Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@19:33:01 GMT

جوانان بامصرف ریتالین پرخاشگرمیشوند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۹۲۶۷

رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت، گفت: متأسفانه دانشجویان تصور می‌کنند با مصرف ریتالین در ‌شب های امتحان، تمرکز بیشتری پیدا می‌کنند، اما بعد از مصرف این قرص، دچار پرخاشگری می شوند. ناطقان: گلایل اردلان، روز سه شنبه در نشست خبری روز جوان، با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی حفظ سلامت آحاد جامعه بر عهده وزارت بهداشت است و با توجه به اینکه ۲۱ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: از آنجا که جوانان تصور می‌کنند نسبت به سایر گروه‌های سنی جامعه سالم‌تر هستند، کمتر به سلامت خود اهمیت داده و از سلامت روانی، اجتماعی و فیزیکی خود غافل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت با اشاره به عدم نظام ادغام یافته برای ارائه خدمات به جوانان تا قبل از سال ۹۲، اظهار کرد: حدود ۵ میلیون نفر از جوانان دانشجو هستند و در خوابگاه زندگی می‌کنند و ممکن است مصرف فست فود زیادی داشته باشند.

اردلان با بیان اینکه ۴۷ درصد جوانان کشور فعالیت فیزیکی کمتر از یک ساعت و نیم در روز دارند و ۳۲ درصد فعالیت فیزیکی بیش از ‏یک ساعت و نیم یا بیشتر دارند، گفت: حدود یک و نیم درصد جوانان اختلال افسردگی و نیم درصد آنان به اختلالات روانپزشکی دو قطبی دچار هستند.

وی افزود: همچنین، ۰.۷ ‏درصد جوانان دچار صرع هستند، حدود ۴ درصد جوانان یکی از انواع تنباکوها را مصرف کرده و ۰.۷ درصد از آنها، یکی از ترکیبات ‏افیونی، ۲ درصد از قرص‌های آرامبخش و ۰.۳ درصد نوشیدنی‌های الکلی مصرف می‌کنند.‏

اردلان با اشاره به عوارض مصرف ریتالین در میان دانشجویان، گفت: متأسفانه دانشجویان تصور می‌کنند با مصرف ریتالین در شب‌های امتحان، تمرکز بیشتری پیدا می‌کنند، اما بعد از مصرف این قرص، دچار پرخاشگری، عدم تمرکز، تپش قلب و افزایش فشار خون و مرگ ‏ناگهانی می‌شوند.‏

وی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت جوانان حوزه‌ای پر چالش و پیچیده است، افزود: برای نشاط اجتماعی صحیح جوانان باید کوشید و باید ابزار متناسب و معقولی در این زمینه داشته باشیم تا کنش اجتماعی در میان جوانان را افزایش دهیم. منبع: مهر برچسب ها: جوانان ، ریتالین ، پرخاشگر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جوانان ریتالین پرخاشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

سوپر غذای تقویت کننده مغز

یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن

تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • سلامت نوجوانان و جوانان یکی از ضروریات نظام سلامت است
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • "قلیان اکسیژن"؛ بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران
  • بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران با سرو قلیان اکسیژن