Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سردار "امیر رحمت‌اللهی" از کشف و ضبط ۱۹ قلم شی مربوط به دوره های مختلف تاریخی در دو استان چهارمحال و بختیاری و مرکزی خبر داد و اظهار داشت: کارکنان این یگان در ادامه رصد و پایش جرایم علیه مواریث تاریخی فرهنگی مطلع شدند که فردی به هویت معلوم در شهرکرد نسبت به خرید و فروش اشیای تاریخی اقدام می کند که با رعایت مقررات به منزل وی مراجعه و موفق به کشف ۸ قطعه شی تاریخی متعلق به دوره متأخر اسلامی به همراه ۲ قبضه تپانچه دست ساز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اقدامی مشابه از سوی ماموران یگان حفاظت در استان مرکزی نیز با کسب خبری مبنی بر خرید و فروش اشیا تاریخی توسط فردی از شهروندان، در عملیاتی ضربتی موفق به کشف و ضبط ۱۱ قلم شی تاریخی مربوط به سده های چهارم و پنجم هجری قمری شدند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بررسی اشیا مکشوفه، ضمن تایید اصالت آن ها قدمت اشیای فوق را مربوط به سده های چهارم و پنجم هجری قمری اعلام کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه همه هموطنان مسئولیت حراست از میراث فرهنگی را دارند، گفت: برای صیانت از تاریخ و میراث ملی، همیار حافظان میراث فرهنگی و پیشینه تمدنی ایران اسلامی در یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشیم و هرگونه اخبار مربوط به این حوزه را به شماره تماس ۰۹۶۶۲، اطلاع رسانی کنیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم