Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:53:22 GMT

اتمام عملیات آب‌رسانی به ۷۹۶ روستای سیل‌زده لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۹۲۹۱

اتمام عملیات آب‌رسانی به ۷۹۶ روستای سیل‌زده لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از اتمام عملیات آب‌رسانی به ۷۹۶ روستای سیل‌زده این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، مهندس علیرضا کاکاوند گفت: در سیل اخیر لرستان ۷۹۶ روستا با مشکل جدی قطعی آب مواجه بودند که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای این شرکت و همکاری بین‌بخشی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور، مشکل تأمین آب شرب این روستاها در کمترین زمان ممکن رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: نیروهای شرکت آبفار لرستان پس از سیل اخیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از همه امکانات و تجهیزات توانستند مشکل آب شرب روستاها را رفع کنند و تنها در ۳ روستای شهرستان‌های پلدختر و دلفان با مشکل مواجه بودیم که مشکل این روستاها نیز رفع شد.
وی اضافه کرد: در سیل بهار امسال ۳۰۸.۵ کیلومتر خط انتقال و ۱۱۶ ایستگاه در استان آسیب جدی دیده که از این تعداد ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال و ۸۶ ایستگاه مربوط به سیل اخیر بوده است.
کاکاوند افزود: شرکت آبفار لرستان با به‌کارگیری ۳۷ اکیپ عملیاتی و آب‌رسانی با ۳۰ تانکر سیار توانسته است ضمن وصل کردن آب این روستاها، نیازهای ضروری روستانشینان را در خصوص آب‌رسانی تأمین کند.
وی افزود: علاوه بر این مهم، تاکنون بیش از ۶۰ کامیون آب بسته‌بندی به روستاها و مناطق سیل‌زده لرستان ارسال شده است.
کاکاوند گفت: در این مدت به دلیل برخی مشکلات راه دسترسی و عدم وجود برق در روستاها از ۷ دستگاه دیزل ژنراتور نیز استفاده شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خسارات ناشی از سیلاب سیل سیلاب لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های آب‌رسانی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی بارندگی‌ها به زیرساخت‌های آب‌رسانی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امید صالحی، امروز_ پنجشنبه نهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بارندگی‌های اخیر خسارت‌های عمده به تأسیسات آبی در شهر و روستاهای استان وارد شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد، تاکنون بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آب‌رسانی وارد شده‌است.

وی افزود: در یاسوج تأسیسات آبشار، آب نهر و یک حلقه چاه در تنگ مهریان دچار آسیب‌های جدی شده است‌.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: این منابع تأمین آب با تلاش همکاران و با جابه‌جایی خطوط وارد مدار شد.

وی تصریح کرد: در عمده نقاط مرکز استان آب پایدار برقرار شد، در برخی نقاط اُفت فشار آب وجود دارد که امیدواریم این مشکل به‌زودی مرتفع شود.

صالحی خاطرنشان کرد: قریب به ۲۰ روستا که مشکل داشت و خسارت‌های سنگین به منابع تأمین آب آنها وارد شده بود، رفع مشکل شد.

وی در خصوص قطعی آب چیتاب و روستاهای اقماری آن، گفت: بخشی از خط انتقال چیتاب در بستر رودخانه بود که بر اثر شدت جریان آب دچار اشکال شد و با تدابیری فشار آب را کم می‌کنیم تا به خط انتقال دسترسی پیدا کنیم.

صالحی با تقدیر از همراهی امام جمعه چیتاب، افزود: ماشین‌آلات راه و شهرسازی به کمک ما آمده‌اند، سپاه نیز به کمک می‌آید و به امید خدا فردا در صورت کنترل سیلاب خط لوله ترمیم می‌شود.

وی تصریح کرد: در این منطقه و سایر مناطق که مشکل مشابه داشتند، در این مدت آب‌رسانی سیار در دستور کار بود تا مشکل مضاعفی را مردم شریف متحمل نشوند.

کد خبر 739950

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های آب‌رسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • برق تمام روستاهای لرستان پس از بارش‌های اخیر وصل شد
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • رفع مشکل شبکه آبرسانی روستای زاویه حسن خان در خوی
  • اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بافق تا نیمه اول امسال
  • اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق تا نیمه اول امسال
  • برق چند روستای دماوند در پی وقوع سیل قطع شد