Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@07:38:35 GMT

80 درصد تالاب کجی نهبندان آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۹۱۹۰

80 درصد تالاب کجی نهبندان آبگیری شد

به گزارش ایرنا ماشاءاله کریمان خراسانی روز سه شنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان نهبندان افزود: جاده دسترسی به تالاب کجی بر اثر وقوع روان آب و سیل تخریب شده است ولی به زودی بازگشایی می شود.
وی با بیان اینکه تالاب کجی نهبندان 29 تا 30 فرودین میزبان جشنواره ملی مجسمه های نمکی است گفت: برنامه ریزی ها برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر این جشنواره انجام شده و پیش بینی می شود بیش از پنج هزار نفر برای بازدید از روند اجرای این جشنواره از تالاب بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار نهبندان ادامه داد: سینما نور به دلیل نداشتن تماشاگر تعطیل شده است و از دستگاه های فرهنگی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و مجموعه ارتش شهرستان درخواست می شود برای جلوگیری از تعطیلی تنها سینمای شهرستان بلیت خریداری کنند و در اختیار دانش آموزان و کارکنان مجموعه خود قرار دهند.
وی همچنین گفت: کمک های مردم نهبندان برای مناطق سیل زده کشور در حال جمع آوری است و تاکنون مردم این شهرستان به مناطق سیل زده 30 میلیون تومان کمک نقدی کرده اند.
کریمان خراسانی اظهار داشت: بارندگی های خوبی اوایل هفته جاری در این شهرستان داشته ایم که خوشحالی مردم را در پی داشته است و از ابتدای سال آبی جاری 82 میلیمتر بارندگی در نهبندان به ثبت رسیده که نسبت به بلندمدت 5.6 درصد افزایش دارد.
وی افزود: وقوع سیل بر اثر این بارندگی ها نیز خسارت هایی به زیرساخت ها، راه ها روستایی، ایل راه های عشایری و بخش کشاورزی شهرستان وارد کرده که کارشناسان در حال برآورد خسارت هستند.
تالاب کجی نمکزار با دارابودن چشم انداز زیبا در 75 کیلومتری نهبندان و حاشیه محور این شهرستان به بیرجند قرار گرفته است.
مساحت آن 22 هزار هکتار و 765 مترمربع است. این تالاب شوره زار وسیع بوده که به دلیل پایین بودن از سطح ارتفاع آن نسبت به مناطق اطراف و با توجه به شوری زیاد خاک آن به دریاچه ای پوشیده از نمک و به رنگ سفید تبدیل شده است.
نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش تالاب سیل فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی درنشست حل مشکلات و چالش های تالاب انزلی با تاکید بر اینکه مسائل زیست محیطی با محوریت تالاب بین المللی انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان انزلی باشد افزود: اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه تالاب انزلی از معضلاتی است که سالیان متمادی مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد:مسئولان باید با جرات و شجاعت به این مسئله ورود کرده و راهکارهای لازم را برای حل این مشکل ارائه دهند.
رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به معضلات زیست محیطی شهرستان انزلی افزود: دفع ناصحیح پسماند اطراف تالاب مشکلات عدیده ای را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

رئیس شورای قضایی گیلان همچنین به رسوبات تالاب و گیاه مهاجم سنبل آبی اشاره و تصریح کرد: برای رفع معضلات کنونی تالاب باید راهکارهای مناسب و کارشناسی ارائه شود.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان اینکه برای لایروبی تالاب انزلی باید دستورات انقلابی و قاطع هرچه زودتر صادر شود ،افزود: مشکلات شهرستان ساحلی انزلی باید اولویت بندی و از تمام ظرفیت شهرستان برای لایروبی تالاب استفاده شود.

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان