی پروین: تحریم صداوسیما بی‌معنی است/ عاشق سریال‌های ایرانی و برنامه گلزار و علیخانی هستممعاونت سیاسی صداوسیما دست به تغییر زد + قائم‌مقام منصوب شد

در ادامه حجت‌الاسلام محسن قمی با اشاره به فعالیت شبکه‌های معاونت برون مرزی مثل العالم و پرس تی‌وی و رویکردهای آنها در بحث مذاکرات هسته‌ای و تحولات سوریه از مدیران صداوسیما تشکر و بیان کرد: همه این‌ها مطالبات نظام از صداوسیما بوده است. راه‌اندازی «ایران پرس» و «هوسا تی‌وی» و «العالم سوری» همراه با ابتکار و خلاقیت در زمانی صورت گرفته است که با مشکل مالی مواجهیم و این مهم جز با همت بلند امکان‌پذیر نیست و خواهش می‌کنم همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نکته‌ای را با عنوان جبران ضعف رسانه‌ای بیان فرمودند این اتفاقات رسانه‌ای در عرصه‌های دیگر حوزه بین‌الملل هم شکل بگیرد. موفق‌ترین رسانه در طول تاریخ، انبیاء بودند و همچنین انسان‌هایی که راه انبیا را طی کردند و اگر فعالان رسانه خودشان پیامی نداشته باشند نمی‌توانند ادعا کنند که در این راستا قدمی برداشته‌اند.

عبدالعلی علی عسکری رئیس صداوسیما با سخنانی به شروع رسمی شبکه العالم را اعلام کرد و خطاب به متولیان این شبکه گفت: شما دارید یک شبکه تراز بالا را ارائه می‌کنید. این شبکه بسیار مهم است و می‌تواند در شرایط فعلی سوریه اثرات خوبی داشته باشد. ان‌شالله این شبکه پل ارتباطی بین ملت ایران و کشور دوست و برادر سوریه باشد. امیدواریم این شبکه تقویت‌کننده جبهه مقاومت و تلاش در جهت دست‌یابی سوریه به آرمان‌های بلندش باشد. ما با توکل به خداوند و توسل به امیر مؤمنان (ع) فعالیت رسمی این شبکه را آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT7 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،آیین تقدیر از عوامل برنامه تلویزیونی «سر سفره خدا» ویژه‌برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان شبکه کودک سیما، با حضور مهرداد باقری پبدنی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدصادق باطنی رئیس شبکه کودک و عوامل برنامه، چهارشنبه ۲۹ فروردین در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

برنامه«سر سفره خدا» به خاطره جمعی چند نسل تبدیل شده است

در این مراسم محمدصادق باطنی رئیس شبکه کودک گفت: ساخت هویت نسل جدید، مهم‌ترین مسئله کشور است که باید برای آن تدبیر کرد. نسل جدید با بحران هویت روبه‌رو است. در نسل گذشته اگر کسی پاسخی برای سوالات هویتی نداشت اتفاق خاصی رقم نمی‌خورد، اما امروز اگر به این سوالات پاسخ داده نشود، نوجوان سوالات را خودش از منابع دیگر دریافت می‌کند.

وی در خصوص برنامه «سر سفره خدا» گفت: این برنامه به خاطره جمعی چند نسل از روزه اولی‌ها تبدیل شده است. وقتی شبکه‌ای از هواداران شکل می‌گیرد یعنی ما ثاثیرگذار بوده‌ایم و یک کار هویتی شکل گرفته که خاطره جمعی درست شده است.

مدیر شبکه کودک ورود «سر سفره خدا» به بخشی از آیین دین‌داری بچه‌ها و ایجاد انسی که با این برنامه صورت گرفته است را بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: از دوستانی که تولید این برنامه را انجام دادند، تشکر می‌کنم. تولید این برنامه کار سختی بود که رقم زده شد؛ پیش‌تولید و تولید کار یک اتفاق پرحجم و اتفاق پرزحمتی بود؛ لذا باید از عوامل و تیم آن قدردانی کرد. وی همچنین از دکتر باقری و مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که دغدغه اصلی آن کودک و نوجوان است تشکر ویژه کرد.

باطنی بیان کرد: «سر سفره خدا» برند موفقی بود که دو سال ساخته نشده بود و این یعنی سه سال دیده نشدن در حالی که یک سرمایه ملی بود. تلاش داریم این برنامه‌ها را در طول سال تولید و پخش کنیم و فصل جدید آن با آیتم‌های جدید به پخش خواهد رسید.

وی اجرای تئاتر تعاملی را ویژگی و ابداع برنامه «سر سفره خدا» دانست و تاکید کرد: در این اجرا مشارکت صد و ده هزار نفری مخاطبان داشتیم. این بخش جدید برنامه را در ادامه تقویت خواهیم کرد و پیش خواهیم برد.

مدیر شبکه کودک در پایان گفت: در نظرسنجی فصلی در مرکز تحقیقات که برای افراد ۱۲ سال به بالا است، برنامه «سرسفره خدا» رتبه سوم را دارد. همچنین پارسال در یک نظرسنجی اختصاصی این برنامه ۴۷ درصد مخاطب ۱۲ سال به پایین را داشت. در تلوبیون تعداد بازدید به ۳۳۰ هزار بار رسیده است که نشان می‌دهد با اختلاف پر مخاطب‌ترین برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان است.

یک سوره پایه طرح محتوایی برنامه بود

در ادامه مراسم محمد بخشی زاده مدیر گروه نهال شبکه کودک گفت: مهم‌ترین ویژگی این برنامه و کارهای مشابه فرهنگی که باید انجام شود این است که دست گذاشته شود روی یک خلائی که وجود دارد. اینکه روزه اولی‌هایی هستند که کودک هستند و باید سحر بیدار شوند. در برنامه‌های سحرگاهی باید زمانی را به این‌ها اختصاص داد. تا سال‌ها به این شکل بود که برنامه‌های سحرگاهی که برای کودکان ساخته می‌شد با همان شکل و شمایل برنامه‌های بزرگسال بود. برنامه «سر سفره خدا» راه متفاوتی را در پیش گرفت. بچه‌ها مشتاقانه پای این برنامه می‌نشینند و صدای خنده آن‌ها هنگام سحر به گوش می‌خورد.

وی افزود: ما از سال گذشته یک کاری را آغاز کردیم و مضاعف باعث برکت برنامه شد. یک سوره را پایه طرح محتوایی برنامه کردیم. پارسال سوره مبارکه نور و امسال سوره مبارکه ضحی پایه طراحی این برنامه قرار گرفت. با نظرسنجی‌هایی که انجام شده‌است، سیر صعودی بازخوردهای کیفی از مخاطبان نشان می‌دهد که این برنامه به جان و دل مخاطب نشسته است.

بخشی‌زاده با تشکر از همه کسانی که در تولید این برنامه نقش داشته‌اند گفت: امیدوارم «سر سفره خدا» ادامه داشته باشد و در طول سال هم در کنار کودکان باشیم.

افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در سال ۱۴۰۳

مهرداد باقری پبدنی رییس سازمان فرهنگی هنری در این مراسم گفت: بنده هم یکی از مخاطبان برنامه «سر سفره خدا» بودم و ضرورت دارد مراتب قدردانی از کسانی که حال دل مردم را خوب می‌کنند را به جا آوریم.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی طی دو سال گذشته روی مخاطبان نوجوان تمرکز کرده است، افزود: هویت یک مساله مهم است و برآن هستیم که عرصه حقیقی و عرصه مجازی و رسانه را به یکدیگر گره بزنیم. ماحصل دوسال رفت و آمد و گفت‌وگوی ما با شبکه کودک چنین برنامه‌ای شد.

باقری بیان کرد: امیدواریم امسال باغ رسانه کودک و نوجوان را افتتاح کنیم و همچنین یک آرزو داشته باشیم که سال بعد همه فرهنگسراهای ما در برنامه «سر سفره خدا» به گونه‌ای مشارکت د اشته باشند. در پایان باید از عوامل این برنامه تشکر کنم زیرا برنامه‌ای برای سحر بچه‌ها وجود دارد که به یک نیاز حقیقی پاسخ می‌دهد.

جذب نام «سر سفره خدا» شدم

ساقی زینتی، بازیگر، با حضور در این آیین گفت: اسم برنامه من را برای بستن قرارداد جذب کرد و از حضور در آن برکات معنوی زیادی را به دست آوردم.

وی افزود: کار با کودکان هیچگاه خسته کننده نبود و هم‌زمان روزها در شهرک سینمایی غزالی مشغول ضبط فیلم بودم و شب‌ها در برنامه «سر سفره خدا» حاضر می‌شدم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که این برنامه تلویزیونی تداوم خواهد داشت و شادی مردم را رقم می‌زند.

«سر سفره خدا» مخاطبان وفاداری دارد

یاسر غفاری، تهیه کننده و کارگردان برنامه «سر سفره خدا» نیز با حضور در این جلسه اعلام کرد: امیدوارم بتوانیم از فضایی که در اختیار ما گذاشتند در آینده و در برنامه‌های دیگر نیز استفاده کنیم.

وی افزود: این برنامه مخاطبان وفاداری دارد و ما نیز به آنان وفادار خواهیم بود، در این برنامه با دریافت پیامک‌ها کودکان بسیاری را به عنوان تماشاچی دعوت کردیم و نام بسیاری از آن‌ها را نیز خواندیم.

این تهیه کننده اعلام کرد: به کودکان کشور این نوید را می‌دهم که در فصل جدید برنامه منتظر اتفاقات بسیار متنوع باشند.

در پایان این جلسه از تمامی عوامل این برنامه تلویزیونی با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد. همچنین به کوثر حیدری، بازیگر خردسال این برنامه ضمن اهدای لوح تقدیر، نقاشی چهره او نیز اهدا شد.

دیگر خبرها

  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی/ هیس هیچی نیس!
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین