Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@14:08:05 GMT

اعلام جزئیات پرداخت مطالبات فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۸۰۹۵

اعلام جزئیات پرداخت مطالبات فرهنگیان

باشگاه خبرنگاران جوان: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست سرپرستان مدارس خارج از کشورکه در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور برگزار شد، و در جمع خبرنگاران درباره خبر تعطیلی مدارس خارج از کشور اظهار کرد: تعطیلی مدارس خارج از کشور صحت ندارد و همچنان که منابع ارزی با مشکل مواجه شده است با اتخاذ روش های اداری و استفاده از ظرفیت معلمان مدارس تعطیل نشد و حتی تعداد دانش آموزان افزایش پیدا کرده است و خبر تعطیلی مدارس را تکذیب می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برنامه های مختلفی برای جلوگیری از تعطیلی داریم چراکه مدارس خارج از کشور پایگاه های فرهنگی ایران در خارج از کشور است و با انعطاف روش ها مدارس را پیش می‌بریم هرچند منابع ارزی برای ادامه فعالیت ها موضوع مهمی است و با محدودیت مواجه است.
تعداد معلمان اعزامی با درآمد ارزش کاهش می‌یابد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره تعداد معلمان اعزامی که باتوجه به نیاز حقوق ارزی تعدادشان کاهش یافته است، گفت: از روش های محلی استفاده کردیم و البته از معلمانی متخصص که گزینش آنها تایید شده است استفاده خواهیم کرد و تعداد معلمان اعزامی با درآمد ارزی کاهش می‌یابد.

بطحایی درباره تعداد معلمان اعزامی تصریح کرد: سال قبل تعداد معلمان اعزامی ۴۰۷ نفر بود که امسال به ۲۷۶ کاهش پیدا کرد و سال آینده به ۱۵۰ نفر می رسد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی از مطالبات معلمان پرداخت شد و در تخصیصی که از سازمان برنامه گرفتیم بخش دیگر مطالبات را پرداخت می کنیم و میزان مطالبات معلمان خارج از کشور با معادل ریالی ۶۰ میلیارد تومان بود که تخصیص نیافت و به سال ۹۸ رسید.

وزیر آموزش و پرورش درباره علت پرداخت نشدن مطالبات معلمان خارج از کشور تاکید کرد: یکی از مشکلات پرداخت نشدن مطالبات این بود که باید ریال با نرخ نیمایی به ارز تبدیل می کنیم و مشکل بعدی مبادلات بانکی بود در مواقعی ارز داشتیم اما انتقال به کشور مشکل داشت که اکنون حل شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بطحایی وزیر آموزش و پرورش مطالبات فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی

افرادی که هر سه مرحله (آزمون کتبی، تحویل مدارک، مصاحبه) را با موفقیت پشت سر بگذارند به عنوان مهارت آموز مشمول ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به این دانشگاه معرفی می‌شوند. 

دبیران و آموزگارانی که در آزمون آموزش و پرورش پذیرفته شده اند و مهارت آموزان ماده ۲۸ محسوب می‌شوند از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره های مهارت آموزی گلایه کردند و با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کردند.

متن پیام شهروند خبرنگار‌ها
ضمن سلام و ادب و احترام،  ما مهارت آموزان ماده ۲۸ پذیرفته شده در آزمون آموزش و پرورش در رشته دبیری و آموزگاری از شما تقاضا داریم ما را از پرداخت شهریه ناعادلانه‌ای که دانشگاه فرهنگیان‌ می‌خواهد بابت گذراندن دروسی که بیشتر خودخوان هم هست و پذیرایی که نخواهد شد،  از ما بگیرد، معاف بفرمایید. این همه تبعیض بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان ماده ۲۸ که شایستگی شان را در معلم شدن ثابت کرده اند برای چیست؟

سلام، از شما خبر گذاری محترم درخواست می‌شود این خواسته ما را خدمت وزارت محترم آموزش و پرورش برسانید
متن درخواست: 
ما مهارت آموزان ماده ۲۸ پذیرفته شده در آزمون آموزش و پرورش در رشته دبیری و آموزگاری از شما تقاضا داریم ما را از پرداخت شهریه ناعادلانه‌ای که دانشگاه فرهنگیان  می‌خواهد بابت گذراندن دروسی که بیشتر خودخوان هم هستند دریافت کنند،  معاف بفرمایید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • این افراد معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • زمان واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان 
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی