Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:58:18 GMT

بارندگی در دشتی 208 درصد افزایش داشته است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۰۰۱۳

بارندگی در دشتی 208 درصد افزایش داشته است

بوشهر- ایرنا- فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال آبی جاری( مهرماه 97 تا کنون) 299 میلیمتر باران در این شهرستان باریده است که نسبت به سال آبی گذشته که 96 میلمتر بود بیش از 208 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، عبدالله نادری سه شنبه شب در نشست حفاظت منابع آب شهرستان دشتی افزود: بارندگی های بسیار خوب در سال آبی جاری باعث بهبود وضعیت منابع آبی و افزایش تولید محصول کشاورزی در شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نادری افزود: با وجود بارش های بسیار خوب هنوز دشت های آبی شهرستان دشتی دروضعیت منفی است و صرفه جویی در مصرف، اجرای طرح های نوین آبیاری تحت فشار، آبخیزداری برای تقویت سفره های زیر زمینی و برخورد با متخلفان به منابع آبی و پرکردن چاه های غیر مجاز در دشت های آبی این شهرستان باید تداوم داشته باشد.
فرماندار دشتی اضافه کرد: در یکسال گذشته از 40 مورد انتقال آب از منابع آبی به صورت غیر مجاز به اراضی کشاورزی در این شهرستان جلوگیری شد و با تلاش نیروهای حفاظت منابع آب وهمکاری بسیار خوب مردم هیچ چاه غیر مجازی دردشتی حفر نشده و تخلفی نیز در زمینه کف شکنی و لایروبی رخ نداده است.
وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست در زمینه انتقال آب، حفر چاه غیر مجاز و کف شکنی تمهیدات لازم اتخاذ کرده و برای صیانت از منابع آبی با متخلفان هیچ‌ گونه مماشات و مدارایی نداشته باشند.
نادری ادامه داد: با حمایت ویژه دولت از سال گذشته تا کنون با صرف 160 میلیارد ریال اعتبار در یکهزارو 350 هکتار از مزارع کشاورزی دشتی طرح آبیاری نوین تحت فشار اجرا شده که باعث صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید محصولات کشاورزی شده است.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد افزايش بارندگي سال آبي دشتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید علی ترابی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان اظهار کرد: با تمام توان از زحمات کشاورزان شهرستان حفاظت می کنیم.

وی ضمن بیان این که از ذخایر آبی موجود باید به خوبی نگهداری کرد، گفت: خدمات ما به کشاورزان ادامه دارد و ضرورت دارد در بحث کشاورزی، در کنار دولت، مسئولان شوراهای اسلامی و دهیاران  نیز پای کار باشند.

ترابی  افزود: اکنون ظرفیت تولید آب به نسبت اندک است و بنابراین ضرورت به کارگیری روش های نوین را به امری مبرم تبدیل می کند.

وی با اشاره به این که برنامه ریزی در بخش کشاورزی جدی گرفته شود، اظهار کرد: اقتصاد بخش بزرگی از شهرستان به تولید محصول و زراعت وابسته است.

وی گفت: درخصوص دریافت گزارش عملکرد روسای ادارات متولی در بخش کشاورزی کوتاه نخواهم آمد و انتظار دارم نتیجه اقدامات، برای مردم تشریح شود.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ بیمه اراضی کشاورزی، در خصوص آمادگی مکانیزاسیون ، توزیع به موقع کود و سم، توجه به مشکلات عشایر، مدیریت مناسب باغبانی و رفع مشکلات باغداران و سردخانه ها ، نظارت مناسب بر توزیع نهاده های دامی... ،خواستار ایفای نقش پررنگ تر  اداره جهاد کشاورزی شهرستان، و همکاری و تعامل  بیشتر سایر ادارات مرتبط جهت توسعه بخش کشاورزی شد.

در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، برنامه های پیش رو در حوزه های مختلف را ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است