Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول تیم اعزامی شهرداری تهران در روستای سابله دشت آزادگان از اقدام شهرداری برای بازگشایی جاده سوسنگرد به بستان و خروج بیش از ۴۰۰۰ هکتار از اراضی ساکنان این منطقه از زیر آب خبر داد.

حسین مرادی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: همزمان با جاری شدن حجم زیاد آب در رودخانه‌های استان خوزستان، شاهد طغیان رودخانه سابله که از انشعابات رود کرخه است در روستایی به همین نام بودیم، طغیان این رود سبب شد تا ۱۰۰ متر از جاده خاکی روستایی که به نوعی مسیر ارتباطی چندین روستا بود و از آن مهمتر در نقش سیل‌بند نیز مانع از انحراف آب سابله می‌شد بشکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که با شکسته شدن سیل‌بند بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از مسیر انحرافی وارد بیش از ۴۰۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت این منطقه شد گفت: حدود یک هفته است که عوامل شهرداری تهران در این منطقه حاضر شده و عملیات خود برای ترمیم این جاده و سیل‌بند را آغاز کرده‌اند.

مسیول تیم عمرانی اعزامی شهرداری تهران در روستای سابله با بیان اینکه در پی شکسته شدن این سیل‌بند حدود ۲۰ روستا در محاصره آب قرار گرفته بود، گفت: پنج روستا نیز دچار آبگرفتگی شده بود که با بستن این سیل‌بند از زیر آب خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ نیروی شهرداری تهران در این محل فعالند، گفت: بیش از ۲۰ کامیون، چهار دستگاه لودر، بیل مکانیکی و دو دستگاه جرثقیل که از تهران به این منطقه آمده در حال عملیات است تا مسیر بازگشایی شود و تا امشب عملیات انسداد مسیر انحرافی و ترمیم جاده به پایان می‌رسد.

به گفته مرادی با ترمیم این مسیر آب جاری شده در سطح جاده سوسنگرد بستان جمع آوری شده و مزارع ساکنان و اهالی این منطقه از زیر آب خارج می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود

به نقل از شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به پلمب تعدادی از چاه‌های آب شهرداری قم اظهار داشت: متأسفانه شرکت آب منطقه‌ای در روز دوشنبه مورخ سوم اردیبهشت نسبت به پلمب کامل و انسداد ۴ حلقه چاه آب خام فضای سبز اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این چاه‌ها متعلق به شهرداری قم بوده و سالیان سال جهت آبیاری درختان و فضای سبز استفاده‌شده است، ابراز کرد: این چاه‌ها در راستای جداسازی کامل آب شرب از آب خام بوده و قطعاً این اقدام غیرمسئولانه آب منطقه‌ای باعث نابودی کامل فضای سبز و درختان شهر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: نگهداری از درختان و فضای سبز همواره در بیان رهبر معظم انقلاب مطرح‌شده و ایشان بار‌ها از مسئولین و آحاد مردم درخواست داشتند که در حفظ، نگهداری و پاسداری از این مظهر حیات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که این اقدام شرکت آب منطقه‌ای برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب بوده و آسیب بسیار جدی به درختان، محیط‌زیست و فضای سبز شهر کریمه اهل‌بیت (س) وارد خواهند نمود.

جوادیان اضافه کرد: قطعاً تمامی مسئولیت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی این اقدام تأسف‌برانگیز بر عهده شرکت آب منطقه‌ای قم خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • راه ۱۵ روستا در بم بازگشایی شد
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا