Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@13:42:24 GMT

عادل الجبیر: با شورای امنیت درباره ایران رایزنی کردیم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۷۶۳۴

ساعت 24- وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی روز چهارشنبه، ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت ریاض با شورای امنیت درباره ایران رایزنی کرده است.

«عادل الجبیر»، وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی روز چهارشنبه گفت درباره ایران با اعضای شورای امنیت سازمان ملل رایزنی کرده است.

الجبیر در گفت‌وگو با اسپوتنیک، با متهم کردن ایران به انتقال موشک‌های بالیستیک به اعضای جنبش انصارالله یمن، گفت ریاض در رایزنی با اعضای شورای امنیت، این موضوع را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم آنکه عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور یمن را هدف حملات سنگین هوایی، دریایی و زمینی قرار داده، الجبیر گفت: «ما درباره این موضوع با اعضای شورای امنیت رایزنی کرده‌ایم. ایران، موشک‌های بالیستیکی به حوثی‌ها می‌دهد که از آنها علیه شهروندان یمن و پادشاهی سعودی استفاده می‌شود.»

حملات سنگین عربستان سعودی علیه یمن به نابودی زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی و افزایش فقر، بیکاری و شیوع بیماری‌های واگیردار در آن منجر شده است. روزنامه واشنگتن‌پست شهریورماه سال گذشته گزارش داد آمار کشته‌های این جنگ از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

الجبیر، بدون توضیح درباره نقش سعودی‌ها در ایجاد فاجعه بشری در یمن، گفت: «این اقدام (ارسال ادعایی سلاح از سوی ایران به یمن) خلاف قواعد و قوانین بین‌المللی است؛ جامعه بین‌المللی این را می‌داند و آن را محکوم کرده است.»

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عادل الجبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ

اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی با حضور علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سنت‌پترزبورگ آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور احمدیان نماینده مقام معظم رهبری در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و نشست مرتبط با گروه بریکس، سخنرانی و دیدارهای جداگانه‌ای نیز با برخی همتایان خود خواهد داشت.

احمدیان پیش از این، روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر به سن‌پترزبورگ، با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی جمهوری عراق دیدار کرد.

هیأت اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست های جانبی این اجلاس؛ دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان