Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:21:27 GMT

شعبه جدید بنیاد بین المللی نهج البلاغه افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۰۹۱۳

شعبه جدید بنیاد بین المللی نهج البلاغه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگارمهر، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر ترویج معنویت و اخلاق در جامعه در ایام مبارک شعبانیه همزمان با سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) آئین افتتاحیه شعبه جدید بنیاد نهج البلاغه برگزار می‌شود.

در دراین مراسم آیت الله دین پرور بنیاد بین المللی نهج البلاغه؛ محمود قیومی رئیس جامعه تعلیمات اسلامی؛ حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز وحجت الاسلام شرفخانی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله دین پروربا اشاره به آغازکار این بنیاد در سال ۱۳۵۵ وپس از پیروزی انقلاب اسلامی و گفت: با پیام امام (ره) به کنگره هزاره نهج‌البلاغه رسماً افتتاح شد و اوج گرفت بطور¬ی که کنگره‌ها تا شانزده سال ادامه پیدا کرد و موج رسانه‌ای و تبلیغی آن مردم را با این کتاب گرانسنگ و فرهنگ علوی تا حدودی آشنا کرد.

وی با اشاره به اطاق فکر این بنیاد و رهنمودهای شخصیت‌های برجسته علمی چون شهید مطهری و شهید بهشتی و مقام معظم رهبری و علامه فقید محمدتقی جعفری و دکتر سید جعفر شهیدی گفت: خوشبختانه با همکاری علما و دانشمندان اسلامی از سراسر کشور و دیگر کشورها حدود یکصد و هفتاد اثر ارزشمند تألیف و تحقیق و منتشر شد.

آیت الله دین پروردر خصوص اقدامات انجام شده توسط این بنیاد گفت: برگزاری شانزده کنگره داخلی و بین المللی، ترجمه نهج‌البلاغه به ۱۳ زبان‌های زنده دنیا، برگزاری نمایشگاه نهج‌البلاغه در ترکیه و آلمان، همایش نهج‌البلاغه در اندونزی واقدام برای ثبت عهدنامه مالک اشتر در یونسکو از فعالیت‌های این بنیاد است.

وی افزود: بنیاد نهج‌البلاغه در حوزه علمیه قم به تأسیس مرکز آموزش تخصصی نهج‌البلاغه اقدام کرد که با مجوز و همکاری حوزه علمیه قم در طول ۱۲ سال ۸۰ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

آیت الله دین پرور راه اندازی رشته نهج‌البلاغه در وزارتخانه علوم را از دیگر فعالیت‌های این بنیاد عنوان کرد و گقت: هم‌اکنون همه دانشگاه‌های مربوطه سراسر کشور می‌توانند در این رشته دانشجو بگیرند که دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه علوم حدیث، دانشگاه کاشان و دانشگاه یزد در حال حاضر در رشته نهج‌البلاغه داننشجو دارند.

دکتر مجتبی فائق مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت روح الجنان و شعبه بنیاد نهج البلاغه اظهار کرد: منطقه لواسان به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی و توجه اقشار ثروتمند متأسفانه دچار آسیب‌های متعدد اجتماعی و فرهنگی شده است؛ به هین دلیل مؤسسه فرهنگی روح الجنان و شعبه بنیاد نهج البلاغه در منطقه لواسان قرار است با به کار گیری دوره‌های مفید سبک زندگی و اطلاع رسانی فرهنگی بجا؛ از الام فرهنگی منطقع بکاهد به همین دلیل برای تحقق این مهم علاوه بر تأسیس مؤسسه فرهنگی روح الجنان امنیاز شعبه بنیاد در لواسان نیز به همین مجموعه تفویض شد.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های بنیاد نهج البلاغه و مؤسسه فرهنگی روح الجنان در لواسان گفت: برگزاری دوره‌های سبک زندگی اسلامی شامل آموزش ازدواج، آموزش آئین همسر داری، آموزش تربیت فرزند، دوره پرورش خلاقیت کودکان بر مبنای روش‌های فلسفه کودک بنیاد حکمت صدراو مشاوره خانواده ازاولویت های اجرایی برنامه‌های بنیاد نهج البلاغه لواسان در سال ۹۸ خواهد بود.

مجتبی فائق مدیر عامل شعبه بنیاد نهج البلاغه و مؤسسه روح الجنان در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری دوره تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، برگزاری دوره آشنایی با نهج البلاغه در سطوح نوجوانان و جوانان، برگزاری دوره حفظ موضوعی حکمتهای نهج البلاغه، برگزاری محافل انس با قرآن و نهج البلاغه، برگزاری مسابقات کتابخوانی در مدارس، نهادها و سازمانهای منطقه، برگزاری دوره تربیت مربی قرآن و نهج البلاغه جهت مدارس و حوزه علمیه از دیگر برنامه‌های بنیاد نهج البلاغه است.

کد خبر 4592714

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب فعالیت های قرآنی حوزه علمیه قم دانشگاه علوم حدیث مقام معظم رهبری قرآن کریم بنیاد نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تهران محل رونق اقتصادی نشر است

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه مشترک اعضای شورای سیاست‌گذاری و شورای برنامه‌ریزی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه برگزار شد.

رییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: همه فعالیت‌های این نمایشگاه باید حول محور کتاب طراحی و تدوین شود. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صرفاً یک برنامه اجتماع مردم نیست و هر اتفاقی که در آن رخ می‌دهد باید با کتاب نسبت داشته باشد. فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را باید متناسب با حوزه کتاب طراحی کرد و اولویت این است که مردم، کتاب خوان، ناشران، فعال و نویسندگان، انگیزه‌مند شوند و همه برنامه‌ها در سطوح مختلف برای تحقق این اهداف طراحی شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم همه مردم ایران به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دسترسی پیدا کنند، افزود: بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کار عظیمی است و ناشران، کتابفروشی‌ها و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در برگزاری آن مشارکت دارند. هدف اصلی این است که مردم در روستاها و شهرهای مختلف به این نمایشگاه دسترسی پیدا کنند که تاکنون محقق شده است. تلاش می‌کنیم اقشار مختلف از یارانه‌های مرتبط با خود برای خرید کتاب بهره‌مند شوند.

احمدوند گفت: امیدواریم بتوانیم زودتر میزبان غرفه‌سازان باشیم. همچنین باید از ظرفیت میهمانان حاضر در نمایشگاه بیشتر استفاده کرد. از حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رئیس جمهور در نمایشگاه کتاب سال گذشته بهره‌مند شدیم و این حضور جزو اتفاقات بزرگ بود. نمایندگان، وزرا، رؤسای سازمان‌ها و… نیز با حضور و بازدید از نمایشگاه به حل مسائل و مشکلات حوزه نشر کمک کردند.

در ادامه، علی رمضانی درخصوص ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کتابفروشان فعال سراسر کشور که در سامانه «بازار کتاب» عضو شده‌اند می‌توانند پس از اعلام فراخوان که به زودی انجام می‌شود به پنل کاربری خود در نشانی bazarketab.ir تقاضای حضور و فعالیت در شکل مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ثبت کنند.

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: این دوره از نمایشگاه در زمان‌بندی جلوتری برنامه‌ریزی شد. همه ما موظفیم به صورت حداکثر آنچه در اختیار داریم به نحوی بهتری ارائه کنیم تا ناشران و مردم استفاده بهتری از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشته باشند. جمع‌های چندصدنفری در این نمایشگاه کار می‌کنند تا این فضا را برای چندهزار ناشر مهیا سازند تا به مردم خدمت ارائه دهند و در نهایت چند میلیون نفر از این فضا بازدید و استفاده کنند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به عملکرد شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تعامل با شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را به صورت مفصل‌تر و جدی‌تر دنبال می‌کنیم و از ضعف‌ها و مشکلات این حوزه باخبر هستیم. با این وجود تلاش می‌کنیم این موضوع را به شکل بهتری پیش بریم. موضوع تور بازدید دانش آموزان در برنامه‌های کمیته فرهنگی نمایشگاه دیده شده است و در این خصوص با آموزش و پرورش و شهرداری تهران برای پشتیبانی از این موضوع در حال مذاکره هستیم.

علی رمضانی در پایان به شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت توجه به آینده، موضوع امیدآفرینی و توجه به خواندن، شعار «بخوانیم و بسازیم» برای این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شده است.

نصب تابلوهای راهنمای محیطی قبل از آغاز نمایشگاه، ضرورت افزایش سطح کیفی سالن ناشران کودک و نوجوان، تمرکز فعالیت‌ها و دوری از انجام فعالیت‌های فرهنگی پراکنده، هم‌خوانی تقسیم‌بندی سالن‌ها، تعیین زمان افتتاحیه نمایشگاه، انسجام در اقدامات فرهنگی نمایشگاه، تسهیل امور گمرکی نمایشگاه نسبت به دوره گذشته، دعوت از اصناف و اتحادیه‌های مرتبط به منظور برای بازدید از نمایشگاه، درنظر گرفتن صندوق‌های رأی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش‌های مختلف نمایشگاه، امکان نظرخواهی از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه و… از جمله موضوعات و پیشنهادهای مطرح شده از سوی اعضای شورای سیاست‌گذاری این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

در این نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده و پیش رو ارائه دادند.

کد خبر 6084074 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران الگوی مدیریتی مشارکت در بین رویداد‌های کشور است
  • شهرآفتاب مساحت لازم برای نمایشگاه کتاب را ندارد
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد/ چرا باز هم مصلی محل برگزاری شد؟
  • نمایشگاه کتاب تهران محل رونق اقتصادی نشر است