Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@12:15:06 GMT

موج جديد بارشي شمال خراسان رضوي را فرا مي گيرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۱۶۳۹

موج جديد بارشي شمال خراسان رضوي را فرا مي گيرد

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مديرکل هواشناسي خراسان رضوي گفت: موج جديد بارشها در اين استان که از فردا پنجشنبه 29 فروردين آغاز مي شود بيشتر مناطق شمالي خراسان رضوي را فرا مي گيرد.

محسن عراقي زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين بارشهاي رگباري بيشتر در نيمه شمالي خراسان رضوي و شهرستانهايي مانند قوچان، کلات، درگز و يا بخشهايي از مشهد رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: حجم بارندگي ناشي از موج جديد بارشي به ميزان سامانه بارشي که پيشتر طي روزهاي 24 تا 26 فروردين ماه جاري در خراسان رضوي فعال بود، نيست.
مديرکل هواشناسي خراسان رضوي همچنين روزهاي باراني اين استان را طي فروردين جاري تاکنون 9 روز عنوان و بيان کرد: طي روزهاي 24 تا 26 اين ماه شديدترين بارش ها را در خراسان رضوي شاهد بوديم.
وي حجم بارش ثبت شده خراسان رضوي را از ابتداي امسال تاکنون 60 ميليمتر باران اعلام و بيان کرد: ميزان باش ثبت شده در اين استان از مهر ماه گذشته تا پايان پارسال 165 ميليمتر و در طول سال زراعي جاري يعني از مهر ماه پارسال تاکنون 225 ميليمتر بوده است.
عراقي زاده شهرستان بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوي را رکوردار بيشترين ميزان بارندگي استان طي اين مدت ذکر و بيان کرد: ظرف روزهاي يکشنبه تا دوشنبه هفته جاري 88 ميليمتر باران در بردسکن باريد که در دوره بلندمدت بارندگي بي سابقه است.
وي گفت: بر اين اساس حجم بارندگي در بردسکن از ابتداي سال زراعي جاري تاکنون 184 درصد نسبت به دوره بلندمدت و 396 درصد نسبت به پارسال افزايش نشان مي دهد.
مديرکل هواشناسي خراسان رضوي افزود: بيشترين بارش 24 ساعته ثبت شده طي دوره بلندمدت در اين استان پيش از اين متعلق به تربت جام به ميزان 66 ميليمتر در آبان ماه سال 1379 بوده است.
وي گفت: پس از تربت جام بيشترين بارش 24 ساعت طي دوره آماري در کاشمر به ميزان 57 ميليمتر در بهمن سال 1376 و قوچان با 57 ميليمتر در اسفند 1391 ثبت شده بود.
عراقي زاده حداکثر ميزان بارش 24 ساعته در مشهد را نيز طي دوره آماري بلندمدت 53 ميليمتر عنوان کرد که در ارديبهشت 1367 رخ داده بود.
3027/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، هم اکنون در بسیاری از نقاط استان‌های نیمه غربی، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های البرز، بخش‌هایی از غرب، شمال غرب و شمال کشور شاهد بارش هستیم.

بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق بوده و ماهیت تندری دارند و در نتیجه احتمال وقوع آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در بسیاری از نقاط وجود دارد.

شدت اصلی بارش‌های هم اکنون در مناطقی از استان‌های مرکزی و لرستان می‌باشد.

کاهش محسوس دما در تهران از فردا

همچنین، طی امروز تا چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات با افزایش ابر و بارش باران، پیش‌بینی می‌شود.

فردا کاهش محسوس دما و از پنج شنبه روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 6085887 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • بارش‌های رگباری خراسان رضوی را فرامی‌گیرد
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه