Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیروزجا، نماینده شطرنج ایران عنوان نایب قهرمانی مسابقات آزاد بین‌المللی ریکیاویک ایسلند را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون شطرنج دور نهم (پایانی) مسابقات آزاد بین المللی ریکیاویک ایسلند سه شنبه شب برگزار شد و علیرضا فیروزجا نماینده شطرنج ایران مقابل یوهان هیاتارسون از کشور میزبان با ریتینگ ۲۵۲۰ به برتری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوهان هیاتارسون قهرمان شش دوره کشور ایسلند زمانی از بهترین شطرنج بازان جهان محسوب می‌شد.

با این پیروزی مجموع امتیازات فیروزجا به عدد ۷ رسید و او تنها به واسطه یک امتیاز شکنی کمتر نایب قهرمان شد. در این رقابت‌ها لوپولسکو از رومانی با ریتینگ ۲۶۳۴ قهرمان شد و شطرنج باز سوئدی با ریتینگ ۲۶۸۷ مقام سوم را کسب کرد.

فیروزجا پیش از این عنوان قهرمانی رقابت‌های ۹۶۰ ریکیاویک ایسلند را به خود اختصاص داده بود.

در این دوره مسابقات آزاد بین‌المللی ریکیاویک ایسلند ۲۴۹ شطرنجباز از سرتاسر جهان حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شطرنج علیرضا فیروزجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزن‌کشی کشتی‌گیران پنج وزن نخست کشتی بین‌المللی جام «عبدالله موحد»

ایسنا/مازندران ۱۱۲ کشتی‌گیر شرکت‌کننده در پنج وزن نخست سومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد نوجوانان جام پهلوان عبدالله موحد درشهرستان بابلسر مازندران وزن‌کشی کردند.

از مجموع کشتی‌گیرانی که به روی وزنه رفتند، ۵ کشتی‌گیر در پنج وزن نخست خارجی و ۱۰۷ کشتی‌گیر نیز داخلی هستند.

سومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد نوجوانان جام پهلوان عبدالله موحد روز دوشنبه ۲۷ فروردین در پنج وزن نخست ۴۵ – ۵۱- ۶۰ – ۷۱ و ۹۲ کیلوگرم در سالن سرداران شهید نوبخت بابلسر برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقات تیم هند با ۲۰ کشتی‌گیر، عراق با ۱۳ کشتی‌گیر و قزاقستان با ۱۰ کشتی‌گیر حضور دارند.

همچنین نفرات اول تا دهم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به همراه یک تیم از منتخب شهرستان بابلسر و یک تیم از منتخب مازندران در مجموع حدود ۱۵۰ کشتی‌گیر داخلی در این رقابت‌ها به مصاف هم خواهند رفت.

مسابقات پنج وزن دوم ۴۸ – ۵۵ – ۶۵ – ۸۰ و ۱۱۰ کیلوگرم نیز روز سه شنبه، ۲۸ فروردین پس از وزن کشی برگزار خواهد شد.

سومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد نوجوانان جام جهان پهلوان عبدالله موحد و همچنین یادواره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و یادبود شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی، از روزدوشنبه ۲۷ فروردین در سالن سرداران شهید نوبخت بابلسر تا روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین برگزار می‌شود.

این مسابقات که جنبه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران را نیز دارد، در ۱۰ وزن برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نخستین دوره این مسابقات به میزبانی شهرستان آمل ودومین دوره آن در شهرستان بابلسر زادگاه این پهلوان کشتی مازندران برگزار شد.

عبدالله موحد، زاده ۲۹ اسفند ۱۳۱۸ در بابلسر با ۶ مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

اوج فعالیت ورزشی آقای موحد در سال ۱۹۶۸ و در المپیک مکزیکو سیتی بود که یک مدال طلا برای ایران بدست‌آورد. اما به دلیل آسیب شانه از تکرار این موفقیت در المپیک ۱۹۷۲ بازماند.

این کشتی‌گیر نامی ایران، کمی بعد به آمریکا رفت اما حاضر نشد به مربی‌گری برای ورزشکاران آن کشور بپردازد چرا که غرورش اجازه نمی‌داد تا فنونی را به شاگردان (آمریکایی) آموزش دهد که علیه کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نایب قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در تور آزاد سامیلا
  • نایب قهرمانی ساحلی‌بازان در تور آزاد سامیلا
  • صدرنشینی نفت تهران تا پایان دور ششم لیگ برتر شطرنج کشور
  • حضور بانوان شطرنج بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی کشور
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی جام «عبدالله موحد» در بابلسر
  • وزن‌کشی کشتی‌گیران پنج وزن نخست کشتی بین‌المللی جام «عبدالله موحد»
  • رسمی: قصه تندروان و شهداب به پایان رسید
  • رقابت بیش از ۴۰۰ تیم در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام «عبدالله موحد»
  • آغاز رقابت‌های بین المللی کشتی جام موحد از امروز در بابلسر