Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب کلیات طرح تفکیک وزارت صنعت و به دنبال آن تشکیل وزارت بازرگانی ازجمله اشتباهات کمیسیون اجتماعی است. امیدواریم در این خصوص تصمیم درستی از سوی مجلس گرفته شود.

علیرضا محجوب؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، درباره طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بنده  با این طرح مخالف هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربه بیش از 50 کشور دنیا نشان از آن دارد که تولید و بازرگانی نیازمند مدیریت واحد هستند.

وی ادامه داد: شاهد تجربیات موفقی در کشور طی سال حیات وزارت بازرگانی نبوده‌ایم. در آن سال‌ها ناهماهنگی‌های فراوانی به بخش‌های تولیدی و بازرگانی کشور وجود داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت فواید بسیاری برای کشور داشته است گفت: به واسطه ادغام چند سال پیش و حذف وزارت بازرگانی از واردات بی رویه جلوگیری شد. درحال حاضر موافقین تفکیک وزارت بازرگانی در این خصوص فرافکنی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: محاسن ادغام وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت نادیده گرفته شده است. در گذشته کمیسیون ویژه‌ای در این خصوص در مجلس تشکیل و احیاء وزارت بازرگانی مخالفت شده بود. بنده در جلسه بررسی طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت غائب بودم. در غیر این صورت ش کمیسیون را قانع می­کردم که به کلیات طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی ندهند. آقای لاریجانی دوبار ما را فراخواند و همه اعضا پیش از اینکه لایحه در کمیسیون اجتماعی مطرح شود به اتفاق معتقد بودند تفکیک وزارت صنعت به صلاح کشور نیست.

محجوب در پایان تصریح کرد: تصویب کلیات طرح تفکیک وزارت صنعت و به دنبال آن تشکیل وزارت بازرگانی ازجمله اشتباهات کمیسیون اجتماعی بوده است. امیدواریم در این خصوص تصمیم درستی از سوی مجلس گرفته شود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محجوب مجلس شورای اسلامی تفکیک وزارتخانه صنعت و بازرگانی تجربه جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!