Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@19:27:32 GMT

اقدام آمریکا علیه سپاه به نفع ثبات منطقه نخواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۸۰۴۵

«جنین هنیس پلاسخارت» امروز- سه شنبه- در دیدار حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من مطمئن هستم که قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی به نفع ثبات منطقه نخواهد بود و این امر بر امنیت عراق هم تاثیر خواهد گذاشت.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق اظهار داشت: در مورد نابودی داعش باید بگویم که همه باید در این امر با یکدیگر همراهی کنند و این اقدامات ادامه پیدا کند تا داعش دوباره ظهور نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی برقراری ثبات در عراق نیاز به تلاش دارد و من با مقامات عراقی هماهنگی‌هایی را در این خصوص انجام داده ام.

هنیس پلاسخارت افزود: اگر از من سوال شود که آیا عراق در مرحله پسامنازعات قرار دارد و یا هنوز درگیر مسائل داخلی است، باید بگویم که اوضاع در این کشور هنوز متغیر است و دادن پاسخ قطعی به این سوال مشکل است.

وی اضافه کرد: مشکلاتی در عراق وجود دارد که نیازمند مساعدت برای حل آن هستیم که مهمترین آن، ایجاد ثبات در این کشور است و دومین مورد اینکه برای پیگیری امور در هنگام وقوع حوادث در این کشور سازمان‌های واکنش سریع تشکیل شود.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق با اشاره به نقش ایران در برقراری ثبات در عراق، اظهار داشت: مرز ۱۴۰۰ کیلومتری بین دو کشور ایران و عراق ایجاب می‌کند دو کشور بهترین روابط را با یکدیگر داشته باشند و اکنون در همین شرایط به سر می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به تفاهم نامه‌هایی که میان دو کشور بسته شده بسیار خوش‌بین هستیم و می‌توانیم یک منطقه امن همراه با توسعه پایدار داشته باشیم.

پلاسخارت مهمترین دغدغه سازمان ملل را برنامه‌ریزی و عملکرد راهبردی دانست و تصریح کرد: مطمئناً دغدغه شما نیز تلاش‌هایی است که در منطقه برای صلح انجام می‌شود، ولی در برخی مواقع ممکن است به شکست بیانجامد؛ اما ضروری است همچنان به تلاش‌های خود برای برقراری صلح و امنیت ادامه دهیم.

** ملت‌هایی که قهرمانان مشترک داشته باشند در تقابل با یکدیگر قرار نمی‌گیرند

همچنین در این دیدار، «حشمت الله فلاحت پیشه» اظهار داشت: ایران و عراق به دلیل شیطنت‌های برخی از کشور‌ها در حمایت از رژیم بعثی، ۸ سال با هم جنگیدند، ولی اکنون آنقدر به هم نزدیک شده اند که شاید باورش برای سایر کشور‌ها کمی مشکل باشد.

وی با بیان این که این دو کشور به این مرحله رسیده اند که یار و پشتیبان هم باشند، خاطرنشان کرد: ملت‌هایی که قهرمانان مشترک داشته باشند در تقابل با یکدیگر قرار نمی‌گیرند و در کنار هم خواهند ماند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غربی‌ها و آمریکا روی این موضوع حساب نکردند که حکومت‌ها و سیاستمداران و دولت‌های منطقه به این پختگی رسیده اند که بتوانند بدون حمایت آمریکا بر داعش غلبه کنند. ما از آمریکا چیزی نمی‌خواهیم فقط این درخواست را داریم که چالش جدیدی در منطقه ایجاد نکند.

فلاحت پیشه درخصوص تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش گفت: اگر مبارزات ما نبود تروریست‌ها حتی به مرز‌های اروپا هم وارد می‌شدند. تاکنون حتی یک سرباز آمریکایی توسط یک ایرانی کشته نشده و در جنگ افغانستان و عراق، بار‌ها سربازان آمریکایی در پناه همین سپاهی‌ها از مهلکه نجات یافتند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: داعش تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی بود و سربازان و پاسداران ایرانی همزمان در سوریه و عراق با داعش جنگیدند و سه سال پس از این مبارزات بود که روسیه از طریق هوایی به کمک آمد.

نماینده مردم اسلام اباد غرب در مجلس افزود: در این مورد و درخصوص خطر تهدید ظهور دوباره داعش توسط آمریکا یک نامه به دبیرکل سازمان ملل نوشته ام، ولی هنوز پاسخی دریافت نکردم و امیدوارم که به زودی پاسخ نامه را دریافت کنم.

وی بیان کرد: متاسفانه سازمان ملل تبعی از تبعات قدرت در دنیای امروز است؛ شما باید گزارشات واقعی و میدانی را به سازمان ملل بدهید. گزارش‌های شما در جهت گیری سازمان ملل خیلی تاثیر دارد و باید بنیان واقع گرایانه داشته باشد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهمترین وظیفه سازمان ملل متحد در شرایط کنونی جلوگیری از عملکرد افراطی آمریکا در منطقه آسیای غربی است.

فلاحت پیشه اظهار داشت: وقتی آمریکا نام سپاه را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد از این نگران شدیم که توطئه‌ای تازه در راه است. باید بپذیریم که اگر سپاه نبود اکنون داعش یک تروریست مستقر بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: سازمان ملل اگر به دنبال صلح است باید مسیر خودش را از مسیر قدرت طلبانه آمریکا جدا کند و در قبال مربع خطرناک ترامپ، نتانیاهو، پمپئو و بولتون مراقب باشد. این مربع بزرگترین تهدید صلح و امنیت در دنیای امروز است که می‌تواند دستاورد‌های گذشته را ویران کند، البته ما مقتضیات دفاعی خود را داریم و آماده هر نوع مقابله هستیم.

 «جنین هینس پلاسخارت» نماینده جدید دبیر کل سازمان ملل در امور عراق امروز - دوشنبه - با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد.

جنین هینس پلاسخارت وزیر دفاع اسبق هلند اواسط آذرماه گذشته به جای یان کوبیچ اهل اسلاوکی منصوب و بعنوان هفتمین رئیس یونامی مشغول به کار شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی امنیت عراق سازمان ملل عراق ایران ایران و عراق توسعه پایدار امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جنگ کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس سوریه روسیه سیاست خارجی مجلس شورای سازمان ملل متحد دبیر کل سازمان ملل وزیر امور خارجه وزیر دفاع هلند امنیت عراق دبیر کل سازمان ملل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گروه های تروریستی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود/ به هرگونه اقدام متجاوزانه پاسخی قاطع می‌دهیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی در نشست خبری در رابطه با عملیات «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران اظهارکرد: اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک ایران در کشور سوریه در شهر دمشق انجام شد که طبیعتاً یک رخداد کاملاً غیرقانونی و نقض فاحش و آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نقض مفاد منشور بین‌الملل بود. 

کنعانی اضافه کرد: اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ یه عملیات جنایتکارانه، چه در حوزه سیاسی و دیپلماتیک چه در حوزه‌های دوجانبه در سطح سازمان ملل متحد مورد توجه قرار داشت. دستگاه دیپلماسی به صورت حرفه‌ای عمل کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: ایران مصمم بود نقض فاحش منشور ملل و مفاد کنوانسیون‌های وین را در دنیا و مجامع بین‌المللی تبیین کند. ایران به عنوان دولت متعهد و مسئولیت پذیر در تلاش‌های دیپلماتیک ثابت کرد رژیمی که اقدام به تجاوز کرده در چارچوب سازوکارهای بین‌المللی تنبیه شود.

وی با بیان اینکه عملیات پایان یافته است و ایران به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است، اضافه کرد: ایران اگر اقدام متجاوزانه دیگری از هر مبدایی صورت بگیرد یا هر کسی کمکی به این رژیم کند پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در بخشی دیگر گفت: آمریکا طی هفت ماهه گذشته، بخشی از جنایت رژیم صهیونیستی علیه غزه بود و اگر حمایت‌های آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی حتی توان یک روز  جنگ علیه غزه و گرانه باختری را نداشت.

کنعانی با اشاره به اینکه مصوبه جدید کنگره آمریکا چیزی جز پاداش این کشور برای نسل‌کشی و جنایت جنگی رژیم صهیونیستی نیست و جهان در این باره قضاوت خواهد کرد، اظهار کرد: دولت آمریکا روی طرف بازنده جنگ غزه شرط‌بندی کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، نهادهای زیربط درباره موضوع دوم پاسخ دادند؛ اتفاقی که افتاد اقدام ایذایی ناچیز بود و شاید به همین دلیل رژیم صهیونیستی مسئولیت آن را برعهده نگرفت، زیرا صهیونیست‌ها متوجه شدند که این اقدام ارزش تبلیغات را ندارند.

کنعانی با بیان اینکه ایران در رابطه با امنیت ملی همانطور که تاکنون عمل کرد، در تداوم حفاظت از امنیت کشور قاطعانه و متکی بر قوانین بین‌المللی عمل خواهد کرد، عنوان کرد: ظاهرا بیش از ۲۰ کشور در حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی و ... به رژیم صهیونیستی در خنثی کردن عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی شرکت کردند، اما به اذعان کارشناسان، رژیم صهیونیستی پاسخ لازم را دریافت کرد.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود/ به هرگونه اقدام متجاوزانه پاسخی قاطع می‌دهیم