Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@15:49:28 GMT

کشف 11 کشتی یونان قدیم در سواحل صور لبنان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۹۱۱۹

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز سه شنبه خبرگزاری ملی لبنان (NNA) ، محمد السارجی خاطر نشان کرد، بررسی های سه ماه گذشته در ارتباط با بدنه های کشف شده و باقی مانده این کشتی ها در عمق 35 متری دریا حکایت از آن دارد که حاوی مقدار زیادی سنگ بوده اند.

به گفته وی ، این کشتی ها به احتمال زیاد در حمله اسکندر مقدونی برای اشغال شهر صور در سال 322 قبل از میلاد استفاده می شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه غواصان لبنان افزود: ممکن است این کشتی ها برای حمل سنگ از شهر صور جهت ایجاد یک مسیر دریایی استفاده می شده اند که در نتیجه وزن زیاد سنگ ها و موج دریا موجب غرق شدن آنها شده است.

سارجی در ادامه گفت: بر اساس متون تاریخی اسکندر مقدونی به دلیل ناکامی در اشغال یک جزیره (به نام آن اشاره نشده است)یک مسیر دریایی را از شهر صور به طرف آن احداث کرده و در نتیجه توانسته آن جزیره را اشغال و سپس ویران کند و اهالی آن را به اسارت ببرد.

جعفر فضل الله باستان شناس لبنانی نیز در این خصوص گفت ، کوزه های درهم شکسته به دست آمده از این کشتی ها در عمق دریا به خصوص کوزه هایی که حاوی شراب انگور بوده ، نشان می دهد که مجموعه ای از کشتی های یونانی در راه خود به شهر صور بودند و یک فاجعه طبیعی باعث غرق و شکسته شدن کشتی ها و پخش بار و محتویات آن در ساحل شده است.

در همین حال سارجی از اداره آثار باستانی لبنان درخواست کرد تا کاوش و جستجوی بقایای این کشتی ها را که متعلق به شهر صور مهم ترین شهر تاریخی دوره فینیقی ها است ، برای کشف این گنجینه تاریخی شروع کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاج‌صفی در مهم‌ترین بازی فصل

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته سی و سوم سوپر لیگ یونان، آ. ا. ک آتن که احسان حاج‌صفی را در لیست بازیکنان خود دارد، از ساعت 21 امشب در ورزشگاه اوپاپ آرنا به مصاف تیم رده دومی پاناتینایکوس خواهد رفت.

احسان حاج‌صفی که در فصل جاری سوپر لیگ یونان 15 بازی انجام داده و عملکرد درخشانی در سمت چپ خط دفاعی تیمش داشته، امشب هم جزو 11 نفر اصلی آ. ا. ک آتن مقابل پاناتینایکوس است.

مدافع چپ ایرانی آ. ا. ک آتن در پنج هفته گذشته سوپر لیگ یونان در ترکیب تیمش حضور داشته که امشب هم از ابتدا در دیدار سرنوشت‌ساز مقابل پاناتینایکوس به میدان می‌رود.

تیم فوتبال آ. ا. ک آتن با 72 امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به پاناتینایکوس، در صدر جدول سوپر لیگ یونان قرار گرفته که امیدوار است در بازی امشب به برتری برسد و نزدیک‌تر از همیشه به قهرمانی شود.

دیگر خبرها

  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • حاج‌صفی در مهم‌ترین بازی فصل
  • تصاویر جالب و کمتر دیده شده از تهران قدیم/ عکس
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • بارش های بهاری
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • فیلم| لحظۀ اصابت پهپادهای حزب‌الله به سواحل عکا و پایگاه شراگا در فلسطین اشغالی
  • هوای استان بوشهر گرم‌تر می‌شود