Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:51:55 GMT

معاون وزیر راه: مقررات باعث آسیب به بیمارستان‌ها می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۰۱۳۷

معاون وزیر راه: مقررات باعث آسیب به بیمارستان‌ها می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در سخنانی قابل تامل اعلام کرده روش مقررات ملی ساختمان برای طراحی بیمارستان باعث آسیب به ساختمان‌های پُر اهمیت (بیمارستان‌ها) می‌شود. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مازیار حسینی اظهار کرد:‌ روشی که مقررات ملی ساختمان برای طراحی بیمارستان‌ها دارد، روش نیرو است که طراحی با روش نیرو موجب می‌شود تا ساختمان‌های پراهمیت حتما دچار آسیب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل نیز برای بیمارستان‌ها باید منطق و استراتژی طراحی تغییر یابد و با استفاده از المان‌هایی همچون جداسازهای لرزه‌ای، میراگرها که امروز دانش و تکنولوژی آن در کشور وجود دارد، بیمارستان‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی شناخته و طراحی شوند.

وی ادامه داد:چنانچه بیمارستان‌ها با اصلاح روش احداث شوند قطعا در زمان زلزله و مواقع بحرانی اشکالی برای آنها ایجاد نخواهد شد و امکان ارائه خدمات را خواهند داشت.

وی از ایجاد تغییرات در مقررات ملی ساختمان خبر داد و افزود: وزیر راه و شهرسازی در جلسه‌ای که با شورای تدوین مقررات ملی داشت این را به صراحت بیان کرد که باید آیین‌نامه‌ها و فعالیت‌های مهندسی بازنگری شوند. ساختمان‌های کنونی مصرف انرژی بالایی دارند و در عین حال از عمر کوتاهی نیز برخوردارند و همه اینها موید این مطلب است که ساخت و ساز در ایران نسبت به دنیا عقب‌تر است که باید تلاش کنیم تا با راهکارهایی که در دست داریم این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم. بنابراین آیین نامه‌های ملی ساختمان تغییر می‌یابند.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین مسئله این است که بتوان فاصله ساخت و ساز در کشور را با ساخت و ساز در دنیا که هم مصرف انرژی پایین‌تر و هم کیفیت بالاتری دارد و در عین حال، سرعت ساخت وساز در آن بالاست، کاهش داد. به همین دلیل تلاش می‌شود تا سیل اخیر به فرصت تبدیل شود و ساختمان‌هایی که بعد از سیل احداث می‌شوند نمونه و الگو باشند.

وی استحکام‌بخشی به بیمارستان‌ها را به ویژه در مواقع بحران ضروری اعلام کرد و گفت: تغییر در روش‌های ساخت، موجب می‌شود تا ساختمان‌های پراهمیت در مواقع بحران همچون زلزله بتوانند سرویس‌دهی مناسبی داشته باشند. در عین‌حال حفاظت از تجهیزات بیمارستانی و نیروی انسانی شاغل در بیمارستان‌ها نیز که جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند در مواقع بحران حائز اهمیت است که با ایجاد تغییر در روش‌های ساخت محقق می‌شود.  

معاون امور مسکن و ساختمان با اعلام این‌که در خصوص رویارویی با سیل علاوه بر توجه به احتمال وقوع آن باید مکانیابی‌ها مناسب باشند، اظهار کرد: مکانیابی مناسب و تغییر در شیوه ساخت و ساز از مواردی است که در رویارویی با سیل باید مورد توجه قرار بگیرد. در عین حال، موضوع صنعتی سازی ساختمان و ارتقای تکنولوژی ساخت که هم زمان را کوتاه می‌کند و هم کیفیت را بالا می‌برد، جزو دستور کارهای معاونت مسکن و ساختمان است.

بی‌توجهی وزارت راه به سامانه ملی املاک و اسکان

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط محمد اسلامی معاونت مسكن وزارت راه وزارت راه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمد اسلامی معاونت مسكن وزارت راه وزارت راه محمد اسلامی معاونت مسكن وزارت راه وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که درپی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: جزئیات تازه درباره پرونده مرگ زهره فکورصبور

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1228157 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین