Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، 11 نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در نشستی مشترک اعلام کردند که بر اساس قانون اساسی، عمر حکومت وحدت ملی پس از اول جوزا/ خرداد پایان می یابد و محمد اشرف غنی باید از قدرت کناره گیری کند.

احمد ولی مسعود، رحمت الله نبيل، عنايت الله حفيظ، غلام فاروق نجرابى، فرامرز تمنا، محمد ابراهيم الکوزى، محمد حکيم تورسن، محمد حنيف اتمر، محمد شهاب حکيمی، نور رحمان لیوال و نورالحق علومی یازده نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هستند که بر پایان کار حکومت وحدت ملی پس از مهلت قانونی تاکید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای مشترک تاکید کردند که ادامه فعالیت حکومت وحدت ملی پس از پایان یافتن مهلت قانونی، بن بست‌های سیاسی را به وجود آورده و روند مصالحه و حسن نیت جامعه بین المللی در قبال تحولات افغانستان را نیز تضعیف می کند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به مفاد قانون اساسی و حفظ ارزش های ملی، ثبات اجتماعی و جلوگيری از بحران، باید افق های جدیدی برای تحکیم پایه‌های دموکراسی در کشور گشوده شود.

این اعلامیه افزوده است: «با صراحت اعلام می‌نماییم که زمان کار حکومت با در نظرداشت ماده 61 قانون اساسی در اول جوز/ خرداد سال جاری پایان یافته انگاشته می‌شود و دوام غیر منطقی آن با وجود اینکه بحران افزایی می‌کند و ضریب امید اجتماعی را بیشتر از پیش پائین می آورد، راه‌های مصالحه معطوف به توسعه و ثبات اجتماعی و همچنان انتخاباتی را با مخاطره مواجه می‌سازد.»

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تصریح کردند که پس از اول جوزا/ خرداد، پایان کار حکومت را جدی می‌گیرند و دوام کار حکومت را در تقابل با قانون اساسی، خلاف مصالح عمومی و غیر قابل قبول می‌دانند.

این چهره های مطرح سیاسی افغانستان افزوده اند که طرح بديل حکومت را در پرتو قوانین و تفاهم با حقوقدانان، سياسيون، جامعه مدنی و ساير اقشار جامعه در اسرع وقت نهايى و آن را در يک کنفرانس مطبوعاتی اعلان خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حکومت وحدت ملی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان تصریح کرد غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با رد گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی افزود: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان نوشت وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است زیرا آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

سخنگوی حکومت طالبان پیش از این نیز با اشاره به برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره افغانستان گفته بود: مدعیان غربی به سوءاستفاده از حقوق بشر در افغانستان پایان دهند.

ذبیح الله مجاهد همچنین تاکید کرده بود آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

«مولوی عبدالکبیر»: جامعه بین‌المللی نگران حقوق بشر در افغانستان نباشدچین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندگلوبال تایمز: اگر برای ناتو حقوق بشر در افغانستان مهم است جرائم جنگی را بررسی کند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان