Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@15:42:58 GMT

دلایل بی ثباتی در منطقه از نگاه وزیر خارجه عمان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۸۹۸۰

دلایل بی ثباتی در منطقه از نگاه وزیر خارجه عمان

خبرگزاری تسنیم: یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در گفت‌وگو با خبرگزاری روسیاالیوم اظهار داشت که عدم بی ثباتی در خاورمیانه دلایل داخلی و خارجی دارد.

وی در حاشیه پنجمین همایش همکاری عربی روسی که در مسکو در حال برگزاری است گفت که کشورهای عربی باید با خود آشتی کنند تا بتوانند با جامعه جهانی آشتی کنند و این چیزی است که همه باید برای آن تلاش کنند و ما در نشست های آتی اتحادیه عرب دنبال تحقق چنین امری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه عمان گفت: «چیزی که منطقه به آن نیاز دارد فهم مشترک ظرفیت های کشورهای عربی و تعامل آنها با جامعه جهانی است و این یک اصل اساسی برای همکاری مشترک است».

وی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت که این تصمیم به اتحادیه عرب بستگی دارد. عمان هیچ وقت با سوریه قطع رابطه نکرده است و ما با دمشق در ارتباط بودیم.

بن علوی حوادث الجزایر را امور داخلی این کشور توصیف کرد و گفت: الجزایری‌ها خود می توانند درک کنند که کشورشان به چه ساز و کاری برای عبور از بحران نیاز دارد.

پادشاه اردن: در زمینه مسئله فلسطین تسلیم هیچ فشاری نمی‌شویم
پادشاه اردن گفت که کشورش در زمینه مسئله فلسطین تسلیم هیچگونه فشاری نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های اردنی، عبدالله دوم پادشاه اردن امروز سه شنبه در دیدار با اعضای فراکسیون پارلمانی "الإصلاح" در این کشور گفت که ما هیچگونه فشاری علیه خود به دلیل موضع گیری در قبال مسئله فلسطین و قدس را نخواهیم پذیرفت.

وی تاکید کرد که منطقه اوضاعی استثنایی دارد و به همین دلیل همه باید با روحیه ای بالا تلاش کنیم.

پادشاه اردن بر مواضع ثابت کشورش در قبال مسئله فلسطین و قدس تاکید کرد و گفت: «مسئله فلسطین هیچ راه حلی به جز تشکیل دو دولت مبتنی بر تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 میلادی به پایتختی قدس شرقی ندارد.

عبدالله دوم گفت که سفرهای خارجی اش به کشورهای عربی و اروپایی بر مواضع واضع و معروف اردن در قبال مسئله فلسطین و همچنین تلاش های صورت گرفته با طرف های تاثیرگذار به منظور تحقق صلح پایدار و دائمی متمرکز بوده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه بن علوی پادشاه اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبیک اردنی‌ها به فراخوان قسام/محاصره سفارت اسراییل برای سومین روز

به گزارش خبرگزاری مهر، هزاران نفر از مردم اردن روز چهارشنبه پس از پیام صوتی محمد ضیف، فرمانده کل گردان‌های قسام برای نصرت فلسطین، سفارت رژیم صهیونیستی در امان را به محاصره خود درآورده و با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی توقف فوری تجاوز به نوار غزه و قطع روابط دیپلماتیک اردن با این رژیم را خواستار شدند.

شبکه خبری الجزیره ساعاتی پیش گزارش داد که اردنی‌ها درخواست محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام را لبیک گفته و برای بار سوم در حمایت از اهالی غزه به خیابان آمدند.

تظاهرات کنندگان اردنی با سردادن شعارهایی حمایت خود را از مردم غزه و مقاومت فلسطین اعلام کردند.

شهروندان معترض اردنی با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شعار دادند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی اردن نیز شماری از تظاهرکنندگان را در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی بازداشت کردند.

تظاهرکنندگان اردنی در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در اردن در حمایت از گردان‌های قسام شعار سر دادند.

پیش از این، گردان‌های قسام شامگاه امروز پیامی صوتی از محمد ضیف فرمانده کل این گردان‌ها منتشر کرد که طی آن از امت اسلامی و عربی خواسته بود به سمت فلسطین رخت بسته و در آزادسازی مسجد الاقصی مشارکت داشته باشند.

گفتنی است هرچند دولت اردن و پادشاه این کشور طی این مدت با ارسال کمک‌های هوایی محدود تلاش کرده‌اند خود را همراه مردم غزه نشان دهند، اما هرگز حاضر به قطع روابط رسمی با صهیونیست‌ها نشده‌اند.

کد خبر 6063899

دیگر خبرها

  • مردم اردن به خیابان ها آمدند
  • بازنشر پیام مهم «محمد الضیف» برای آزادی فلسطین
  • لبیک اردنی‌ها به فراخوان قسام/محاصره سفارت اسراییل برای سومین روز
  • پیام فرمانده گردان‌های قسام خطاب به ملت‌های عربی و اسلامی
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • وزیر خارجه عمان: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین مسأله‌ای حیاتی است
  • تا زمان توقف تجاوز به غزه عملیات‌های یمن ادامه دارد
  • غصب سرزمین‌ فلسطینیان در دره رود اردن ستیزه‌جویی علیه صلح و امنیت
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است