Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر این که نیروهای دفاعی و نظامی هر کشور وابسته به حاکمیت سرزمینی آن کشور هستند، گفت: تحریم نیروی نظامی وابسته به حاکمیت یک کشور نقض حقوق بین الملل محسوب شده و از سویی دیگر نقض حاکمیت آن کشور خواهد بود.

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا از نظر قوانین بین الملل یک کشور می تواند نیروی نظامی یک کشور دیگر را تحریم کند؟ بیان کرد: در عرصه حقوق بین الملل برخی از مسائل مانند حاکمیت سرزمینی کشورها، حاکمیت داخلی آنها و مواردی که مرتبط با استحکام این حاکمیت می شود به رسمیت شناخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای دفاعی و نظامی هر کشور وابسته به حاکمیت سرزمینی آن کشور هستند و عملاً هر کشوری برای دفاع و حفظ انتظام خود دارای نیروی دفاعی و نظامی است، همه کشور ها هم این مهم را پذیرفتند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: تحریم هر نیروی نظامی وابسته به حاکمیت یک کشور نقض حقوق بین الملل محسوب شده و از سویی دیگر نقض حاکمیت یک کشور خواهد بود، از نگاه حقوق بین الملل چنین چیزی به هیچ عنوان قابل پذیرش و قابل دفاع نیست. این اقدام یکجانبه آمریکا در خصوص سپاه در تداوم دشمنی ها با ملت ایران بوده و به هیچ عنوان با موازین حقوقی سازگاری ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقدام آمریکا علیه سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ضد صهیونیستی در رام الله

منابع فلسطینی از عملیات ضد صهیونیستی و تیراندازی در رام الله خبر می دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع فلسطینی از تیراندازی به سمت یک خودروی نظامی جیپ  رژیم صهیونیستی در رام الله خبر دادند. 

گزارش‌ها حاکی است که این حادثه نزدیک روستای بیت سیرا در جنوب غربی رام الله روی داد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نظامیان صهیونیست ایست بازرسی الحمرا در دره اردن را بستند و نیروهای نظامی این رژیم پس از هدف قرار گرفتن از سوی رزمندگان مقاومت به حال آماده باش در آمدند.

فراخوان حماس برای تشدید مقاومت در کرانه باختری

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • خروج هفته‌ای ۵ تا ۱۵ هزار دلار سرمایه از کشور برای تبلیغات ماهواره‌ای/ به تبلیغات ماهواره‌ای وابسته شدیم
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • درس‌­های اقتصادی عملیات وعده صادق
  • عملیات ضد صهیونیستی در رام الله