Web Analytics Made Easy - Statcounter

غراوی با اشاره به خسارات وارده به واحدهای مسکونی، اظهار کرد: تا کنون ۱۸ هزار و ۶۶ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده اند که از این تعداد ۸۵۰۰ واحد کاملاً تخریبی و نیازمند بازسازی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، «میرمحمد غراوی» در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان پیرامون آخرین وضعیت مناطق سیل زده در گلستان، تصریح کرد: میزان خسارات سیلاب به گلستان تا کنون 4800 میلیارد تومان برآورد و به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست استانداری گلستان افزود: 650 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان است که 4.5 میلیون تن محصول تولید می کند که 317 هزار هکتار از این اراضی تحت تاثیر سیل قرار گرفته و تا کنون 110 هزار تن از محصولات این اراضی بصورت کامل از بین رفته است.

 

وی یادآور شد: با توجه به شیب کم زمین های استان، سرعت تخلیه آب از اراضی و دشت های استان کم است.

 

غراوی با اشاره به میزان خسارات وارده بر دام های استان، خاطر نشان کرد: 14 هزار و 500 دام سنگین و سبک استان در سیلاب از بین رفته است.

 

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران 162 میلیارد تومان به حساب استان به عنوان 50 درصد اعتبارات بلاعوض خسارات سیلاب در بخش کشاورزی آمده است و با ارزیابی تیم های تخصصی پرداخت ها از 2 تا 3 روز آینده آغاز می شود.

 

وی با اشاره به خسارات وارده به منازل مسکونی گفت: تیم های تخصصی متشکل از بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، نظام مهندسی ساختمان و نماینده شهرداریها یا دهیاریها در هرشهرستان وضعیت خانه های آسیب دیده را بررسی می کنند و اگر خانه ای قابلیت استفاده نداشته باشد، رای به تخریب و بازسازی می دهند.

 

غراوی با تقدیر از دستگاه ها و نهادهایی در زمان پس از سیلاب به مردم یاری رسانی می کنند، یادآور شد: 4 هزار بسته حمایتی شامل 4 قلم کالای اصلی یخچال، گاز، فرش و وسایل آشپزخانه از سوی مقام معظم رهبری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(رحمه الله علیه) به گلستان اختصاص داده شده که هزار بسته به استان رسیده و مابقی نیز در راه است و همچنین تلاش داریم با همکاری بانکها، تولیت آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان و دیگر مجموعه های حمایتی 8 هزار بسته حمایتی را برای آسیب دیدگان فراهم کنیم.

 

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: 350 واحد صنعتی استان از سیلاب آسیب دیدند و تلاش داریم با همکاری بیمه ها و دولت خسارات آنان را جبران کنیم.

 

وی افزود: مرغداری ها، معادن شن و ماسه، راه های آسیب دیده، تاسیات زیربنایی آب و برق و مخابرات، شبکه های آبیاری و زهکشی مورد توجه قرار گرفته اند و خسارات وارده با آنان اعلام شده است.

 

غراوی با اشاره به رانش های زمین در شرق استان گفت: 135 واحد مسکونی در روستای قلعه قافه مینودشت بر اثر رانش زمین آسیب جدیدی دیده اند و لغزش زمین در آزادشهر هم بوده که تلاش داریم با مطالعه دقیق سکونت گاه های مناسب را برای مردم درنظر بگیریم.

 

وی اظهار کرد: مطالعات جامع سیلاب در استان انجام شده و بسیاری از اقدامات مهندسی صورت گرفته در این مدت بر همین اساس بوده است.

 

سرپرست استانداری گلستان خاطر نشان کرد: با ایجاد مسیر انحرافی پس از سد گلستان در بند ولی موفق شدیم آبی با دبی 50 تا 60 متر مکعب را از زمین های زراعی و شهرها و روستاها دور کنیم و این مسیر در آینده نیز مفید خواهد بود.

 

وی در پایان یادآور شد: تجهیزات دستگاه های امدادرسان ملی تا پایان بحران در استان خواهد ماند و همراهی لازم را خواهند داشت.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سیل کمک به سیل زدگان خسارت سیل مسابقات قرآن خبرگزاری شبستان بارندگی و سیلاب سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سیل خوزستان خسارت واحدهای مسکونی سرپرست استانداری گلستان سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد اطهری، مدیر کل بنیاد مسکن استان قم به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴ هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹ هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶ هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • امروز ۱۰ نفر در سیلاب استان‌های جنوبی آسیب دیدند
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان