Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی-سیداحمد هاشمی گفت: رستوران ها و سفره خانه ها ملزم به دریافت استعلام از مراکز بهداشت هستند.

به گزارش قدس آنلاین، سید احمد هاشمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نشست با دادستان بجنورد با مدیران سفره خانه های سنتی گفت: شایع ترین پیامد رعایت نکردن بهداشت در اماکن عمومی عرضه غذا، مسمویت غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سفره خانه ها و اماکنی که به صورت عمومی غذا و خوراکی به مردم عرضه می کنند، باید استانداردهای لازم را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه رستوران ها و سفره خانه ها ملزم به دریافت استعلام از مراکز بهداشت هستند، ادامه داد: کاشی کاری، متراژ لازم برای فضای آشپزخانه، ارتفاع مناسب سقف و تهویه هوا، استفاده از لباس، کلاه و دستکش بهداشتی و سایر موارد از نکاتی است که باید رعایت شود.

هاشمی اضافه کرد: رعایت شرایط بهداشتی و نکات ایمنی غذا به جذب بیشتر مشتری کمک شایانی می کند و عامل اعتماد مردم است.

وی خطاب به مسئولان اماکن عمومی عرضه مواد غذایی و آشامیدنی، رستوران ها و سفره خانه ها اظهار کرد: مسئولین بهداشت را همکار خود بدانید چرا که قبل از الزامات قانونی، رعایت موارد بهداشتی و همکاری لازم مشکلات بعدی را به وجود نمی آورد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمال در خصوص جمع آوری قلیان ها نیز افزود: سیگار حاوی ۴ هزار ماده شیمیایی است و هر پک قلیان برابر با ۱۰۰ نخ سیگار ضرر دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه فرد با استعمال دخانیات انواع سرطان ها را دچار می شود، تصریح کرد: استعمال سیگار و قلیان برای مادران باردار نیز بسیار خطرناک است.

وی گفت: متاسفانه قبح استفاده از قلیان در میان برخی خانواده ها شکسته شده، غافل از آنکه همین عاملی برای گرفتار شدن به اعتیاد در جوانان است.

دادستان بجنورد نیز در این جلسه اظهار کرد: با کافه هایی که به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند، برخورد قانونی و قاطع خواهیم داشت.

 یاران افزود: سیستم خدمات رسانی در سفره خانه با رستوران تفاوت دارد و انتظار می رود در این اماکن ضوابط قانونی، بهداشت و هنجارهای جامعه رعایت شود.

وی ادامه داد: برخورد جدی با مراکزی که به صورت غیر مجاز و بدون مجوز فعالیت داشته باشند، ادامه دارد.

در پایان این جلسه هر یک از مدیران سفره خانه ها به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

/انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سفره خانه های سنتی مراکز بهداشتی مسمومیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تقی پاشایی اظهار داشت: نگهداری از تاسیسات مربوط به دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود و بر این اساس شرکت آب و فاضلاب خوی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبتنی بر استاندارد‌های زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامی‌های بلندی برداشته است.

دیگر خبرها

  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • انجام بیش از ۱۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و عرضه غذا در تالش