Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ارزش محصولات پارس جنوبی در سال ۹۷ معادل ۴۳ درصد بودجه عمومی کشور بوده که رقمی معادل ۱۶۷ هزار میلیارد تومان بوده است. ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هادی هاشم‌زاده فرهنگ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رکوردهای کم‌نظیر توسط شرکت ملی گاز ایران اشاره و تصریح کرد: بیش از 30 هزار و 700 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور فرآورش می‌شود و امروز ایران یکی از بزرگترین شبکه‌های توزیع گاز طبیعی در جهان را دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز بزرگترین دستاورد شرکت ملی گاز ایران جلب اعتماد مردم و همچنین جلب اعتماد مسئولین است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: تنها در سال 97 سه پالایشگاه جدید در پارس جنوبی اضافه شده و علاوه بر این در سال گذشته واحد تولید ماده بودارکننده گاز نیز به مجتمع گاز پارس جنوبی افزوده شده است، این کار در جهت قطع وابستگی در ماده مرکاپتان به خارج از کشور انجام شده است. مرکاپتان توسط کشورهای معدودی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: ارزش محصولات پارس جنوبی در سال 97 معادل 43 درصد بودجه عمومی کشور بوده که رقمی معادل 167 هزار میلیارد تومان بوده است.

فرهنگ افزود: از سوی دیگر افزوده شدن هر یک فاز جدید پارس جنوبی به کشور یک درصد روی رشد ناخالص کشور تاثیرگذار است. از سوی دیگر تولیدات پارس جنوبی هم‌اکنون 50 درصد از سبد انرژی فسیلی کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

فرهنگ با بیان اینکه اتان یکی از محصولات راهبردی مجتمع است، گفت: حیات بسیاری از پتروشیمی های کشور وابسته به این محصول است و در همین راستا سال گذشته نزدیک به 3.5 میلیون تن اتان در پالایشگاه های پارس جنوبی تولید شده است.

وی میزان قابلیت اطمینان پالایشگاه های پارس جنوبی را بیش از 99 درصدی عنوان کرد و گفت: حفظ و مدیریت این قابلیت اطمینان در سال های مختلف و رسیدن به این شاخص ها نشان دهنده تلاش تمام ارکان برای پایداری و بهره برداری مناسب پالایشگاه های گازی است.

وی در ادامه با اشاره به چشم انداز مجتمع برای سرآمدی در عملیات و رقابت پذیری در تراز جهانی اظهار داشت: یکی از موارد مهم در فصل گرم موضوع تعمیرات اساسی و مدیریت روزهای تعمیرات اساسی است که برنامه ریزی مناسب برای کاهش روزهای تعمیرات در سال جاری صورت گرفته است.

وی افزود: علیرغم افزایش پالایشگاه های جدید مطابق برنامه در سال جاری تعداد روزهای توقف باید 174 روز باشد که کاهش حدود 15 درصدی در روزهای توقف را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه به اهمیت مدیریت دارایی های فیزیکی در پالایشگاه های پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: تجهیزات این پالایشگاه سرمایه ملی هستند و در راستای صیانت و حفاظت از این دارایی ها ارزیابی لازم متناسب با معیارهای جهانی صورت گرفته و برنامه های بهبود در حال انجام است.

فرهنگ در خاتمه به رویکرد بسیار مهم وزارت نفت در خصوص واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در همین راستا در پارس جنوبی بخش عمده ای از فعالیت های پالایشگاه های گازی به بخش خصوصی واگذار می شود که از سال گذشته فازهای 19، 20، 21 و 17 و 18 با همین روش مدیریت و راهبری می شوند.

وی افزود: فازهای 13، 22 و 24 نیز به محض تحویل به مجتمع برون سپاری می شوند و مطابق برنامه باید در یک دروه 3 ساله تا افق 1400 سایر پالایشگاه ها نیز به بخش خصوصی واگذار شوند.

تکمیل پارس جنوبی توسط متخصصان ایرانی شکست مفتضحانه تحریم است

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط پارس جنوبی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارس جنوبی پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ تحت تاثیر التهابات روز گذشته و جهش نرخ ارز، صعودی گزارش می‌شود. رشد قیمت در اکثر محصولات داخلی به چشم می‌خورد، اما باز هم بازار مونتاژی‌ها تغییر چندانی پیدا نکرده است.

نرخ دلار با بازگشایی از صبح روز گذشته، قیمت‌های عجیب‌وغریبی را به خود دید، اما با رسیدن به ساعات پایانی، سرانجام کاهشی شد و در کانال‌های پایین‌تر آرام گرفت. بنابراین در صورتی که تنش‌ها بیش از این تشدید نشود می‌توان انتظار داشت که دولت بتواند نرخ ارز را در کوتاه‌مدت کنترل کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از آغاز روند معاملات امروز، صعودی گزارش می‌شود.

پراید وانت ۱۵۱ تنها پراید درحال تولید شرکت سایپا به شمار می‌رود که از صبح امروز دو میلیون تومان گران‌تر شده و با ۳۵۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ برخلاف دیگر محصولات بازار چهار میلیون تومان افت قیمت دارد و به نرخ ۴۵۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟

ساینا S اتوماتیک یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دنده‌اتومات بازار داخلی است که از صبح امروز پنج میلیون تومان گران شد و به کانال ۵۰۳ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU۵ یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که از سال گذشته و با انتشار خبر توقف تولید آن، پیوسته کانال‌های بالاتر را فتح می‌کند و هم‌اکنون با رشد ۲۰ میلیون تومانی به کانال ۹۰۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی هم در برخی از موارد، رشدهایی را تجربه می‌کند اما اکثر محصولات تغییر چندانی ندارند.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری جزو ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار شناخته می‌شود که با رشد هشت میلیون تومانی نسبت به روز گذشته سرانجام به نرخ ۸۶۵ میلیون تومان رسید.

هایما S۵ اتوماتیک ۶سرعته کراس‌اوور مونتاژی ایران‌خودرو به شمار می‌رود که رکورددار رشد قیمت در بازار مونتاژی‌هاست. این خودرو از صبح امروز ۵۰ میلیون تومان رشد قیمت داشته و با نرخ یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خبر مهم برای مشتریان ایران خودرو | شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

جک S۵ نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که ۱۵ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو هفت‌نفره کراس‌اوور گران‌قیمت بهمن‌موتور نیز رشد ۱۰ میلیون تومانی دارد و با دو میلیارد و ۹۰ میلیون تومان قابل خریداری است.

کد خبر 844540 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی ايران خودرو خودرو

دیگر خبرها

  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • دولت امسال چقدر خرج دارد؟
  • گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • افزایش بارش‌ها در ۶ استان/ ۴۰ درصد مخازن سدهای کشور خالی است
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • مخازن سد‌های کشور ۶۰ درصد پرشدگی دارند
  • افت سریالی تورم آرژانتین
  • صادرات بیش از هزار تن انواع محصولات دامی از استان زنجان