Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@06:01:59 GMT

مهارت آموزی مهمترین راه پیشگیری از آسیب ها است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۵۹۴۱

مهارت آموزی مهمترین راه پیشگیری از آسیب ها است

به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز سه شنبه در آئین پایانی هشتمین جشنواره نوجوان سالم که در کانون فرهنگی تربیتی رشد کرج برگزار شد، اظهار داشت: هنر انسان باید این باشد که بتواند میزان آسیب ها را کاهش دهد و برای سالم زندگی کردن مبارزه کند.
وی با اشاره به اینکه یکی ازمهارت های زندگی امروزی را توانمند سازی تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: مبارزه با آسیب ها با شعار حل نمی شود بلکه باید هر فردی برای مبارزه با آن توانایی خود را بالا ببرد و تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید از توانایی های خود استفاده کنند که جشنواره نوجوان سالم در همین راستا فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه برای جامعه سالم باید نوجوان سالم داشته باشیم ، اضافه کرد: نوجوان سالم دارای ویژگی هایی است که در خانه و مدرسه باید زمینه شناخت هرچه بیشتر دانش آموزان را با این ویژگی ها بوجود آورد.
قاسمی از شور و نشاط، خلاقیت، پردازش ، تخیل واقعی، قدرت حل مسئله ، تفکر انتقادی و مقاوم بودن به عنوان ویژگی های نوجوان سالم در جامعه یاد کرد.
وی ادامه داد: هر ساله جشنواره نوجوان سالم با رویکرد ارتقاء سبک زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پر خطر برگزار می شود که لازم است همه دانش آموزان به پیام های آموزشی ، تربیتی و مهارتی این جشنواره دقت کنند تا مهارت ها را بیاموزند.
قاسمی از مشارکت ویژه نیروی انتظامی البرز در زمینه آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس این استان قدر دانی کرد.
مدیرکل اجتماعی استانداری البرز نیز در این آیین بیان داشت: آموزش و پرورش در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی موفق عمل می کند که این حرکت بسیار ارزشمند است.
عیسی قبادی افزود: نظام مراقبت از آسیب های اجتماعی چند سالی است که در آموزش و پرورش اجرای می شود که نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.
وی خاطرنشان کرد: البرز پایلوت کشوری در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که هر سال رتبه برتر کسب می کند.
وی تصریح کرد: مراقبت در سنین نوجوانی از محورهای مهمی است که نیاز به کار ریشه ای دارد و در دولت تدبیر و امید به این بخش نگاه ویژه ای شده است.
وی اضافه کرد: نهاد خانواده نیز می بایستی در کنار آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گام بردارد.
2819/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش جامعه خلاقیت شور و نشاط 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام اعلام شده توسط عاملین، رابطین و پایگاه‌های جذب و توزیع فطریه و کفارات در استان بوشهر مردم دیندار بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان فطریه پرداخت کردند.

وی افزود: این آمار نسب به سال گذشته ۱۲ در صد رشد نشان می‌دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: از کل فطریه پرداخت شده ۳۹ میلیارد تومان فطریه عام ،۲ میلیارد تومان فطریه سادات و الباقی کفارات است.

روشن بیان کرد: از کل فطریه پرداختی مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است که نسبت به سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است و جا دارد از همکاری و اعتماد مردم عزیز تقدیر کنم.

روشن افزود: کل فطریه جذب شده با توجه به نیازسنجی انجام شده در خانواده‌ها در همان روزهای اول و دوم عید فطر به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تلاشیم که کفارات را به صورت کارت نان در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان گفت: الباقی فطریه توسط مؤسسات، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری کمیته امداد و شوراهای زکات و پایگاه‌های مقاومت بسیج جذب و به نیازمندان تحویل شده است.

اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۸ سال

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از اجرای طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان در سنین ۷ تا ۱۸ سال در استان خبر داد و گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم مقرر شده طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در سنین ۷ تا ۱۸ ساله از طریق حوزه اشتغال کمیته مداد استان اجرا شود.

روشن در ادامه افزود: بر اساس مأموریتی که رهبری معظم انقلاب در مردادماه ۱۳۹۸ به کمیته امداد محول کردند، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان با رعایت تکریم مسئولیت اصلی ماست.

وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی مددجویان الزمات و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که مهمترین آن مهارت آموزی جامعه هدف است.

روشن در ادامه افزود، توانمندسازی خانوارهای مددجو راهبرد اصلی کمیته امداد و مهمترین اولویت این نهاد زمینه سازی برای اشتغالزایی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت و در نتیجه استقلال معیشتی آنان است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ طرح ویژه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۸ سال برای ۲ هزار نفر با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای برگزار شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای سال جاری نیز سه هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز با همکاری سازمان‌های آموزشی از این آموزش‌ها بهره مند خواهند شد.

کد خبر 6086758

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی» اجرایی می‌شود
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی