Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:26:06 GMT

کشاورزان 15 استان روز مزرعه را در پیشوا جشن گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۶۰۶۰

کشاورزان 15 استان روز مزرعه را در پیشوا جشن گرفتند

تهران – ایرنا – همزمان با روز مزرعه، کشاورزان 15 استان کشور در شهرستان پیشوا گرد هم آمدند تا تجربه خود را در روش های بهینه کشت گیاهان علوفه ای در اختیار یکدیگر بگذارند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز سه شنبه با حضور کشاورزانی از استان های تهران، البرز، سمنان، زنجان، اصفهان، مرکزی، فارس، قم، خراسان رضوی و قزوین در روستای چالتاسیون پیشوا و با حضور معاونین زراعت و دامپروری وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، روشهای بهینه کاشت ردیفی ذرت علوفه ای و سیستم آبیاری قطره ای با بیشترین بهره وری در مزارع مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار پیشوا در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مراسم، ترویج تولید علوفه های متنوع با تاکید بر کشت در فصل پاییز، روشهای بهینه کاشت ردیفی ذرت علوفه ای و سیستم آبیاری قطره ای با بیشترین بهره وری، الگوهای متنوع تهیه سیلو با استفاده از انواع علوفه و اثرات تغذیه ای آنها، تصفیه بیولوژیکی پساب دامداری و استفاده از آن به عنوان آب آبیاری غنی سازی است.
حسین عباسی افزود: برگزاری این گردهمایی فرصتی مناسب برای ترویج دستاوردهای تحقیقاتی است تا فعالان و محققان این حوزه، به ارائه و تبادل نتایج آخرین یافته های تحقیقاتی خود در حوزه زراعی و دامی بپردازند.
وی افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی پیشوا زیر کشت گلخانه ای قرا ردارد و سالانه 390 هزار تن محصولات گلخانه ای در شهرستان تولید می شود.
وی تصریح کرد: افزایش روز افزون تقاضای محصولات غذایی، توسعه کشت گلخانه ای که از مزیت های به سزایی در مدیریت مصرف آب، کنترل آفات گیاهی، افزایش بهره وری و ایجاد فرصت های شغلی پایدار برخوردار است را ایجاب می کند.
عباسی تأکید کرد: با تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت استفاده از ادوات مکانیزه در کشاورزی می توان میزان تولید محصولات زراعی را افزایش داده و موجب رونق اقتصاد شهرستان شد.
وی بیان کرد: با توجه به محدودیت اراضی کشاورزی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی ضرورت داشته و باید با تدابیر و نظارت لازم، از این سرمایه بزرگ حفاظت و حراست شود.
فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان پیشوا گفت: اقلیم خشک شهرستان پیشوا و کمبود منابع آبی ایجاب می کند تا روشهای نوین آبیاری و بهینه سازی مصرف آب در دستور کار کشاورزان و دامداران قرار گیرد، شیوه ای که دولت نیز با ارائه تسهیلات بلاعوض به کشاورزان از آن حمایت می کند.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي دامپروري پيشوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان