Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور سعودی و اماراتی تحت فرمان ائتلاف غربی - صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع رزمندگان یمنی در استان تعز انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، براساس اطلاعات به دست آمده، مزدوران سعودی و اماراتی از مناطق تحت اشغال در «عکایه و ذواب» مواضع نیرو‌های یمنی را در منطقه مهم و راهبردی «حیفان» در جنوب شرق استان تعز هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های مزدور سعودی و اماراتی با وجود این که از پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف برخوردار بودند با مقاومت نیرو‌های یمنی در حومه منطقه حیفان مواجه شدند و ناکام ماندند.

به گزارش میزان، نیرو‌های یمنی در همان گام نخست موفق شدند پیشروی نیرو‌های مزدور را از محور جنوبی منطقه متوقف کنند و در نهایت پس از درگیری‌های سنگین حملات آنان را به طور کامل دفع کردند.

شماری از نیرو‌های مزدور تحت فرمان ائتلاف در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ نیرو‌های یمنی در این عملیات ۳ خودروی نظامی مزدوران را هدف قرار دادند و منهدم کردند؛ سایر نیرو‌های مزدور پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند.

منطقه راهبردی حیفان دروازه ورود به استان تعز از محور جنوب شرق است و از شرق به استان لحج متصل می‌شود؛ مزدوران سعودی و اماراتی درصدد هستند با اشغال منطقه حیفان، فشار را بر نیرو‌های یمنی در جنوب غرب استان لحج افزایش دهند.

در حال حاضر، حدود ۴۰ درصد از مساحت استان تعز از جمله مناطق شمالی، مرکزی و شرقی (ماویه، التعزیه، خدیر، شرعب السلام، الراهده، الهجده، الجند، الکدحه و...) در کنترل نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروهای یمنی ارتش یمن انصارالله یمن تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از خسارات و تلفات سنگین به اسرائیل در حملات ایران/ اصابت موشک به تاسیسات هسته ای دیمونا

بین الملل تابناک: با گذشت چند روز از حملات موشکی و پهپادی مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، علی رغم اینکه مقامات صهیونیستی و غربی تلاش گسترده ای برای ناموفق جلوه دادن عملیات وعده صادق انجام داده اند، با این حال، گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های اسرائیلی حکایت از تلفات سنگین صهیونیست ها دارد.

روزنامه اسرائیلی با تکیه بر تصاویر ماهواره‌ای، صحت سخنان سخنگوی ارتش این رژیم را که مدعی شده بود ۹۹ درصد پرتابه‌های ایران در عملیات وعده صادق دفع شده را زیر سوال برد.

روزنامه‌های صهیونیستی معاریو و هاآرتص امروز پنجشنبه اطلاعات جدیدی را درباره موشک‌ها و پهپادهای ایران که شنبه شب گذشته به سمت پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد، منتشر کردند.

به گزارش الجزیره، تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده در دو روزنامه عبری معاریو و هاآرتص با ادعای منابع رسمی صهیونیستی درباره آسیب جزئی حملات موشکی و پهپادی ایران و منهدم کردن اغلب این موشک‌ها و پهپادها در تضاد است.

روزنامه معاریو به نقل از یک پژوهشگر نظامی صهیونیست گزارش داد که پدافند هوایی ارتش اسرائیل بر خلاف ادعاهای دانیل هاگاری سخنگوی این ارتش که مدعی رهگیری و انهدام ۹۹ درصد حملات ایران است، تنها حدود ۸۴ درصد این حملات ایران را دفع کرده است.

این روزنامه افزود که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حداقل یکی از ساختمان‌های رآکتور هسته‌ای دیمونا در نقب بر اثار حملات ایران آسیب دیده و دو نفر در مجاورت آن مجروح شده‌اند.

در ادامه گزارش معاریو آمده است که کلیپ‌های ویدئویی نشان می‌دهد که چهار نفر در پایگاه هوایی نواتیم در نتیجه اصابت مستقیم موشک‌ها و نه به علت اصابت ترکش موشک‌های پدافند هوایی زخمی شده‌اند.

این روزنامه صهیونیستی با استناد به تحلیل ویدئوهای منتشر شده درباره حملات موشکی و پهپادی ایران اعلام کرد که دست‌کم پنج نفر در پایگاه هوایی رامون در منطقه اشغالی النقب در این حملات زخمی شده‌اند.

روزنامه عبری هاآرتص نیز تصاویری منتشر کرد که خسارات ناشی از حمله موشکی ایران را به یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد.

بر اساس این تصاویر ماهواره‌ای که ساعاتی پس از حمله ایران گرفته شده است، آسیب به باند فرود در قسمت جنوبی پایگاه نواتیم در نزدیکی یک اسکادران هواپیمای C-130 قابل مشاهده است.

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • جزئیات جدید از خسارات و تلفات سنگین به اسرائیل در حملات ایران/ اصابت موشک به تاسیسات هسته ای دیمونا
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین+ فیلم
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه