Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ عدنان جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران به ویژه تخلفاتی همچون مخدوش کردن پلاک اظهار داشت: پلاک هویت موتورسیکلت است و با توجه به اینکه ابزاری برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ جلال با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک به طور جدی مورد توجه پلیس قرار داشته و با این تخلف برخورد می‌کنند، از اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران در سراسر تهران خبر داد و گفت: به هیچ عنوان برای پلیس قابل پذیرش نیست که پلاک موتورسیکلتی مخدوش شده یا روی آن با زنجیر، پارچه و نظایر آن پوشانده شود. به طور کلی هر آنچه که دید پلاک موتورسیکلت را کاهش داده یا مخدوش کند، خلاف است و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

سرهنگ جلال درباره مجازات‌های مخدوش کردن پلاک نیز گفت: هماهنگی خوبی در این زمینه میان پلیس راهور و دادسرا وجود داشته و به طور کلی در حوزه مخدوش کردن پلاک علاوه بر توقیف موتورسیکلت، فرد خاطی به مراجع قضائی معرفی شده و مشمول جریمه نیز خواهد شد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: آن دسته از افرادی که به منظور جلوگیری از اعمال قانون نسبت به پوشاندن یا مخدوش کردن پلاک موتورسیکلت اقدام می‌کنند حتماً به دادسرا معرفی شده و با آنان برخورد خواهد شد.

وی بار دیگر از موتورسیکلت سواران خواست که از قرار دادن زنجیر و پوشاندن پلاک وسیله نقلیه خود خودداری کنند.

وی با اشاره به دیگر تخلفات موتورسیکلت سواران نیز اظهار داشت: نداشتن کلاه ایمنی، عبور از پیاده رو و حمل بار غیرمتعارف با موتورسیکلت و انجام هرگونه حرکات نمایشی از مواردی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد. البته در برخورد با این تخلفات مهمترین اصل حفظ ایمنی ترافیکی و سلامت خود موتورسیکلت سواران است چراکه موتورسیکلت سواران سهم زیادی در آمار تلفات تصادفات رانندگی در تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 4593189 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهور موتور سیکلت تخلفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق از نمایشگاهی در غرب تهران

تین نیوز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به توقیف ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق در محدوده چیتگر تهران شدند. رسیدگی به این پرونده در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن چندین دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق که در نمایشگاهی در چیتگر تهران نگهداری شده بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

افشاری ادامه داد: باتوجه به اینکه تردد انواع موتورسیکلت سنگین با حجم بالای ۲۵۰ سی سی در معابر عمومی ممنوع است، کارآگاهان این پلیس با حضور درمحل، موتورها را رویت و نهایتاً موتورهای مذکور را توقیف کردند. در بررسی اولیه نیز مشخص شد که این فروشگاه با برگزاری مراسم و دعوت از موتورسواران سنگین اقدام به افتتاح نمایشگاه خود کرده که برابر خبر واصله تعدادی از موتورسیکلت های موجود فاقد اسناد و مدارک مثبته بوده و مالکین نتوانستند اقدام به ارائه اسناد و مدارک گمرکی کنند. 

وی با بیان اینکه موتورسیکلت های کشف شده شامل تعداد ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق بود که توقیف شد، گفت: در این خصوص پرونده ای نیز تشکیل شده و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی شد. کارشناسان نیز ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت
  • برخورد قاطع با بازیکن هنجارشکن استقلال را پیگیری می‌کنیم/ اعتراض رسمی به رأی کمیته انضباطی
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق از نمایشگاهی در غرب تهران
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان
  • برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا
  • در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 
  • برخورد با پلاک مخدوش موتورسیکلت ها