Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@16:02:50 GMT

دمنوش‌هایی برای پر انرژی بودن

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۶۴۳۰

دمنوش‌هایی برای پر انرژی بودن

دمنوش جنسینگ برای پر انرژی بودن
جنسینگ بین ورزشکاران شهرت زیادی دارد. دمنوش این گیاه فوق العاده چینی اعصاب را آرام می‌کند و توانایی بدن را در مقابله با استرس و خستگی ناشی از استرس بالا می‌برد. دمنوش جنسینگ انرژی و قابلیت ذهنی فرد را افزایش می‌دهد. جنسینگ گیاهی جوان کننده برای افراد مسن و تقویت کننده عالی دستگاه ایمنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دمنوش هل برای پر انرژی بودن
مصرف دم کرده هل مفرح است و خواص گرمابخش و انرژی زا دارد؛ از این رو به بهبود روحیه و بازیابی انرژی و توان از دست رفته کمک می‌کند، اضطراب و نگرانی را کاهش می‌دهد و در رفع افسردگی مؤثر است. هل همچنین کلیه‌ها را تقویت می‌کند.
دانه‌های هل خواص گرمابخشی دارد و معده و روده‌ها را تقویت می‌کند. هل اشتها را تحریک می‌کند و روند هضم غذا را بهبود می‌بخشد.
نوشیدن دم کرده هل در تسکین کولیت، رفع سوءهاضمه، نفخ، حالت تهوع و بی حالی موثر است و مانع ترشح زیاد اسید معده می‌شود.

دمنوش دارچین برای پر انرژی بودن
ترکیبات ضدآلزایمر دارچین حاوی دو ترکیب فوق العاده است که از مغز حفاظت می‌کند. این دو ترکیب عبارت است از: سینامیک الدهید و اپی کاتچین که مانع از تجمع پروتئین آسیب رسانی می‌شود که در بروز آلزایمر نقش دارد. پروتئین تاو (Tau) که باعث بروز زوال عقل می‌شود، مشکلاتی را در ارتباطات داخلی نورون‌ها ایجاد می‌کند. این پروتئین‌ها همکاری برخی از بافت‌های مغزی را دچار مشکل می‌کند. دارچین به دلیل دارا بودن دو ترکیب مهم ذکر شده از بروز این مشکلات پیشگیری می‌کند.

دمنوش میخک برای پر انرژی بودن
تقویت کننده مغز است و کسانی که حافظه ضعیف دارند، باید از دم کرده میخک استفاده کنند.

دمنوش زنجبیل برای پر انرژی بودن
حاوی ترکیباتی است که خواص ضدسرطانی دارد. محققان دریافته اند که زنجبیل با سلول‌های سرطانی تخمدان مقابله می‌کند. نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد مصرف زنجبیل تازه باعث کاهش التهاب‌های کولون (روده) می‌شود. مصرف یک گرم پودر زنجبیل در جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی به اندازه دارو‌های آرام‌بخش رایج مؤثر است. خاصیت گرم‌کنندگی و فعال کنندگی زنجبیل آن را به عنوان شفابخش خانگی مطرح کرده است.   منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دمنوش دمنوش مفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می دانستید چرا در بهار بیشتر خشمگین می شوید؟

به گزارش همشهری آنلاین، آیا کسی از شما متوجه بیشتر شدن استرس و عصبانیت خودش و اطرافیانش در فصل بهار شده است؟ هیچ به علت این رفتارها توجه کرده‌اید؟ آیا ممکنه این رفتار با زمان فصل بهار مرتبط باشد!؟ بله یکی از علت‌های بیشتر عصبانی شدن و بالا رفتن استرس فصل بهار است. با ما همراه باشید تا با علت آن و راه‌های مقابله با آن آشنا شوید.

در طول سال، ذهن و بدن ما با ریتم‌های طبیعی فصل‌ها هماهنگ می‌شود. برخی علت این تغییرات را عناصر پنجگانه آب، چوب، آتش، زمین و فلز میدانند که در دنیای پدیدار شناسی ما تاثیرگذارند. هریک از این پنج عنصر در هر یک از فصول به اندام‌ها، بافت‌های بدن و احساسات مطابقت‌ داده می‌شود ... عنصر فصل بهار چوب است و بر کبد تاثیر می‌گذارد. حال باید دید این عنصر در بدن چه تاثیراتی دارد که گاهی موجب ایجاد خشم و عصبانیت در فصل بهار می‌شود.

خشم بهاری و عنصر چوب و باد

ما بهار را آغاز سال می‌دانیم. در این فصل، روزهای خنک و مرطوب زمستان از بین رفته و به استقبال گرما و روشنایی می‌رویم. به همین دلیل بهار اوج رشد جدید و شروع یک چرخه جدید است.

طبق طب سنتی چینی، فصل بهار با عنصر چوب و باد که نماد تولد، رشد و تکامل است، نشان داده می‌شود. دانه‌ها، جوانه‌ها و پیازها ساقه می‌زنند در حالی که درختان و شاخه‌های برهنه پر از برگ و شکوفه ‌می‌شوند. این رشد، سریع و گسترده، مظهر انرژی چوب است، بیانی از زندگی در قوی‌ترین حالت آن. اگر عنصر چوب ما سالم نباشد، ممکن است خشم و ناامیدی همیشگی را تجربه کنیم و نتوانیم بهار را در درون خود تجربه کنیم. ممکن است این احساس را داشته باشیم که رشد و تغییر در اطراف ما اتفاق می‌افتد، با این حال بیش از حد در درونمان گیر کرده‌ایم.

عنصر دیگر باد است که تجلی طبیعت در حرکت است و تنش، استحکام و انعطاف‌پذیری را نمایش می‌گذارد. باد نیرویی است که می‌تواند انرژی خلاقانه‌ای مانند آسیاب‌های بادی و قایق‌های بادبانی را به حرکت درآورد و از سوی دیگر، می‌تواند به شکل گردباد و طوفان ویران کند. این دوگانگی در رفتار و عمل نیز رخ می‌دهد.

خشم بهاری و کبد

در طب سنتی چینی، احساس خشم در بهار با کبد مرتبط است. کبد مسئول جریان روان احساسات، انرژی و خون است. هنگامی که کبد به درستی کار می‌کند، احساسات متعادل می‌شوند در حالیکه نامتعادل بودن کبد موجب می‌شود، انرژی راکد شده و احساساتی مانند خشم ایجاد ‌شود. سایر احساسات مرتبط با ناهماهنگی کبد عبارتند از افسردگی، نگرانی و اضطراب. استرس و همچنین رژیم غذایی یا ورزش نامناسب می تواند باعث عدم تعادل کبد شود.

در طول فصل بهار کبد در برابر عدم تعادل آسیب پذیر است. به این دلیل که بهار زمان رشد و تغییر جدید است و کبد ما باید خود را با این تغییرات وفق دهیم. چنانچه این هماهنگی صورت نگیرد موجب ایجاد حس خشم و افسردگی در فرد می‌شود.

چگونه خشم خود را در فصل بهار از بین ببریم؟

طب سنتی برای سلامت کبد، عنصر چوب و متعادل کردن احساسات در طول فصل بهار، چندین رویکرد را پیشنهاد می‌کند.

استرس را کاهش دهید

استرس یک محرک رایج برای عصبانیت است و بهار می‌تواند استرس‌زا باشد، زیرا ما باید با تغییرات محیط سازگار شویم. تمرین‌هایی مانند مدیتیشن، تنفس عمق، حمام‌های کوتاه با ‌آب ولرم می‌توانند به آرامش ذهن و تعادل احساسات کمک کنند. ارتباط اجتماعی، خلاقیت، آواز خواندن و استراحت راه‌های دیگری برای کمک به کاهش استرس هستند.

از یک رژیم غذایی متعادل و سالم استفاده کنید

خوردن غذاهایی که موجب سلامت کبد می‌شود و به حرکت انرژی کمک می‌کند، لذا از سبزیجات تازه و غلات کامل بیشتر استفاده کنید و از خوردن بیش از حد قهوه، چای و نیکوتین، غذاهای چرب و سرخ‌شده، شکر تصفیه‌شده و غذاهای فرآوری‌شده و محصولات گوشت‌های آماده خودداری کنید.

بوهای خوش را استشمام کنید

در بهار می‌توان با استشمام بوهای خوش مانند گلاب و ریحان مغز و اعصاب را تقویت کرد.

ورزش کنید

ورزش به حرکت انرژی و کاهش تنش در کبد کمک می‌کند. فعالیت‌هایی مانند؛ یوگا و پیاده‌روی در فصل بهار مفید است. در واقع، پیاده روی یکی از بهترین کارهایی است که هر زمان که احساس خشم و ناامیدی شدید می‌کنیم، می‌توانیم انجام دهیم.

طب سوزنی یا داروهای گیاهی را امتحان کنید

طب سوزنی و داروهای گیاهی می توانند به تسکین کبد، کاهش استرس و عصبانیت کمک کنند.

دقت کنید بهار تا ابد نمی ماند. از انرژی آن عاقلانه استفاده کنید، تا محصولاتی که می کارید، محصولاتی باشند که می خواهید برداشت کنید. باید توجه داشت که خشم خود ذاتاً مشکل ساز نیست، این یک واکنش کاملاً طبیعی به هر مانعی برای وضعیت مطلوب جریان کبد است و خشم نیز می‌تواند به بی عدالتی دامن بزند. با این حال، هنگامی که خشم سرکوب شود یا بیش از حد تخلیه شود، به راحتی می‌تواند منجر به بیماری شود. با این حال، هنگامی که با کنجکاوی و صبر مواجه می‌شویم، خشم می‌تواند به ما انگیزه لازم برای رشد و تغییر را بدهد.

کد خبر 846942 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم خشم بیماری آلرژی عصبانیت مهارت‌ها فرد

دیگر خبرها

  • توصیه ربیعی به مسئولان با یک خاطره عجیب: مدتی تصمیم نگیریم!
  • می دانستید چرا در بهار بیشتر خشمگین می شوید؟
  • کنایه علی ربیعی به مسئولان: فقط بر سر جای خود بنشینید و کاری نکنید تا اوضاع خراب‌تر نشود /هردم از این باغ بری می‌رسد!
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان
  • گفتگویی چالشی و بی واسطه با رئیس سازمان انرژی اتمی
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • ۶ دمنوش‌ عالی برای داشتن پوستی شفاف