Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@22:46:16 GMT

نتیجه مصرف «ریتالین»

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۸۸۴۳

گلایل اردلان در نشست خبری که به مناسبت روز جوان برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی حفظ سلامت آحاد جامعه بر عهده وزارت بهداشت است و با توجه به اینکه ۲۱ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: از آنجا که جوانان تصور می‌کنند نسبت به سایر گروه‌های سنی جامعه سالم‌تر هستند، کمتر به سلامت خود اهمیت داده و از سلامت روانی، اجتماعی و فیزیکی خود غافل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت با اشاره به عدم نظام ادغام یافته برای ارائه خدمات به جوانان تا قبل از سال ۹۲، اظهار کرد: حدود ۵ میلیون نفر از جوانان دانشجو هستند و در خوابگاه زندگی می‌‌کنند و ممکن ‌است مصرف فست‌فود زیادی داشته باشند.

اردلان با بیان اینکه ۴۷ درصد جوانان کشور فعالیت فیزیکی کمتر از یک ساعت و نیم در روز دارند و ۳۲ درصد فعالیت فیزیکی بیش از ‌یک ساعت و نیم یا بیشتر دارند، گفت: حدود یک و نیم درصد جوانان اختلال افسردگی و نیم درصد آنان به اختلالات روانپزشکی دو قطبی دچار هستند.

وی افزود: همچنین، ۰.۷ ‌درصد جوانان دچار صرع هستند، حدود ۴ درصد جوانان یکی از انواع تنباکوها را مصرف کرده و ۰.۷ درصد از آنها، یکی از ترکیبات ‌افیونی، ۲ درصد از قرص‌های آرامبخش و ۰.۳ درصد نوشیدنی‌‌های الکلی مصرف می‌‌کنند.‌

اردلان با اشاره به عوارض مصرف ریتالین در میان دانشجویان، گفت: متأسفانه دانشجویان تصور می‌کنند با مصرف ریتالین در ‌شب‌های امتحان، تمرکز بیشتری پیدا می‌‌کنند، اما بعد از مصرف این قرص، دچار پرخاشگری، عدم تمرکز، تپش قلب و افزایش فشار خون و مرگ ‌ناگهانی می‌شوند.‌

وی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت جوانان حوزه‌ای پرچالش و پیچیده است، افزود: برای نشاط اجتماعی صحیح جوانان باید کوشید و باید ابزار متناسب و معقولی در این زمینه داشته باشیم تا کنش اجتماعی در میان جوانان را افزایش دهیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلامت جامعه وزارت بهداشت دانشجو افسردگی ریتالین قلب فشار خون مرگ دانشجو ریتالین فشار خون قلب وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوکان با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در این شهرستان گفت: هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف و ۴۸۰ لیتر روغن سوخته و چند بار مصرف در سطح این شهرستان کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

سوران ایوبی افزود: با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیرواگیر همزمان با نوروز بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی توسط بازرسان سلامت محیط صورت گرفت.

ایوبی اظهارکرد: در جریان این طرح روغن سوخته و انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف شناسایی و امحاء و به ۲۴ مورد شکایت مردمی ثبت شده درسامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوکان گفت: همچنین در نوروز امسال پنج هزار و ۳۷۹ مورد کلرسنجی، ۲۲۴ مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی، ۲۶۸ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و پنج هزار و ۵۶۱ سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل (شوری سنج-TPM-لومینومتر-PH سنج) انجام شد.

برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین جاری با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی ازطریق پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیر واگیر در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • تیم نساجی با تغییر سیستم موفق به پیروزی شد
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند