Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-20@00:44:28 GMT

صادرات؛ لازمه رونق تولید

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۰۸۷۳

صادرات؛ لازمه رونق تولید

لازمه رونق تولید، صادرات است. جلوگیری از واردات بی رویه محصولاتی که مشابه آن و شاید بهتر از آن در داخل کشور تولید می شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، میلاد عبدی؛* نامگذاری سال ۹۸ از سوی حضرت آقا به نام رونق تولید میتونه نقطه عطف جدی در مسائل اقتصادی و مولفه‌های متبوع با آن باشد.

برای محقق شدن رونق تولید باید همه مسولین با جدیت تمام وارد میدان عمل بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوا مقننه، مجریه، قضائیه هر کدام به سهم خود باید تمهیدات و حمایت‌های لازم را از تولید کنندگان داشته باشند و در این راستا با بسترسازی مناسب سرمایه داران را به سمت کار‌های تولیدی سوق بدهند.
از اقداماتی که میشه از مسئولین کشوری انتظار داشت، رفع موانع تولید، وضع قوانین کارگشا و طرح‌های تشویقی برای تعمیق تولید، سیاست گذاری‌ها باید به نحوی باشه که نقدینگی موجود در کشور به سمت سرمایه گذاری در تولید روانه شود.

لازمه رونق تولید، صادرات است. جلوگیری از واردات بی رویه محصولاتی که مشابه آن و شاید بهتر از آن در داخل کشور تولید میشود.
این موضوع درصورت عدم توجه، میتواند ضربات سنگینی بر بدنه تولید کشور وارد کند که متاسفانه گا‌ها چنین وارداتی مشاهده میشود.

هرچه تولید رونق یابد، اشتغال و معیشت مردم و مسائل اقتصادی رو به بهبودی خواهد رفت.

اگر بخواهیم به طور خلاصه الزامات رونق تولید را بیان کنیم عبارتند از:

امید، نگاه به داخل و باور«ما میتوانیم»

حمایت حداکثری دولت از تولیدکننده و هدایت تسهیلات بانکی به خرید کالای ایرانی،خرید کالای ایرانی،درک شرایط جنگ اقتصادی توسط تولید کننده،عزم جهادی کارگران و ارتقای کیفیت کالای ایرانی،توجه به واحد‌های تولیدی کوچک و بومی، بازاریابی صادراتی و تقویت دیپلماسی اقتصادی،بازنگری در قوانین منسوخ مربوط به سرمایه گذاری، مشتری مداری،تقویت خدمات پس ازفروش.
میلاد عبدی، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد تبریز انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سال رونق تولید رونق اقتصادی سرمایه گذاری در تولید حمایت از تولیدات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی گناباد گفت: مهمترین مزیت این شهرستان برای جلب سرمایه گذاری و انجام فعالیتهای اقتصادی، زیاد بودن امنیت است.   سرهنگ علی رجبی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گناباد با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب افزود: این شهرستان جزو مناطق دارای بالاترین سطح امنیت در استان خراسان رضوی است و باید این سطح بالای امنیت را به عنوان یک مزیت مهم برای فعالان اقتصادی متقاضی سرمایه گذاری در گناباد تبیین کرد.   وی ادامه داد: امنیت مهمترین عامل ایجاد زیرساختهای فعالیتهای اقتصادی است و شهرستان گناباد به عنوان شهرستان ورودی خراسان رضوی و دارای ۶۵ کیلومتر محور مواصلاتی با استانهای جنوبی و مرکزی کشور در کنار ظرفیت در بخشهای مختلف و از جمله اقتصادی و سرمایه گذاری، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.   معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار گناباد نیز در این نشست گفت: مهمترین راهکار افزایش مشارکت مردم در جهش تولید توسعه بخش تعاون و مشارکت بیشتر شرکتهای تعاونی در فرآیند تولید و اشتغال است.   سید حسن شریفی مقدم افزود: با توجه به ظرفیتهای زیاد بخش تعاون باید سرمایه های مردم به صورت منسجم در قالب شرکتهای تعاونی تجمیع شود و از این طریق مشارکت بخش خصوصی در فعالیتهای اقتصادی و تولیدی افزایش یابد.   وی با اشاره به این که ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی و ۲۰ درصد خصوصی است، ادامه داد: باید با کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد بستر مشارکت مطلوب مردم در فعالیتهای اقتصادی و تولیدی بیشتر فراهم کرد.   شریفی مقدم افزایش بهره وری نیروی کار و کاهش خام فروشی از طریق توسعه صنایع فرآوری و بسته بندی را از عوامل مهم رونق تولید در این شهرستان دانست.   مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • لازمه تحقق جهاد اقتصادی چیست؟
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند