Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@06:49:20 GMT

رشد ۸ درصدی ترخیص کالا‌های اساسی از گمرک

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۷۸۳۷

رشد ۸ درصدی ترخیص کالا‌های اساسی از گمرک

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گمرک ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ تشریفات گمرکی ترخیص ۱۹ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۶۱ تن کالای اساسی به ارزش ۹ میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۸۰۷ دلار را انجام داد.

این ارقام در مقایسه با سال ۹۶ از لحاظ وزنی و ارزشی ۸ درصد رشد داشته است و نشان می‌دهد که علی‌رغم فشار‌های ناشی از تحریم و مشکلات جانبی آن، دولت تلاش کرده است تا کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز مردم از طریق واردات و ترخیص سریع آن از گمرکات کشور تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تعرفه‌های جدید گمرک اعلام شد + سند

بر اساس این گزارش ذرت با ۲ میلیارد و ۱۰۷ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار، برنج با یک میلیارد و ۶۱۴ میلیون و ۲۱۲ هزار دلار، دانه‌های روغنی با یک میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۷۰۹ هزار دلار، دارو با یک میلیارد و ۱۳۱ میلیون و ۱۶۹ هزار دلار، روغن‌های خوراکی با یک میلیارد و ۴۳ میلیون و ۹۷۱ هزار دلار، گوشت قرمز با ۷۸۶ میلیون و ۳۳۸ هزار دلار، کنجاله سویا با ۶۵۱ میلیون و ۲۴۴ هزار دلار، جو با ۶۰۲ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار، کود با ۲۰۳ میلیون و ۷۷۲ هزار دلار و قند و شکر با ۱۰۲ میلیون و ۷۲۱ هزار دلار به ترتیب ۱۰ قلم عمده کالا‌های اساسی وارداتی در سال ۹۷ بوده‌اند.

این گزارش حاکی است واردات برنج با ۳۳ درصد، گوشت قرمز با ۱۴ درصد، کنجاله سویا با ۲۹ درصد و جو با ۱۶ درصد رشد در ارزش دلاری، بیشترین تغییرات را نسبت به سال ۹۶ داشته‌اند.

انتهای پیام/

جزئیات ترخیص کالاهای اساسی در سال ۹۷

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درصد افزایش حقوق کارگران با افزایش ۴۰ درصدی کالا و خدمات همخوانی ندارد

به گزارش «نماینده»، رحیم زارع با اشاره به الزامات توجه به حقوق کارگری در سال مزین به جهش تولید،گفت: انتظار می رود در تعیین حقوق کارگران زحمتکش در سال جهش تولید با مشارکت مردم تجدیدنظر شود تا با انگیزه بیشتر فعالیت کنندچرا که بطور مثال سایر نرخ کالاها و خدمات بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته اند.

نماینده مردم «آباده، سرچهان و خرم بید» در مجلس شورای اسلامی افزود: بطور مثال حق مسکن کارگران در سال آتی ثابت مانده است که جای تعجب دارد. قرار نیست مبلغی بابت حق تاهل اضافه شود اما مولفه حق مسکن تغییر نکند این مسائل کارگران عزیز را آزرده خاطر کرده است.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قطعا نرخ تورم باید مهار شود و همه باید در این زمینه کمک کنیم اما برای مهار تورم نباید تمرکز هر ساله روی محدودیت افزایش حقوقها باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه درصد افزایش کرایه تاکسی و تعرفه پزشکی، جریمه رانندگی و هزینه اینترنت بیش از رشد حقوق کارگران باشد اشکال دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد:البته که بنده مسایل کارفرمایان هم درک می کنم اما تاکید دارم می توان در شرایط فعلی حداقل چند درصد دیگر حقوق کارگران بیشتر ارتقا یابد و مولفه هایی مانند حق مسکن و پایه سنوات را براساس نرخ تورم افزایش داد.

زارع تصریح کرد:نکته بعد اینکه؛ میزان افزایش حقوق سایر سطوح کارگری حتی ۳۵ درصد نشده و حدود ۲۲ درصد بعلاوه مبلغ ثابت است که این بحث هم حداقل باید چنددرصد افزایش داشته باشد.

دیگر خبرها

  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالا‌های اساسی و دارو
  • رشد ۶۱ درصدی درآمد گمرکات استان فارس در سال ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۱ هزار میلیاردی گمرک یزد/تراز مثبت ۱۷۷ میلیون دلاری تجارت فرامرزی استان
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • درصد افزایش حقوق کارگران با افزایش ۴۰ درصدی کالا و خدمات همخوانی ندارد
  • ورود بیش از ۱۳ میلیون تن کالای اساسی به کشور
  • مرز‌های خوزستان دروازه ورود بیش از ۱۳ میلیون تن کالای اساسی