Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان کردستان، حسین خوش اقبال در بازدید از بخش‌های کلینیک اهداکنندگان خون، آزمایشگاه فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی و سردخانه‌های اداره کل انتقال خون کردستان، اظهار داشت: همت اهداکنندگان و خدمات شبانه روزی مجموعه انتقال خون موجب شده است بیماران نیازمند دغدغه تأمین خون سالم و فرآورده‌های آن را نداشته باشند و تنها رنج اجتناب ناپذیر بیماری برای آنان باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فعالیت‌های انتقال خون در ایام تعطیلات نوروزی و روزهایی که امکان بروز بحران سیل وجود داشت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه انتقال خون کردستان توانست با مدیریت میزان مصرف و فراخوان اهداکنندگان خون در روزهای قبل از بروز بحران احتمالی، خون و فرآورده‌های مورد نیاز بیماران را تأمین و ذخیره کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان ضمن تقدیر از جامعه اهداکنندگان خون استان یادآور شد: مردم با وجود اینکه در تعطیلات نوروزی به سر می‌بردند و از طرفی نگرانی وقوع سیل نیز در اذهان وجود داشت اما با حضور پرتعداد در مراکز اهدای خون سنندج و سقز خون مورد نیاز همنوعان در بستر بیماری را تأمین کردند.

خوش اقبال کردستانی‌ها را نوع دوست ترین ایرانیان خواند و ادامه داد: اهدای خون ارزشمندترین نوع کمک‌های غیرنقدی است چرا که فرد بخشی از جان خود را که هیج جایگزینی در علوم پزشکی ندارد برای نجات دیگری و در راه خدا اتفاق می‌کند.

وی به افزایش تخت‌های بیمارستانی در سال‌های اخیر نیز اشاره کرد و بیان کرد: فضای فیزیکی انتقال خون و تعداد تخت‌های خونگیری در سالهای اخیر هیچ‌گونه افزایشی نداشته و این در حالی است که بیمارستان‌های زیادی افتتاح شده و انتقال خون نیاز آنان را تأمین کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان همچنین با بیان اینکه مجموعه مدیران استانداری کردستان بارها از این اداره کل بازدید کرده‌اند، گفت: مشکل زیرساختی این اداره کل کمبود فضای فیزیکی است و ضروری است پس از بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از اداره کل برای رفع آن جلساتی ویژه برگزار گردد.

در ادامه این بازدید مدیرکل انتقال خون کردستان به ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در سال ۹۷ پرداخت و اظهار داشت: مراجعه اهداکنندگان در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته آن چهار درصد افزایش داشته است که نشان دهنده نوع دوستی مردم و تلاش مضاعف منابع انسانی انتقال خون است.

محمد سعید کریمیان به کسب رتبه سوم کشوری افزایش آمار اهدای خون در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: ظرفیت منابع انسانی و دانش آنها برای کسب بهترین نتایج قابل توجه است اما مشکلات اعتبارات مالی و فضای فیزیکی ناچیز همواره مانعی جدی برای توسعه خدمات این اداره کل بوده است.

وی کردستان را زیبنده دستیابی به بهترین رتبه‌ها برشمرد و ادامه داد: کردستان در تأمین خون و فراورده ها خودکفا است در حالی است که بسیاری از استان‌ها به این موفقیت دست نیافته‌اند.

مدیرکل انتقال خون کردستان با بیان اینکه پروژه احداث ساختمان انتقال خون که کارفرمای آن اداره کل راه و شهرسازی است وارد دهمین سال خود شده است، یادآور شد: این پروژه زیرساختی برای توسعه این اداره کل است و اتمام و بهره برداری از آن ضرورتی جدی برای مقابله با بحران و تهدید به خطر افتادن جان بیماران است.

کد خبر 4593157

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای خون استانداری کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود

تین نیوز

 رئیس اداره راهداری حمل و نقل جاده ای شهرستان جلفا از اجرای عملیات عمرانی برای حذف پیچ های خطرناک در محور جلفا-سیه رود خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، ایوب کنگری رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جلفا گفت: عملیات عمرانی حذف پیچ های خطرناک جاده سیه رود به دلیل شیب تند، عدم وجود دید کافی برای رانندگان و قرارگیری در میانه پرتگاه و تپه خاکی یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان جلفا می باشد که با تخصیص اعتبار ۲ پیچ ۹۰ درجه سیه رود جهت تردد ایمن و بهبود مسیر توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جلفا شروع شده و استمرار دارد.     

وی افزود: در این عملیات احداث یک دستگاه پل با لوله های بتنی ۶ متری، تعریض دو دستگاه پل با باکس بتنی، ترانشه برداری و خاکریزی به ارتفاع ۴ متر و عرض ۱۱ متر بطول ۵۰۰ متر از جمله اقداماتی است که در اجرای این پروژه صورت گرفته است.                                          

کنگری ادامه داد : بر اساس تفاهمنامه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی با سازمان منطقه آزاد ارس مقرر گردیده عملیات اجرایی پروژه توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جلفا آغاز و تا پایان موعد مقرر (تیرماه ۱۴۰۳) به بهره برداری برسد.                  

گفتنی است محدوده منفصل نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس در ۶۵ کیلومتری شرق جلفا قرار گرفته و تنها مرز زمینی ایران با ارمنستان و اوراسیا می باشد و از اهمیت بالایی در تعاملات اقتصادی و سیاسی بین دو کشور برخوردار است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • انتقال بیش از ۱۵۱ هزار تن کالا در افغانستان
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است