Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@00:34:26 GMT

84 هکتار از اراضی ملی مهریز رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۰۰۳۵

84 هکتار از اراضی ملی مهریز رفع تصرف شد

سید علی باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی توسط سودجویان در حومه شهر مهریز و برخی مناطق ییلاقی بخش مرکزی تصرف شده بود.
وی ادامه داد: خلع ید اراضی ملی در راستای اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری توسط واحد یگان حفاظت این اداره با همکاری مردم انجام شد.
این مسئول اظهار داشت: در این مدت 47 فقره پرونده برای متصرفان اراضی ملی و عرصه های طبیعی منطقه تشکیل شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باقری گفت: پارسال 333 اکیپ گشت و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی 2 هزار و پنح ساعت برای نظارت و کنترل منطقه انجام شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز همچنین از 2 مورد عملیات مهار آتش سوزی و اطفای حریق در مراتع به مساحت افزون بر 30 هکتار خبر داد.
باقری گفت: در این مدت 151 مورد گزارش مردمی در خصوص تخلفات مختلف به اراضی ملی به این اداره اعلام که توسط یگان حفاظت پیگیری و اقدام شد.
وی به مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تصرف، دیوار کشی، خاکبرداری و گودبرداری در اراضی ملی با شماره تلفن 1504 به صورت شبانه روز تماس بگیرند.
ییلاقی بودن دهستان های میانکوه و تنگچنار مهریز موجب حضور زمین خواران برای تصرف اراضی ملی شده است.
بخش مرکزی مهریز شامل دهستان های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت 55 هزار نفری شهرستان حدود 30 درصد در روستاها زندگی می کنند.
مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زمین شماره تلفن قانون منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه بدست افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام  و این اراضی به بیت‌ المال داده شد.

  آقای بخشی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان  اعلام و خاطرنشان کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

روستای کوهپایه در فاصله ۳۳ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد و از مناطق گردشگرپذیر به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه
  • آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان