Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@06:46:53 GMT

محورهای سخنان لاوروف در مجمع همکاری کشورهای عرب- روسیه

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۶۲۵۵

محورهای سخنان لاوروف در مجمع همکاری کشورهای عرب- روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنانی در مراسم افتتاحیه پنجمین مجمع همکاری کشورهای عرب- روسیه که در سطح وزیران در مسکو برگزار می‌شود، گفت: همراه با کشورهای عربی، راهکارهایی برای جلوگیری از مداخلات خارجی در خاورمیانه و شمال آفریقا جستجو و پیدا خواهیم کرد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه برای اولین بار است که وزرای ۱۴ کشور مختلف و مقامات کشورهای عضو اتحادیه عرب در چنین نشستی گردهم آمده اند، تاکید کرد: این نشست یک رویه خوب برای بحثی کارآمد در خصوص مسائل بین المللی و منطقه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: امروز محور اصلی بحث‌های ما در خاورمیانه و شمال آفریقا؛ موضوع فلسطین و اسرائیل، سوریه، لیبی، بحران یمن، مبارزه با تروریسم و جلوگیری از گسترش سلاح‌های شیمیایی است.

لاوروف در ادامه افزود: امیدواریم این نشست گامی در راستای ایجاد گفتگوی آزاد و سازنده میان کشورهای شرکت کننده باشد. امیدواریم در خاورمیانه و شمال آفریقا، راه حل‌هایی برای رفع بسیاری از مشکلات و همچنین راه‌هایی برای جلوگیری از دخالت‌های خارجی در امور داخلی دولت‌های منطقه بیابیم.

کد خبر 4592908

منبع: مهر

کلیدواژه: سرگئی لاوروف روسیه سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین موضع گیری لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای غربی به دنبال این هستند که روسیه را قانع کنند که اوکراین در حمله تروریستی حومه مسکو دخالتی نداشته است اما مسکو نمی تواند این موضوع را رد کند.

وی افزود: ما بارها اعلام کرده ایم که ما قبل از انجام تحقیقات کامل پیشداوری نمی کنیم.

لاوروف بیان کرد: تحقیقات همچنان ادامه دارد و سرنخ های جدیدی به دست آمده است اما در عین حال ما نمی توانیم فرضیه های بدیهی را نادیده بگیریم.

وزیر خارجه روسیه گفت: افرادی که این عملیات تروریستی را انجام دادند به دنبال فرار به سمت اوکراین هنگام دستگیری بودند.

لاوروف تاکید کرد: غرب سعی دارد که داعش را عامل این حمله قلمداد کند و اینکه پای طرف دیگری به ویژه اوکراین به میان کشیده نشود.

گفتنی است که در حمله به مرکز تجاری مسکو ۱۴۳ نفر کشته و ۱۸۰ نفر دیگر زخمی شدند. این حمله در شامگاه جمعه ۲۲ مارس رخ داد.

کد خبر 6064556

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • موضع جدید لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌معنی است
  • جدیدترین موضع گیری لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است
  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • همه مصائب قاره سیاه در سال گذشته؛ از تغییرات اقلیمی تامهاجرت ابدی
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم