Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرصت زیادی تا برگزاری کنکور بزرگترین ماراتن علمی کشور باقی نمانده است و داوطلبان به سرعت در حال مطالعه و مرور مطالب درسی هستند؛ در این روز‌ها داوطلبان در کنار مطالعه، ناخواسته درگیر برخی از حواشی می‌شوند که ممکن است برای آنان مشکلات جدی را به وجود آورد و زحمات چندین ساله آنها برای رسیدن به نتیجه مطلوب را از بین ببرد؛ این حواشی و اتفاقات فارغ از استرس، سردرگمی، نگرانی و پارامتر‌های هیجانی در قالب پرخاشگری، عصبانیت و انزوا بروز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نزدیک بودن کنکور و به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم با یک مشاور تحصیلی خبره و باتجربه صحبت کنیم و نظر وی را درباره راهکار‌های مقابله با این حواشی جویا شویم؛ در همین راستا با براهیم خادم پزشک متخصص طب سنتی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: چگونگی برگزاری کنکور در سال ۹۸ مشخص شد

رعایت سبک صحیح زندگی از اصلی‌ترین کارها برای کاهش استرس

ابراهیم خادم پزشک متخصص طب سنتی ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کاهش استرس و اضطراب کنکور، اظهار کرد: برای کاهش استرس باید سبک صحیح زندگی رعایت شود که یکی از شاخص‌های اصلی آن رعایت تغذیه اصولی است.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود اینگونه افراد حتی الامکان از خوراکی‌هایی که هضم‌شان آسان است و در عین حال انرژی بخشی کافی دارند استفاده کنند؛ از خوردن غذا‌های سنگین مانند حلیم، کله پاچه، فست فود‌ها و غذا‌هایی که حاوی پنیر پیتزاست، خودداری کنند چرا که این غذا‌ها باعث سنگین شدن افراد می‌شود و کیفیت یادگیری را کاهش می‌دهد.

خادم ادامه داد: بهتر است از غذا‌های آب پز و بخارپز مانند آبگوشت، تخم مرغ عسلی، شیربادام و شیر عسل بیشتر استفاده شود؛ همچنین لازم است در رژیم غذایی سبزیجات و میوه جات تازه و کافی وجود داشته باشد؛ ضمنا این گونه افراد باید به میزان کافی مایعات مصرف کنند.

این پزشک طب سنتی ایران افزود: افراد در دوران مطالعه کنکور حتما باید به میزان و کیفیت خواب خود توجه کنند و بدانند خواب شبانه آرام و کافی در کیفیت مطالعه روزانه بسیار موثر است و کیفیت یادگیری آن‌ها را ارتقا می‌دهد؛ باید شب‌ها را زودتر بخوابند و از زمان طلایی خواب که بین ۱۰ شب تا ۲ بامداد است حداکثر بهره را ببرند، برای مطالعه بیش‌تر، به جای استفاده از ساعات پایانی شب، بهتر است از صبح‌های زود که کیفیت یادگیری بالاتر است، بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اجبار جزء جدایی ناپذیر هدایت تحصیلی/ تنور داغ چالش ثبت نام برای دانش آموزان پایه نهم

وی با اشاره به نقش ورزش در کاهش اضطراب و افزایش کیفیت آموزشی دانش آموزان کنکوری، گفت: افرادی که آزمون می‌دهند باید ورزش کنند زیرا چند دقیقه ورزش از زمان مطالعه آن‌ها کم نمی‌کند لذا چنانچه بیماری زمینه‌ای قلبی و عروقی ندارند می‌توانند در روز به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی تند یا دویدن آرام داشته باشند و بدانند این میزان پیاده روی بیش از آن که لطمه‌ای به میزان مطالعه آنان بزند، باعث بهبود گردش خون و افزایش کیفیت یادگیری آنها می‌شود.

خادم تشریح کرد: توصیه می‌شود افراد پشت کنکوری با سبک زندگی سالم و شیوه درست تغذیه، خواب و ورزش اضطراب خود را کم کنند و کیفیت یادگیری‌شان را بالا ببرند؛ توصیه می‌شود این گونه افراد به هیچ عنوان از دارو‌هایی که توسط افراد غیر متخصص برای افزایش تمرکز ذهنی و یادگیری تجویز می‌شود، استفاده نکنند چرا که مصرف خودسرانه و غیر اصولی اینگونه دارو‌ها برای آن‌ها ضرر‌های زیادی خواهد داشت.

دمنوشی مناسب برای کاهش استرس

این پزشک طب سنتی با اشاره به بهترین دمنوش‌های مناسب برای کاهش استرس در ایام منتهی به کنکور، اظهار کرد: مصرف مخلوط بادرنجبویه، اسطوخودوس و گل گاوزبان به افراد سالمی که هیچگونه بیماری زمینه‌ای ندارند، توصیه می‌شود.

وی یادآوری کرد: یک قاشق غذا خوری از مخلوط گیاهان فوق باید در یک و نیم لیوان آب مخلوط و به آرامی جوشانده شود و زمانی که یک سوم از آب آن بخار شد، مخلوط صاف شود و با حل کردن تکه‌ای کوچک نبات داخل آن، ۳۰ دقیقه قبل از خواب استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، دمنوش بارهنگ بهترین دارو برای دستگاه گوارش محسوب می‌شود و از تجمع چربی در بدن و اضافه وزن جلوگیری می‌کند.

فارس نوشت: محمدباقر مینایی یک متخصص طب سنتی گفت: در صورتی که افراد دمنوش بارهنگ و خاکشیر را به صورت منظم در رژیم غذایی خود مصرف کنند هرگز دچار اضافه وزن نمی شوند.

وی ادامه داد: هر عضوی از بدن یا هر بدنی نسبت به دمنوش ها عکس العمل متفاوتی نشان می دهد، بنابراین نمی توان یک دمنوش واحد را برای همه افراد تجویز کرد. وی در خصوص دمنوش هایی که می توانند برای بدن مفید واقع شوند و از تجمع چربی و بروز اضافه وزن در افراد جلوگیری کنند.

مینایی اظهار داشت: دمنوش بارهنگ بهترین دارو برای دستگاه گوارش محسوب می شود که سبب رسوب زدایی از لوله گوارش می شود.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه افراد دچار اضافه وزن و چاقی می توانند هفته ای سه تا چهار مرتبه از دمنوش بارهنگ استفاده کنند، عنوان کرد: میزان استفاده از این دمنوش در اشخاص لاغر به یک تا ۲ بار در هفته کاهش پیدا می کند.

وی گفت:خاکشیر نیز یکی دیگر از گیاهانی است که در برقراری تعادل ماده غذایی و جذب آن نقش موثری ایفا می کند، بنابراین در صورتی که افراد دمنوش بارهنگ و خاکشیر را به صورت منظم در رژیم غذایی خود مصرف کنند هرگز دچار اضافه وزن نمی شوند.

مینایی تاکید کرد: نوشیدن دمنوش چای سیاه همراه با لیمو عمانی سیاه نیز سبب تعادل وزن بدن، تسکین سیستم اعصاب مرکزی و تقویت کبد و قلب می شود.

دمنوش سیب برای تعادل وزن بدن

وی تصریح کرد: نوشیدن دمنوش به لیمو همراه با بادرنجبویه و عناب نیز با برقراری تعادل بین سه عضو رئیسه بدن(قلب، مغز و کبد) تاثیر چشمگیری در تعادل وزن بدن ایفا می کند که برای تهیه این دمنوش به ازای هر یک نفر باید سه قاشق غذا خوری به لیمو را با نصف قاشق غذاخوری بادرنجبویه به همراه پنج تا هفت عدد عناب را در قوری محتوی ۲ لیوان آب دم کنند و پس از تبخیر شدن نصف این محلول آن را صاف کنند و سپس بنوشند.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه نوشیدن دمنوش سیب(چای سیب) نیز سبب رسوب زدایی مجاری عروقی بدن می شود، افزود: مصرف دمنوش گلابی(چای گلابی) نیز از افزایش جذب اسیدهای چرب حاصل از جذب اول جلوگیری می کند و تنها به اسید های چرب مفید اجازه جذب می دهد که استفاده از دمنوش سیب و گلابی در مبتلایان به کبد چرب توصیه می شود.

وی اظهار داشت: مصرف دمنوش نعناع وحشی نیز سبب بهبود التهابات لوله گوارش می شود، بنابراین مبتلایان به مشکلات گوارشی (کولیت، التهاب معده و زخم معده) باید ۳۰ دقیقه پیش از غذا این دمکرده را بنوشند.

مینایی با اشاره به مصرف گل بابونه شیرازی به خصوص در افراد میانسال و سالمند مبتلا به دیابت بیان کرد:این دمنوش ضددرد و التهاب استخوان است و روند تسریع طبع و مزاج انسان به سمت سردی را کاهش می دهد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898964

دیگر خبرها

  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکوری
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری + جزئیات | شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در این زمینه
  • ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری بازداشت شدند
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟