Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام سعیدی، معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور در نشست مدیریت سیلاب‌ها و اطلاعات داده مکانی اظهار کرد: پنج روز قبل از وقوع سیل سازمان هواشناسی اطلاعیه‌ای صادر و هشدار‌های لازم را ارایه کرد. هرچند این نهاد معتقد است توانایی صدور اطلاعیه‌های دراز مدت یک ماهه را هم دارد، اما این گونه پیش بینی‌ها با خطا‌های زیادی روبه‌روست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از صدور اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی، ۳۱ استان، ۲۳۵ شهر و ۴۴۱۲ روستا گرفتار سیلاب شدند.

بیشتر بخوانید: چرا سازمان نقشه‌برداری عضو رسمی شورای‌عالی مدیریت بحران نیست؟ 

سعیدی با اشار ه به حجم آب ورودی به سد‌ها گفت: در طول ایام وقوع سیل بیش از ۱۳ میلیارد متر مکعب آب ورودی به سد‌ها گزارش شده بود. حجم عبور رودخانه معمولان حدود ۱۸۰۰ مترمکعب بود که در ایام سیل آبی به حجم ۳۵۰۰ مترمکعب در ثانیه یعنی ۲ برابر عبور داد.

وی تأکید کرد: حجم تخریب سیل در لرستان بیش از گلستان گزارش شده است به‌طوری‌که گل و لای پس از وقوع سیل در لرستان حتی تا ارتفاع ۲ متر هم رسیده بود.

در حال تکمیل/

ارتفاع گل و لای در لرستان به ۲ متر رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی سیل مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی؛ آماده باش مدیریت بحران سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، مجید محبی اظهارداشت: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی علاوه بر برگزاری جلسات استانی و شهرستانی ستاد بحران در سیستان و بلوچستان به تمام دستگاه‌های خدمات رسان ابلاغ شده است در آماده باش کامل باشند.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها،جاری شدن روان آبها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از اثرات احتمالی این سامانه است.

وی تصریح کرد: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‌

محبی توصیه کرد؛ دامداران از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز و افراد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی جوی در استان تشدیدفعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری بیان کرد: برای شهرستان‌های زرآباد، فنوج، کنارک، لاشار، قصرقند، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، دلگان، جنوب ایرانشهر، بمپور، راسک، سرباز، سیب سوران، مهرستان، سراوان، گلشن و جنوب خاش رگبار سنگین باران و تگرگ در مدت زمان کوتاه، رعد برق شدید، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: از شنا و تفریحات دریایی و تردد تمام شناورها خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: دامداران از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز و افراد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

حیدری عنوان کرد: کشاورزان از محصولات کشاورزی محافظت کنند، مدیریت سدها انجام شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • هشدار ستاد مدیریت بحران کیش به ساکنان و مسافران
  • امروز؛ آموزش غیر حضوری مدارس چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر
  • اعلام آموزش غیرحضوری مدارس برخی از شهرستانهای فارس
  • برخی از مدارس فارس سه شنبه غیر حضوری شدند
  • هشدار قرمز هواشناسی کرمان درباره سیلاب
  • هشدار قرمز هواشناسی؛ آماده باش مدیریت بحران سیستان و بلوچستان
  • از کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان کرمان تا آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش‌رو
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی