Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:41:42 GMT

بازنگری شهری حوزه ترافیک لازم است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۶۶۷۹

بازنگری شهری حوزه ترافیک لازم است

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز سه شنبه در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار کرمان افزود: این شهر به عنوان یک شهری مهم و با سابقه تاریخی و گستره زیاد، در خور شأن خود توسعه پیدا نکرده است و باید از فرصت های محدود موجود و بر مبنای سرعت عمل برای جبران عقب افتادگی ها استفاده کرد.
وی با طرح این سئوال که در حوزه ترافیک باید مشخص شود که برای توسعه شبکه حمل و نقل کرمان بر اساس چه معیاری حرکت می کنیم، عنوان کرد: در حوزه ترافیک باید طرح ها و اولویت ها را تفکیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمان تصریح کرد: شورای شهر نیز در حوزه ترافیک باید به صورت روشن برنامه خود را به استانداری اعلام کند تا بتوانیم در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشیم.
فدائی بر توجه به حوزه حمل و نقل عمومی و غیر عمومی نیز تاکید کرد و ادامه داد: درباره فضای سبز حاشیه معابر کار جدی آغاز شده و در 2 سال آینده باید به نتایج قابل قبولی ر این زمینه دست یافت.
وی با اشاره به اینکه در حوزه بدنه سازی شهری نیز عقب ماندگی هایی وجود دارد، گفت: درباره پل های شهری نیز اولین سئوال این است که بر اساس طرح های ترافیکی جزو پیشنهادات مشاور یا مصوبات طرح ترافیک شهری بوده اند یا خیر و اگر بوده باید اجرایی شوند و اگر نبوده آنهایی که درصد پیشرفت زیادی ندارند را می توان برای مراحل بعدی گذاشت.
وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه های عمران شهری باید از سرمایه های بخش خصوصی استفاده کنیم و در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مسیر سرمایه گذاری در حوزه های شهری هر چه بیشتر تسهیل شود.
استاندار کرمان تاکید کرد: بسیاری از پروژه های شهری اقتصادی است و باید زمینه لازم برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود.
رئیس شورای شهر کرمان نیز گفت: این شورا در سال گذشته به صورت نسبی عملکرد خوبی داشته و حدود 80 درصد بودجه پیش بینی شده، مصوب شد.
محمد فرشاد ادامه داد: همواره تلاش شده که چالشی بین شورای شهر و شهرداری ایجاد نشود و تمام امکانات برای خدمت به مردم به کار گرفته شود.
وی اتمام طرح های نیمه تمام را از اولویت های مد نظر شورای شهر و شهرداری کرمان برشمرد و اظهار داشت: در سال جاری شورا برای اتمام پروژه های ابوذر و راه آهن در کنار شهرداری است.
وی بیان کرد: روند اجرایی برخی پروژه ها در حالی به طول می انجامد که ناشی از قصور و کوتاهی هیچ یک از بخش های مرتبط نیست و مربوط به مواردی از جمله ضوابط فنی و اجرایی است.
رئیس شورای شهر کرمان گفت: بودجه 540 میلیارد تومانی برای سال جاری در شورای اسلامی شهر کرمان مصوب شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
فرشاد با اشاره به این مطلب که امسال برنامه های فرهنگی و اجتماعی اجرا شده رضایت مردم را به دنبال داشته است، تاکید کرد: کمک دولت و هماهنگی دستگاه های دولتی در جذب سرمایه گذار بسیار تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: دو محور ضروری و لازم الجرا شرقی - غربی از سیدی به ضلع شرقی فرودگاه و از مطهری به بلوار ایستگاه راه آهن در موازات بلوار جمهوری اسلامی در طرح تفضیلی دیده و در دوره های مختلف بخش هایی از آنها اجرا شده و برای اجرای کامل آنها نیاز به جذب سرمایه گذار است.
رئیس شورای شهر کرمان گفت: این شورا سعی کرده است که از مسائل حاشیه ای، سیاسی کاری و اینگونه مسائل که گاهی مخرب است پرهیز کرده و بر اساس برنامه، به صورت کارشناسی و بدون حاشیه حرکت کند.
وی تاکید کرد: در شورای شهر به عنوان پارلمان شهری که وظیفه فراهم کردن بستر اجرایی برای شهرداری را دارد، تاکنون به خوبی همکاری و همراهی شده است و امیدواریم این تعامل تداوم یابد.
3029/7440
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 برنامه های فرهنگی ترافیک حمل و نقل عمومی سرمایه شورای شهر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت‌ شهری از ظرفیت رسانه برای معرفی «پنجاه‌بدر» استفاده کند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به مناسبت «پنجاه‌بدر» مدیریت شهری به اجرای برنامه‌های ویژه از جمله جشنواره‌ غذا در این روز توجه و از ظرفیت تبلیغات و رسانه برای معرفی این روز به مردم استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین صبح امروز -یکشنبه دوم اردیبهشت- به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، مجتبی جانی مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و با هدف بررسی لوایح مربوطه و بررسی برنامه‌های مدیریت شهری در مناسبت‌های پیش رو در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی برنامه‌های مدیریت شهری در مناسبت‌های پیش رو خواستار توجه به برگزاری برنامه‌های قرآنی و همچنین برنامه‌ریزی برای معرفی آئین پنجاه بدر قزوین در سطح کشوری شدند.

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه همیشه در همه عرصه‌ها از جمله جهاد سازندگی، کمک رسانی به مناطق محروم و علم در کنار ملت ایران بوده و افتخارات بیشماری را برای کشور و این سرزمین رقم زده است.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران به عنوان نهادی که از دل مردم برخواسته است در قلب مردم جای دارد و در دفاع از حرم و دفاع از شیعه و اسلام بهترین عزیزان را در سوریه و عراق فدا کرده است لذا قدردان این زحمات و تلاش‌های شجاعانه هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به مناسبت‌ها و ایام پیش رو خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری در اجرای برنامه‌های خوب و مناسب شد و ادامه داد: باید بتوانیم در یک تقویم زمان‌بندی‌شده برای مناسبت‌های پیش رو برنامه‌ریزی کنیم تا برای هر کدام از مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه درخور شهروندان اجرایی شود.

لزوم توجه به برنامه‌های قرآنی در سطح شهر قزوین

اللهیاری تاکید کرد: مناسبت دهه کرامت، روز پنجاه بدر، اعیاد غدیر و قربان، هفته گرامیداشت شوراها و سایر مناسبت‌های تقویمی وجود دارد که باید برنامه‌های مناسبی از سوی مدیریت شهری تدارک دیده شود.

وی بر لزوم توجه به برنامه‌های قرآنی در سطح شهر قزوین تأکید و اضافه کرد: به مناسبت پنجاه بدر مدیریت شهری به اجرای برنامه‌های ویژه از جمله جشنواره‌های غذا در این روز توجه کرده و از ظرفیت تبلیغات و رسانه در سطح کشور برای معرفی این روز به مردم استفاده کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شورای شهر قزوین در بخش پایانی صحبت‌های خود خواستار ارائه تقویم زمان‌بندی برنامه‌های مدیریت شهری در مناسبت‌ها تا فصل پاییز شد.

در بخش بعدی این جلسه موضوع بررسی احداث پارک ترافیک در دستور کار قرار گرفت. مجتبی جانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک گفت: مطالعات احداث پارک و مینی‌پارک‌های ترافیک در سازمان ترافیک انجام شده ولی باید زمین مناسب در اختیار قرار گیرد و تا بتوانیم اجرایی کنیم

وی با اشاره به ایجاد مینی‌پارک ترافیک در خانه فرهنگ هادی‌آباد، تاکید کرد: طرح مطالعاتی این موضوع در خانه فرهنگ هادی‌آباد و تجهیزات لازم آن دیده شده و برآورد قیمت برای این پروژه ۲۲۷ میلیون تومان می‌باشد.

در ادامه رئیس و اعضای کمیسیون نیز در نقطه نظرات خود بر لزوم اهمیت به فرهنگ‌سازی حوزه ترافیک به ویژه در رده سنی کودکان تاکید کردند و در این راستا خواستار احداث مینی‌پارک‌ها و پارک ترافیک در شهر قزوین شدند.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه لایحه مرمت ساختمان مهد قرآن کریم به میزان ۳ میلیارد تومان با حضور مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 746553

دیگر خبرها

  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد
  • مدیریت‌ شهری از ظرفیت رسانه برای معرفی «پنجاه‌بدر» استفاده کند
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران
  • طرح جامع مدیریت پسماند شهر‌های استان خوزستان بازنگری شود
  • تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند
  • اجرای پایلوت طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی