Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران گفت: علی رغم اینکه در سال جاری میزان بارندگی‌ها بالا بود، اما هنوز سد‌های موجود در تهران به ظرفیت کامل خودشان نرسیده و پر نشده اند.

کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بارندگی های اخیر کشورمان و وقوع سیلاب های ناشی از آن، اظهار داشت: سیلی که در سال آبی 97-98 تا الان در کشور جاری شده با رژیم بارندگی های کشور کاملا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در 50 سال اخیر متوسط بارندگی کشورمان 202 میلیمتر بوده و بارندگی که تا امروز انجام شده 293 میلیمتر یعنی حدود 300 میلیمتر است و این آمار نشان می دهد که بارندگی سال 97-98 یک بارندگی بی سابقه در 50 سال گذشته بوده است.

شهریاری تصریح کرد: در ساخت سازه هایی چون سدها، پل ها و آبروها متوسط بارندگی یک دوره 50 ساله را در نظر می گیرند و براساس آن سدها و پل ها را ظرفیت سازی و محاسبه کرده و می سازند و از آنجایی که این بارندگی ها در 50 سال گذشته بی سابقه بوده، حجم بارندگی ها بیشتر از ظرفیت پل ها و سدها است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان تاکید کرد: پل ها و سدها حتی اگر ظرفیت بارندگی ها را نداشته باشند باید به گونه ای احداث شوند که در برابر این سیل ها مقاوم باشند و در برابر چنین سیلاب هایی تخریب نشوند. باید از طریق تخریب جاده های دو طرف پل ها برای حفظ پل ها و از طریق تخلیه آب سدها، برای حفظ سدها اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بارندگی های اخیر استان تهران گفت: علی رغم اینکه در سال جاری میزان بارندگی ها بالا بود اما هنوز سدهای موجود در تهران به ظرفیت کامل خودشان نرسیده و پر نشده اند و تنها ظرفیت حدودا 60-70 درصدی سدهای تهران که بعضی از آنها قبل از انقلاب و در سال های ترسالی ساخته شده پر شده است. 

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین اظهارات برخی افراد مبنی براینکه سدهای تهران متناسب با سال های ترسالی ساخته نشده چندان کارشناسی شده و دقیق به نظر نمی رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بارندگی سد سیل تهران مدیریت بحران سد لتیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش وزارت نیرو، محمدرضا کاویان‌پور رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور از فعال شدن سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از امروز یکشنبه فعال می‌شود و اوج بارندگی‌ها در روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برخی از نواحی استان‌های سمنان، گلستان، اصفهان و فارس ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر بارندگی رخ خواهد داد.

کاویان‌پور ادامه داد: همچنین طی ۴۸ ساعت بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی را در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم و نیز چهارمحال و بختیاری شاهد خواهیم بود.

رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری، طی ۳۶ ساعت در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی بین ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی به ثبت برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • (ویدیو) سیل در جنوب چین مرگبار شد
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • تخلیه شهر‌های جنوبی چین در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور