Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسن پورنعمت، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شوش گفت: براساس برآورد اولیه، ۱۸ مسجد و حسینیه در سیل اخیر دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش تعداد این اماکن خسارت دیده وجود دارد، بیان داشت: میزان خسارت به این مساجد و حسینیه‌ها بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد به صورت ریزش دیوار، تخریب سرویس بهداشتی و نفوذ آب به داخل شبستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورنعمت تصریح کرد: این مساجد و حسینیه‌ها در روستا‌های شیخ علی، میگرن سه، شنین حسین، محمدغضبان، عشیره خلف، زبیددبات (سه مسجد)، بیت محارب، بیت یباره، خلیفه حیدر، راضی حمد و اکیوش هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوش با بیان اینکه مساجد قدیمی روستا‌های شهرستان بیشترین آسیب‌ها را دیده اند، اذعان داشت: میزان خسارت‌های ناشی از سیل با کمک کارشناسان بنیاد مسکن و کارشناس نظارت فنی اداره اوقاف و امور خیریه بررسی و اعلام خواهد شد.

جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان

محمدحسن پورنعمت در ادامه افزود: هیات امنا و هیات‌های مذهبی مساجد و ائمه جماعات مساجد پایگاه‌های مقاومت از ابتدای وقوع سیل نسبت به جمع آوری اقلام مورد نیاز سیل زدگان، پخت غذا و حضور در مناطق سیل زده همکاری‌های وسیعی داشتند که جای قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شوش از ابتدای وقوع سیل نسبت به آماده باش بقاع متبرکه و مساجد شهری و روستایی برای اسکان سیل زدگان درصورت نیاز اعلام آمادگی کرده است.

پورنعمت گفت: اقلام مورد نیاز سیل زدگان به ارزش ۴۰ میلیون ریال از محل نذورات بقاع متبرکه تهیه و تحویل داده شده است.

گفتنی است؛ بیش از ۴۰۰ مسجد و حسینیه در شهرستان شوش وجود دارد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره اوقاف حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام حقیقت رییس هیئت امنای امامزاده عبدالله بافق گفت: طبق ارزیابی ها، امامزاده عبدالله بافق جزء پنج امامزاده برتر کشور انتخاب شده است.

علیزاده رییس اداره اوقاف وامور خیریه بافق گفت: حدود ۶۰ درصد نذورات جمع آوری شده در بخش عمران و توسعه آستان امامزاده و مابقی در بخش‌های فرهنگی، اداری و برگزاری مناسبت‌ها خرج می‌شود.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه بافق بیان کرد: معمولا هر دوماه یکبار این غباررروبی و جمع‌آوری نذورات مردمی انجام می‌شود که در هر دوره معمولا مبلغی حدود ۱۰۰میلیون تومان جمع آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد