Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور و مهندسی ساختمان کمیته امداد از آسیب دیدگی ۳۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در سیل اخیر خبر داد.

ابراهیم‌ بازیان مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  بر اثر وقوع سیل‌های اخیر در کشور خسارات قابل توجهی به بیش از نیمی از استان‌های درگیر سیل وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از عملیات امداد و نجات و اسکان اضطراری باید به مسکن افراد سیل زده نیز توجه شود، گفت: کمیته امداد حسب دستور مقام‌ معظم رهبری از اولین روز‌های وقوع سیل در مناطق سیل زده حاضر شد و بسیاری از خسارات را رفع کرد و همچنان امدادرسانی این نهاد در این مناطق ادامه دارد.

بازیان افزود: گزارش‌های دریافتی از استان‌های خوزستان و لرستان هنوز قطعی نیست، اما بر اساس پیش بینی‌های ما حدود ۳۰ هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در شهرها و روستاهای ۱۴ استان کشور دچار آسیب شدند.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد ادامه داد:  بر اساس پیش بینی‌های ما باید ۱۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی ( ۳ هزار مسکن شهری و ۷ هزار مسکن روستایی) در مناطق سیل زده بازسازی شوند.

بیشتر بخوانید:جزییات تأمین مسکن خانوارهای مددجوی ۲نفره 

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار مسکن نیاز به تعمیرات جزئی و کلی دارند، گفت: بر اساس مصوبات هئیت دولت پیش بینی می‌کنیم برای هر مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومان و مسکن شهری ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت شود.

بازیان ادامه داد: بر این اساس ۱۰ میلیون به صورت بلاعوض به مسکن‌های روستایی و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض به مسکن‌های شهری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از مرحله شناسایی و ارزیابی مراجع ذی ربط مرحله دوم اقدامات آغاز می‌شود، گفت: دومین برنامه ما استفاده حداکثری از ظرفیت تأسیسات بلاعوض دولت است و در ادامه کمک‌های امدادی شهری و روستایی به مناطق سیل زده تخصیص داده می‌شود.

بازیان افزود: برنامه زمانی تعیین شده برای شروع بازسازی ۳ تا ۹ ماه برآورد شده است.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کلنگ زنی ساخت مسکن مددجویان شروع شده است و این امر با جدیت دنبال می‌شود، گفت: تا اوایل دی ماه امسال یا حداکثر تا پایان سال همه منازل مددجویان تجهیز و تحویل داده خواهند شد.

بازیان با بیان اینکه اولویت و وظیفه ما ساخت مناسب و مقاوم مسکن مددجویان خانواده امداد است، ادامه داد: در زمینه بازسازی به مشارکت آحاد مردم، سازمان‌ها و نهاد‌ها نیازمندیم و از همکاری آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم گام بلندی را در راستای اجرای عملیات جهادی برداریم.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر  در استان گلستان ساخت مجدد مسکن برای آسیب دیدگان آغاز شده است و در استان لرستان نیز کم کم با فراهم کردن امکانات تعمیرات را شروع می‌کنیم.

بازیان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن و سازمان‌های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی باید در ساخت مجدد منازل افراد غیرمددجو نیز همکاری‌هایی انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان