Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:45:49 GMT

691 هزار اقامت گردشگر نوروزی در چابهار ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۰۸۸۲

691 هزار اقامت گردشگر نوروزی در چابهار ثبت شد

چابهار- ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:691 هزار اقامت گردشگر در ایام تعطیلات نوروزی در این منطقه ثبت شد.

محمداکبر چاکرزهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار با طبیعت بکر و زیبا از جمله سواحل صخره ای و ماسه ای، اقیانوس هند و دریای عمان، کوههای حیرت انگیز مینیاتوری موسوم به کوههای مریخی، آثار باستانی و تاریخی و همچنین مردمانی خونگرم، با فرهنگ و مهمان نواز، هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از استانهای سراسر کشور و حتی گردشگران کشور های دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تعطیلات نوروز به واسطه آب و هوای مطلوب و معتدل این منطقه نسبت به سایر مناطق ایران و همچنین برپایی جشنواره های شاد و متنوع نوروزی بیشترین سفرهای گردشگری را به این منطقه شاهد هستیم.
فرماندار سابق خاش با بیان اینکه گردشگران برای سفر به چابهار علاوه بر راههای زمینی از پروازهای تهران - چابهار و مشهد - چابهار نیز استفاده می کنند.
وی بیان کرد: سفر گردشگران به منطقه آزاد چابهار معمولا به تعطیلات نوروز ختم نمی شود و آب و هوای بهاری این منطقه در چهار فصل سال گردشگران بسیاری را از سراسر کشور و جهان به چابهار می کشاند.
چاکرزهی اظهار داشت: مرداد ماه که اغلب مناطق گردشگری ایران بویژه سواحل جنوبی کشور گرما و رطوبت شدیدی را تجربه می کنند چابهار با آب و هوای معتدل و پدیده فوق العاده مونسون گردشگران بسیاری را مجذوب خود می کند.
وی تصریح کرد: بادهای اقیانوسی و استوایی مرداد ماه در چابهار موجب پدیده های نادر و زیبای موج های مرتفع و متلاطم در خلیج چابهار و دریای عمان می شود و این موضوع جاذبه شگفت انگیزی برای گردشگران بسیاری بویژه علاقه مندان به ورزش موج سواری است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه بیشتر گردشگران این منطقه در تعطیلات نوروز امسال از استانهای خراسان شمالی،جنوبی و رضوی، کرمان، تهران و فارس بود، اظهار داشت: بیشتر این مسافران در این ایام در منازل استیجاری ثبت شده در ستاد خدمات سفر منطقه و کمپ های مسافرتی اقامت داشتند.
وی ادامه داد:منطقه آزاد چابهار به خاطر آب و هوای بهاری و معتدل در چهار فصل سال شاهد ورود گردشگران بسیاری است.
3043**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري اقامت گردشگران چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه ضمن تأکید بر لزوم افزایش بهره‌وری ۲۵ درصدی در همه حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی سخنانی بیان کرد: در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران و با توجه به اشغال ۷۰ درصدی اقامتگاه‌های رسمی استان در ایام نوروز، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و افزایش ظرفیت‌های اقامتگاه‌ها با بهره‌برداری از هزار تخت در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در دستورکار این اداره‌کل طی سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد اقامت‌کنندگان استان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گزارش شد که در مسیر تحقق هدف افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگران به استان، لازم است زیرساخت‌های تأسیسات گردشگری برای ۴میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر در سال آینده مهیا شود.

وی اظهار کرد: بدیهی‌ست که برای افزایش ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری استان، لازم است تا نسبت به صدور موافقت‌های اصولی در قالب مجوزهای انبوه با رعایت ضوابط و قوانین مروبط به تأسیسات گردشگری اقدامات لازم صورت گیرد.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: موافقت‌های اصولی و صدور مجوز برای احداث هتل‌ها، اقامت‌گاه‌ها و بومگردی‌ها دری گشوده در مسیر افزایش توان استقبال استان در مسیر ورود گردشگران داخلی و خارجی است.

کد خبر 6085748

دیگر خبرها

  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • نیروی خاطی در حافظیه توبیخ شد + فیلم
  • راه‌دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • پروژه ناتمام مقصد گردشگری شدن همدان به نتیجه می‌رسد؟
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم