Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه قزوین گفت: نیروهای جان‌برکف و آماده ارتش جمهوری اسلامی ایران، حافظ و نگهبان بیش از دو سوم مرزهای آبی و خاکی کشور است.

سرهنگ زرهی، مرادعلی بیژنوند، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به علت نامگذاری این روز به نام روز ارتش بیان کرد: همزمان با پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب، دشمنان خارجی و داخلی به این نتیجه رسیدند که ارتش  می‌تواند در مقابل آنان بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو، برخی مسئولان وقت در ملاقات با حضرت امام خمینی، این مسئله را عنوان کردند که انحلال ارتش می‌تواند به انقلاب ضربه بزند و امام با درایت پیامبرگونه خود، با انحلال ارتش مخالفت کرده و روز 29 فروردین را به نام روز ارتش نامگذاری کردند.

وی گفت: با توجه به لزوم برقراری ارتش از دیدگاه امام راحل، ایشان در بخشی از سخنان خود در خصوص ارتش فرمودند؛ ارتش با تمام ساز و برگ خود باید در خیابانها رژه رفته و اقتدار خود را به همگان بنمایاند. وظیفه ذاتی ارتش حفظ امنیت کشور است و همه باید در جریان این اقتدار قرار گیرند.

 

 فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه قزوین اظهار کرد: سخنان امام راحل در خصوص جایگاه و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران، بسیار باارزش است و سلسله مراتب این پیام در ارتش باید رعایت شود؛ چرا که امام با حکم تاریخی خود خواستار اقتدار ارتش بود و با این امر، روح و حیات مجدد در ارتش دمیده شد و ارتشی که مورد انتقاد بسیاری در داخل و خارج مرزهای میهن اسلامی بود، جایگاه قوی تری به دست آورد.

سرهنگ بیژنوند عنوان کرد: ارتش نیز تلاش کرد به تمام سلسله مراتبی که مدنظر امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب بوده، در چهار دهه از عمر انقلاب، عمل کرده و مقتدرانه در تمام جریانات در حفظ مرزهای میهن، جان برکفانه ایستادگی کند آنچنان که ارتش جمهوری اسلامی، اولین نیرویی بود که با دستور امام راحل برای حفظ امنیت و آرامش شهرهای مرزی در دوران دفاع مقدس با یاری مردم وارد عرصه های عمل شد. جنگ بر ما تحمیل شد و با نگاهی گذرا به تاریخ جنگ، اولین یگانی که برحسب وظیفه ذاتی از کشور دفاع کرد، ارتش جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: جنگ یعنی تن در مقابل تن و این در حالی است که با وجود نوپا بودن انقلاب و امکانات کمی که در اختیار نظام بود، ارتش ما با سی و پنج درصد توان نظامی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستاد و در این راه شهدای بسیاری را در پاسداشت خاک میهن تقدیم انقلاب کرد.

فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه قزوین تصریح کرد: در تمام عرصه ها و به اقتضای فضای موجود، ارتش حضوری فعال و مستمر و مثمرثمر داشته است. بعد از جنگ، بیش از دو سوم مرزهای آبی و خاکی به ارتش سپرده شده و تاکنون ارتش اجازه ورود هیچ دشمنی را به داخل مرزهای ایران اسلامی نداده و با اقتدار تمام بدون هیچ نفوذی در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کرده و با حمایت مردم و رهنمودهای مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب، دشمن را ناکام گذاشته است.

سرهنگ بیژنوند با اشاره به برنامه های روز ارتش مطرح کرد: روز پنجشنبه بیست و نهم فروردین ماه سالجاری، رژه یگان‌های موتوری و پیاده تیپ 116 مکانیزه قزوین و همچنین یگان‌های نیروی انتظامی، بسیج و جهاد، راس ساعت 8:30 دقیقه صبح با تجمع در میدان ارتش، اقتدار و همبستگی نیروهای مسلح این مرز و بوم را به نمایش خواهند گذاشت.

وی اضافه کرد: این مراسم با حضو مدیران ارشد استان، نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان نیروهای مسلح همچون سنوات گذشته برگزار می شود.

فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه قزوین تصریح کرد: محفل انس با قرآن، پیاده روی خانواده نیروهای ارتش، اعزام کارکنان جهت اهدای خون، حضور فرماندهان ارتش در گفتگوی خبری، گلباران مزار شهدا از برنامه های این هفته می باشد.

سرهنگ بیژنوند گفت: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی داخلی در سطح استان، برگزاری نشست‌های عقیدتی، محافل انس با قرآن، برنامه های فرهنگی ویژه خانواده های کارکنان ارتش از دیگر برنامه های ما است. در سطح کشوری نیز یک وزنه بردار در سطح نیروهای مسلح مقام آورده و به مسابقات منطقه ای راه یافته است.

وی با اشاره به موفقیت‌های تیم‌های ورزش لشگر 16 زرهی استان بیان کرد: تیم‌های ورزشی ما به مسابقات ورزشی در سطح نیروهای مسلح اعزام می‌شوند که شامل تیم‌های کشتی، فوتبال و تیراندازی هستند و سال گذشته تیم وزنه برداری لشگر، در مسابقات غرب اسیا سوم شد. همچنین در بحث تربیت بدنی از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستیم و برخی مسابقات سوارکاری در مجموعه تربیت بدنی لشگر انجام می شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب فوتبال نماینده ولی فقیه نیروهای مسلح 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم دنیا مبهوت اقتدار جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور صبح چهارشنبه در مراسم روز ارتش با گرامیداشت روز ارتش آن را روز تجلیل از ارتشیان دانست که در طول تاریخ انقلاب اسلامی، روزهای بزرگی و به یادماندنی برای ایرانیان رقم زده است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی مردمی‌ترین ارتش دنیا است و ولایتپذیری و مردم پایه بودن در صحنه‌های مختلف را به اثبات رسانده است.

وی نقش ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده ندانست و افزود: حضرت امام راحل مدال افتخار رضایت را بر سینه ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بستند و ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی، همانند برق و صاعقه بر سر توطئه گران وارد آمد.

وی ادامه داد: ارتش در حماسه هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح و مردم برابر همه جهانخواران ایستادند و اتحاد روز افزون نیروهای مسلح سبب عصبانیت دشمنان شده است.

استاندار مازندران با عنوان اینکه نیروهای مسلح از عناصر قدرت جمهوری اسلامی در منطقه به شمار می‌روند، افزود: نیروهای مسلح به برکت جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مکتبی و اسلامی هستند و قدرت آنان برگرفته از ایمان، فرماندهی هوشمندانه و مردمی بودن است.

حسینی پور گفت: ارتش با رویکرد معنوی و ارزشی دچار دگرگونی اساسی شده و به انواع تجهیزات مدرن و هوشمند مجهز شده است و در کنار سایر نیروهای مسلح دارای استقلال تصمیم گیری و اراده در انجام کار است.

وی گفت: اقتدار نیروهای مسلح هیمنه دشمنان را که برای ملت ایران شاخ و شانه می کشند، درهم می شکن د و امنیت و اقتدار ایران اسلامی بر پایه نیروهای مؤمن و مقتدر هرگز قابل خدشه و شکست نخواهد بود و چشم دنیا مبهوت اقتدار جمهوری اسلامی در روزهای اخیر بوده است.

وی از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران با همکاری نیروهای مسلح در حمله به رژیم کودک کش صهیونیستی اثبات حفظ حریم کشور دانست و گفت: این عملیات چندلایه در جهان بی نظیر بوده است و مناطق نظامی رژیم کودک کش صهیونیستی را در هم کوبید.

کد خبر 6080574

دیگر خبرها

  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است
  • اقتدار ارتش خاری در چشم دشمنان/ خدمات ارتش افتخار آفرین است
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در خراسان جنوبی+ عکس و فیلم
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند + تصویر
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر+ تصویر
  • چشم دنیا مبهوت اقتدار جمهوری اسلامی است
  • نمایش اقتدار نیروهای مسلح در قزوین برگزار شد + تصویر
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران
  • برگزاری مراسم سان ورژه نیروهای مسلح مستقردر کردستان فردا در سنندج