Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه از تعطیلی نزدیک به 20 کارگاه طلاسازی در کرمانشاه طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: سهم کارگاه‌های فعلی از تولید طلای موجود در بازار کرمانشاه تنها حدود دو درصد است.

محمدسعید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه تا سال 90 حدود 23 کارگاه طلاسازی در کرمانشاه داشتیم، افزود: از آن زمان تاکنون اکثر این کارگاه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل شدند و اکنون فقط سه، چهار کارگاه فعال در استان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد افرادی که در گذشته در این کارگاه‌ها مشغول به کار بودند را نزدیک به 100 نفر برآورد کرد و گفت: حالا حدود 10 نفر در کارگاه‌های موجود کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته سهم این 23 کارگاه از تولید طلای موجود در بازار کرمانشاه بین 10 تا 15 درصد بود، ادامه داد: این سهم اکنون به حدود دو درصد رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه درباره دلیل اصلی تعطیلی این کارگاه‌ها، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی این بود که کارگاه‌ها توان رقابت با محصولاتی که از اصفهان و تهران می‌آمد را نداشتند و در حال حاضر نیز طلای تولیدی در کارگاه‌های اصفهان و تهران سهم عمده بازار را به خود اختصاص می‌دهد.

جعفری دلیل دیگر را مالیات بر ارزش افزوده سنگین برای طلاهاسازی‌ها اعلام کرد که باعث می‌شود امکان تولید و رقابت مناسب را نداشته باشند.

وی از رکود حاکم بر بازار طلا به دلیل افزایش قیمت آن نیز به عنوان دلیل دیگر تعطیلی کارگاه‌های طلاسازی کرمانشاه یاد کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: فروش طلای دست دوم توسط عده‌ای دلال و سودجو نیز به این رکود بازار دامن زد و باعث می‌شود به جای طلای نو، طلای دست دوم در بازار بچرخد.

جعفری پیش‌بینی کرد، اگر معضلات به همین شکل ادامه پیدا کند همین سه، چهار کارگاه موجود نیز تعطیل شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تعطيلي طلا منطقه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات روز گذشته (۴ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات امروز (۵ اردیبهشت) با افت ۵۰۰ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر در کانال ۱۵ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۹ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۴۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6087541 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • عرضه طلای کم عیار به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳ اردیبهشت ماه