Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@00:09:45 GMT

گفتمان انقلاب در تمام ساحت های زندگی حضور دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۱۳۰۲

گفتمان انقلاب در تمام ساحت های زندگی حضور دارد

عرفان پور گفت: برای رسیدن به نقطه ای در موسیقی انقلابی که بتوان اسم آن را مکتب گذاشت، نیاز به زمان بیشتر و تکرار بعضی از شاخصه های سبکی و مکتبی داریم.

«میلاد عرفان پور» در پاسخ به این سئوال که آیا بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب چیزی به نام مکتب موسیقی انقلاب شکل گرفته است، به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: عنوانی با نام موسیقی انقلاب اسلامی داریم زیرا پسوند این عنوان که انقلاب اسلامی است، پسوند گفتمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی می گوییم موسیقی انقلاب اسلامی، اشاره داریم به موسیقی که حفظ کننده و تقویت کننده گفتمانی با نام انقلاب اسلامی است.

 

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی در تمام ساحت های زندگی حضور دارد، عنوان کرد: این گفتمان هم از عشق صحبت می کند و هم از حماسه صحبت می کند و هم از اعتراض و ظلم ستیزی . می توان گفت که گفتکان انقلاب اسلامی در همه این حوزه ها رنگ و بوی خاصی دارد.

 

عرفان پور تصریح کرد: طبعا انقلاب اسلامی باعث شد که موسیقی از موسیقی مادی گرا و کاباره ای پیش از انقلاب فاصله بگیرد و به موسیقی انسانی به معنای واقعی کلمه نزدیک شود یعنی موسیقی که به فطرت ، پاکی و مکارم وجود انسان توجه می کند . این موسیقی به اخلاق ، انسان و مفاهیم قدسی پرداخت، به آزادگی ، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی پرداخت و طبعا راه نویی پیش روی ما گذاشت.

 

وی اظهار داشت: فکر می کنم  برای رسیدن به نقطه ای در موسیقی انقلابی که بتوان اسم آنرا مکتب گذاشت، نیاز به زمان بیشتر  و تکرار بیشتر بعضی از شاخصه هایی که در این نوع موسیقی بوجود آمده است، داریم. به شرطی که بتوانیم شاخصه های سبکی و مکتبی خاصی را با تکرار در زمان طولانی تر به تصویب برسانیم.

 

این شاعر و ترانه سرا با اشاره به اینکه هنر انقلاب اسلامی هنر مردمی است، بیان کرد: انقلاب اسلامی نگاه به مردم داشت . محور انقلاب اسلامی به دو معنا مردم بودند. یکی به این معنا که مردم از تمام قشرها، سهمی در این هنر دارند و می توانند اجازه حضور در قله های این هنر را داشته باشند. دوم اینکه هنر انقلاب به دردها و آرمان مردم توجه خاص دارد و از هنر فردگرایی که بعضا در قبل از انقلاب رواجش را دیدیم، فاصله گرفت.در حقیقت هنر انقلاب از مادی گرایی فاصله گرفت و به دردها و آرمان مردم و معنویت نزدیک شد.

 

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در پاسخ به این سئوال که برگزاری هفته هنر انقلاب چقدر می تواند در معرفی هنر و هنرمند انقلابی به مردم موثر باشد، گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی به بهانه بزرگداشت شهید هنرمند ، مرتضی آوینی برگزار می شود. این سنگ نشان برای ماست که بدانیم مسیر هنر انقلاب اسلامی، مسیر هنر آوینی ها و هنرمندان متعهدی است که انسان را محور فعالیت هنری خود قرار می دهند و فطرت انسانی را، فطرتی که به دنیا و مادیات توجه ندارد.

 

عرفان پور با بیان اینکه هنر انقلاب به آرمان ها ، روشنی ها و اصلاح امور جامعه و جهان می پردازد، خاطر نشان کرد: این هنر هنری است که ما دنبال آن هستیم. قطعا هفته هنر انقلاب اسلامی بهانه ای است که توجه مجدد به هنر و مفاهیم انسانی دارد. از جهت اینکه هنرها باید خودشان را به حقیقت نزدیک کنند. شعار هفته هنر انقلاب اسلامی امسال، هنر متعهد به حقیقت است . هنر به معنای واقعی باید متعهد به حقیقت باشد و گرنه هنر گمراه کننده ای است. ما ممکن است هنری هم  داشته باشیم که اسمش را می توان هنر گذاشت اما در واقع گمراه کننده انسان از مسیر طبیعی و فطری خودش است که بعضا این هنرها را در کشور خودمان و کشورهای غربی نمی بینیم.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خبرگزاری شبستان کمک به سیل زدگان خسارت سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن بارندگی و سیلاب مجلس سیل خوزستان خبرگزاری مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری هنرمند انقلابی مریم داوری میلاد عرفان پور هفته هنر انقلاب اسلامی هنر انقلاب حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی هنرمندان شهرستان آذرشهر آثار هنری خود را با مفاهیم دینی و ارزشی، جبهه‌ مقاومت انقلاب اسلامی و عملیات وعده‌ صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم سفاک صهیونیستی به تصویر کشیدند.

این رویداد هنری به همت بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر برگزار شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • رضا مهدوی: دنبال دانلود غیرقانونی هستیم، نماز هم می‌خوانیم!
  • «دزد شدیم؛ دنبال دانلود غیرقانونی هستیم، نماز هم می‌خوانیم!»
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • دزد شدیم؛ دنبال دانلود غیر قانونی هستیم، نماز هم می‌خوانیم!
  • به جایی در موسیقی رسیدیم که بعضی‌ها با زیر ابرو برداشتن و شلوار پاره درآمد میلیاردی دارند...| مدیران ما برده ستاره‌ها شده‌اند!
  • موسیقی ایران مدیریت یکپارچه می‌خواهد/ مرثیه‌ای برای موسیقی دهه ۶۰